Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1997 r.
wwl
1600 cm3
85 KM
777.00 s
Polonez przeszedł kompletną metamorfozę w moich rękach ponieważ kupiłem go w stanie nie jeżdżącym oraz wyglądał tragicznie bo był cały poobijany i pomazany sprayami. Na starcie zacząłem od mechanicznej części samochodu i na podniesieniu jego mocy co udało się osiągnąć niskim kosztem. Samochód miał być moją wizytówką żeby ludzie mnie rozpoznawali po nim co się udało lepiej niż zakładałem. Zrobiłem nim ponad 30 tyś km w niecały rok podczas użytkowania go na codzien i podróżowaniu po Polsce. Byłem nim na wielu zlotach gdzie na każdym wyglądał inaczej z powodu ciągłych prac przy aucie.
Zacznijmy od rzeczy najbardziej widocznych:
- polonez zmienił kolor na fioletowy (opakowanie czekolady Milka)
- w tylnym zderzaku została zaślepiona oryginalna wnęka na rejestrację a tablica przeniesiona na klapę bagażnika z podświetleniem LED pod rączką do otwierania.
- spoiler z Hondy Civic
- poprzedni właściciel założył z przodu nosek pod lampami z "minusa" do czego ładnie wpasowała się atrapa bez znaczka
- z przednich kierunkowskazów zostały wydłubane pomarańczowe bańki żeby zrobić bezbarwne a na błotnikach białe kierunkowskazy z Lublina
- felgi to Borbet T 16 calowe. Z przodu 7,5 j et 35 do tego dystans 1 cm, a z tyłu 9 j et 30
Teraz przejdźmy do zawieszenia:
-z przodu zostały założone sprężyny z wersji Truck które zostały skrócone o 4,5 zwoja
- amortyzatory przednie z VW transporter T4 z obciętymi osłonami ponieważ kolidowały z budą
- skrócone zostały sanki ponieważ trzeba było wyeliminować odboje co pozwoliło na zejście tak nisko
- silnik wymagał podniesienia bo dotykał ziemi więc założyłem poduszki silnika z BMW E36
- z tyłu zostały obrócone mocowania resorów do mostu tzw. "kamienie"
Silnik w tym bolidzie rozpusty to 1.6 ohv na wtrysku Bosch z instalacją LPG.
W Polonezie założony został kolektor baran z gsi, zrobiony przelot z zachowaniem tylko jednego fabrycznego tłumika przed mostem i na końcówce znalazła się dwururka. Filtr powietrza został zrobiony w stylu amerykańskim czyli wycięte wszytko dookoła. Mieszanka lpg została również lekko podkręcona przez co stał się mocniejszy.
Wnętrze zostało wymienione praktycznie całe na szary materiał a na miejscu kierowcy był Inter Groclin standard. Poprzedni właściciel zrobił Czarną podsufitke oraz tylną półkę. wymieniona została deska rozdzielcza na nie popękaną i założyłem dywaniki we wzór fioletowej zebry.
Radio Pioneer deh-5200sd czuli delfinek, z przodu głośniki 12 cm Sony a z tyłu głośniki 10 cm peiying. W bagażniku oczywiście znalazł się subwoofer magnat destroyer jk 3000. Audio w Polonezie grało bardzo ładnie i czysto.
Lipka nominował pojazd do prezentacji tygodnia