facebook
System PJ
to 129 376 pojazdów na 669 394 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

FSO Polonez ATU 1997r

Oglądano już 26 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o FSO Polonez ATU »
  • Rocznik

    1997 r.

  • Właściciel

    Lipka

  • Kategoria

    Tuning

  • Lokalizacja

    wwl

  • Pojemność

    1600 cm3

  • Moc

    85 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    777.00 s

  • Opis

    Polonez przeszedł kompletną metamorfozę w moich rękach ponieważ kupiłem go w stanie nie jeżdżącym oraz wyglądał tragicznie bo był cały poobijany i pomazany sprayami. Na starcie zacząłem od mechanicznej części samochodu i na podniesieniu jego mocy co udało się osiągnąć niskim kosztem. Samochód miał być moją wizytówką żeby ludzie mnie rozpoznawali po nim co się udało lepiej niż zakładałem. Zrobiłem nim ponad 30 tyś km w niecały rok podczas użytkowania go na codzien i podróżowaniu po Polsce. Byłem nim na wielu zlotach gdzie na każdym wyglądał inaczej z powodu ciągłych prac przy aucie.

  • Tuning

    Zacznijmy od rzeczy najbardziej widocznych:

    - polonez zmienił kolor na fioletowy (opakowanie czekolady Milka)
    - w tylnym zderzaku została zaślepiona oryginalna wnęka na rejestrację a tablica przeniesiona na klapę bagażnika z podświetleniem LED pod rączką do otwierania.
    - spoiler z Hondy Civic
    - poprzedni właściciel założył z przodu nosek pod lampami z "minusa" do czego ładnie wpasowała się atrapa bez znaczka
    - z przednich kierunkowskazów zostały wydłubane pomarańczowe bańki żeby zrobić bezbarwne a na błotnikach białe kierunkowskazy z Lublina
    - felgi to Borbet T 16 calowe. Z przodu 7,5 j et 35 do tego dystans 1 cm, a z tyłu 9 j et 30

    Teraz przejdźmy do zawieszenia:

    -z przodu zostały założone sprężyny z wersji Truck które zostały skrócone o 4,5 zwoja
    - amortyzatory przednie z VW transporter T4 z obciętymi osłonami ponieważ kolidowały z budą
    - skrócone zostały sanki ponieważ trzeba było wyeliminować odboje co pozwoliło na zejście tak nisko
    - silnik wymagał podniesienia bo dotykał ziemi więc założyłem poduszki silnika z BMW E36
    - z tyłu zostały obrócone mocowania resorów do mostu tzw. "kamienie"

  • Silnik

    Silnik w tym bolidzie rozpusty to 1.6 ohv na wtrysku Bosch z instalacją LPG.
    W Polonezie założony został kolektor baran z gsi, zrobiony przelot z zachowaniem tylko jednego fabrycznego tłumika przed mostem i na końcówce znalazła się dwururka. Filtr powietrza został zrobiony w stylu amerykańskim czyli wycięte wszytko dookoła. Mieszanka lpg została również lekko podkręcona przez co stał się mocniejszy.

  • Wnętrze

    Wnętrze zostało wymienione praktycznie całe na szary materiał a na miejscu kierowcy był Inter Groclin standard. Poprzedni właściciel zrobił Czarną podsufitke oraz tylną półkę. wymieniona została deska rozdzielcza na nie popękaną i założyłem dywaniki we wzór fioletowej zebry.

  • Car Audio

    Radio Pioneer deh-5200sd czuli delfinek, z przodu głośniki 12 cm Sony a z tyłu głośniki 10 cm peiying. W bagażniku oczywiście znalazł się subwoofer magnat destroyer jk 3000. Audio w Polonezie grało bardzo ładnie i czysto.

Wyróżnienia

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Seat Ibiza Cupra
  • Yamaha Aerox 50
  • Romet 717
  • MZ TS 150
  • Yamaha YZF-R125
  • Mazda 323

Co robią kierowcy na PJ