facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Hyundai Tiburon 2005r

Oglądano już 24627 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Hyundai Tiburon »
  • Rocznik

    2005 r.

  • Właściciel

    jawormet

  • Kategoria

    Tuning

  • Lokalizacja

    Warszawa

  • Pojemność

    2656 cm3

  • Moc

    172 KM

  • Max. moment obrotowy

    245 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    7.20 s

  • Opis

    Zapraszam do oglądania oraz lektury parametrów i opisu mojego Tiburona (z hiszp. rekin) w rzadkim na naszych drogach żółtym kolorze nadwozia.

    Autko posiada również tuningowany przedni zderzak całkowicie zasłaniający przedni grill.

    Ostatnio dodałem również LED-owe Angel Eyes, dzięki czemu Tiburon prezentuje się również wspaniale po zmroku.

    Te cechy sprawiają, że samochód nie może zostać niezauważony!!!

  • Tuning

    Głównie wizualny. Mechaniczne zmiany dotyczyły jedynie zawieszenia i dolotu.
    Szczegółowo wszystko zostało opisane poniżej.

  • Silnik

    Układ dolotowy:
    - Airbox BMC CDA 75-150,
    - łapacz w przednim zderzaku za siatką,
    - rura pomiędzy łapaczem i Airboxem składająca się z dwóch warstw aluminium oddzielonych tekturą, doprowadzająca powietrze do stożka,

    Wszystko razem świetnie działa i brzmi. Nie sprawdzałem na hamowni ale moim zdaniem wzrósł moment obrotowy, auto przyspiesza dynamiczniej.

  • Wnętrze

    Deska, boki siedzeń oraz drzwi są obszyte czarną skóra przy użyciu czerwonej nici. Całość uzupełnia czarno- czerwona tapicerka.

    Lista modyfikacji:
    - wnętrze uzupełniłem pakietem stylizacyjnym firmy Midnight Wolfe (bardzo popularny w USA wśród właścicieli Tiburonów),
    - skórzany mieszek na hamulec ręczny,
    - 3 dodatkowe zegary: voltomierz, chwilowe spalanie, moment obrotowy, których nie było w mojej wersji ze względu na 2 dinowe radio (zlikwidowałem całkowicie popielniczkę, a zapalniczkę zamontowałem pod ręcznym),
    - czerwona uszczelka dla podkreślenia niektórych elementów wnętrza,

  • Zawieszenie

    1) Amortyzatory seryjne Sachs zmienione na gazowe Bilstein B4

    2) Rozpórka przednich kielichów amortyzatora.

  • Car Audio

    1) 2 dinowe radio z:
    - 7" dotykowym wyświetlaczem,
    - odtwarzaczem DVD,
    - Navi,
    - tunerem TV,
    - czytnikiem kart SD,
    - USB,
    - bluetooth,
    - obsługą IPoda.

    2) Szerokokątna kamera cofania (radio automatycznie przełącza się na nią po wrzuceniu wstecznego). Dodatkowo podłączyłem ją do jednego z przycisków na środkowym panelu, dzięki czemu na światłach mogę bez przeszkód oglądać ładne dziewczyny wytężające wzrok w próbie odczytania marki auta. Co do kamery to jest to moja 3 sztuka. Poprzednie kosztowały ok. 100 PLN, ostatnia kosztowała ponad 300 PLN i jest naprawdę o niebo lepsza!

    3) 6 seryjnych głośników, w tej wersji wyposażenia montowane były Kenwood'y jako dodatkowe wyposażenie,

    Ostatnio przybyły:
    4) Subwoofer DLS Classic KW12 (30 cm) w obudowie zamkniętej,

    5) wzmacniacz monoblock Orion Cobalt CO8001. Całość gra naprawdę nieźle ;)

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Test maksymalnej prędkości auta...

  • Perspektywy

    - dodatkowe neonowe oświetlenie bagażnika,
    - nowy kolektor wydechowy wraz z całym wydechem,
    - spore dystanse,

  • Plusy i minusy pojazdu

    1) Plusy:
    Zalet jest naprawdę wiele. Co może niektórych zaskoczy, Hyundai jest naprawdę trwały, komfortowy. Jest to wysokiej jakości auto.
    Świetne jest też całe zaplecze części zarówno seryjnych jak i tuningowych po bardzo niskich cenach w porównaniu do podobnego sprzętu dedykowanego do BMW czy Audi. Wynika to stąd, że Tuscani jest w Korei autem kultowym, cieszy się również niesamowitą popularnością w USA, dlatego takie uznane koreańskie, japońskie firmy tuningowe jak HKS, Injen, itd. nie przeszły obojętnie koło tematu i oferują swoje produkty właśnie do tego auta. Podsumowując asortyment jest naprawdę spory.
    Samochód poza tym jest komfortowy, gazowe amortyzatory świetnie wybierają wszystkie nierówności. Auto jest szerokie, kierowca i pasażer nie mogą narzekać na brak miejsca, a sportowe, skórzane fotele są wygodne i dobrze trzymają na zakrętach. Również bagażnik jest bardzo pojemny. Nie mam pojęcia ile ma cm3 ale nie zdarzyła mi się jeszcze sytuacja, w której wybierając się we dwójkę na wyjazd musiałbym jako przestrzeń ładowną użyć tylnej kanapy.
    Przekręcenie kluczyka, pobudzenie do życia V6 rozpoczyna piękny koncert symfoniczny tego silnika, który pobrzmiewa w tle i wiernie towarzyszy kierowcy podczas jazdy. Jednak nie jest to melodia natrętna ani uciążliwa przy dłuższym słuchaniu.
    Silnik ma moc 172 KM, szybko wkręca się na obroty i osiąga maksymalny moment obrotowy czyli 245 Nm, czego by się nie powstydził niejeden diesel. Jego kultura pracy przypomina Hondę, tzn. lubi wysokie obroty. 6 biegowa skrzynia pozwala na utrzymanie maksymalnego przyspieszenia do końca licznika, podczas gdy rywalizujące auta już dawno dostały po drodze zadyszki. Moc jest wystarczająca aby z powodzeniem wygrać na światłach z każdą normalną wersją seryjnego auta lub z pseudo ztuningowanymi autami, którym wielkie zderzaki, dudniące wydechy i naklejka „Turbo” na tylnej klapie mają dodawać 30% mocy.
    Do sposobu prowadzenia nie mam żadnych zastrzeżeń. Układ kierowniczy stawia opór jak przystało na sportowe auto. Tiburon jest również dobrze wyważony, jeśli podróżują nim dwie osoby. W takiej konfiguracji auto trzyma się świetnie drogi, nie ucieka na zakrętach. Podczas gdy przeładowanie go bagażami czy też przejażdżki w 4 czy 5 osób to już inna sprawa. W takich sytuacjach Tiburon lubi spłatać figla i na zakrętach ujawnia się jego nadsterowność, którą czasem ciężko opanować.

    Kolejną ważną zaletą tego auta jest jego nietuzinkowość. Ciężko pomylić to auto z innym, co mi się raz przydarzyło z Passatem, gdy próbowałem dostać się, jak się później okazało, do nie swojego auta. Hyundai Tiburon cieszy się zainteresowaniem innych kierowców oraz przechodniów. Jego prezencja jest na tyle okazała, że nie wtajemniczeni myślą, że jest to rasowy sportowy samochód o cenie 3-4 krotnie wyższej i o mocy paru set KM. W tym samochodzie ciężko pozostać anonimowym, ludzie pokazują go na światłach palcami, kierowcy w innych autach „gimnastykują” się we wstecznych lub bocznych lusterkach próbując dociec co to za marka. Za tak niewielką sumę masz okazję poczuć się jak gwiazda TV.


    2) Wady:
    Co do wad, to tylna półka trochę trzeszczy!
    A tak na poważnie, to na wstępie wspominałem o moich poglądach dotyczących wożenia na tylniej kanapie powietrza, zasadności płacenia (chodziło mi o paliwo) za niewykorzystaną na co dzień przestrzeń.
    Gdy stoję na stacji i obliczam spalanie mojego auta w mieście – 15l /100 Km, a kierowca tankujący z dystrybutora obok swojego 7 osobowego monstrualnego SUV-a cieszy się, że spalił mu on tylko 10l oleju napędowego na 100 Km, myślę sobie w duchu „ale ja byłem naiwny…”
    Niestety za wszystko co wyjątkowe trzeba słono płacić
    Kolejną niejako wadą Tiburona jest jego moc. Przy takiej aparycji liczba 172 KM nie brzmi zbyt poważnie. Auto potencjalnie wygląda na dużo mocniejsze niż jest w rzeczywistości.

  • Osiągnięcia

    1) Wywiad i prezentacja auta dla Furious.PL

    2) Prezentacja auta w GT Tuning

  • Marzę o...

    Posiadaniu kolejnych aut nietuzinkowych, posiadających duszę, spełnianiu swoich motoryzacyjnych marzeń.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Fiat Punto
  • Alfa Romeo 33
  • Honda CRX
  • Toyota Avensis
  • Fiat 127
  • Gilera DNA

Co robią kierowcy na PJ