facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Kawasaki ER5 1998r

Oglądano już 9796 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Kawasaki ER5 »
  • Rocznik

    1998 r.

  • Właściciel

    motórzysta99

  • Kategoria

    Szosowe

  • Lokalizacja

    Połaniec

  • Pojemność

    500 cm3

  • Moc

    55 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    5.00 s

  • Silnik

    Silnik
    Typ Czterosuwowy, dwucylindrowy w układzie rzędowym
    Chłodzenie cieczą
    Rozrząd DOHC, cztery zawory na cylinder
    Pojemność skokowa 499 ccm
    Średnica x skok tłoka 74 x 58 mm
    Stopień sprężania 9,8 : 1
    Moc maksymalna 37 kW (50 KM) przy 9000 obr/min
    Maksymalny moment obr. 45 Nm przy 7200 obr/min
    Zasilanie Dwa gaźniki Keihin CVK 34
    Smarowanie Obiegowe, pod ciśnieniem z mokrą misą olejową
    Rozruch Elektryczny
    Alternator 238 W
    Zapłon CDI

    Przeniesienie napędu
    Przeniesienie wstępne Łańcuch zębaty
    Sprzęgło Mokre, wielotarczowe
    Skrzynia biegów 6 - stopniowa
    Przełożenia 1:2,57; 2:1,72; 3:1,33; 4:1,13; 5:0,96; 6:0,85
    Przeniesienie końcowe Łańcuch o-ring 2,47

    Podwozie
    Rama Stalowa, podwójna, zamknięta
    Zawieszenie przód Widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 37 mm, skok 140 mm
    Zawieszenie tył Wahacz stalowy, dwa elementy resorująco-tłumiące, skok 80 mm
    Hamulec przedni Tarcza 280 mm, dwutłoczkowy zacisk
    Hamulec tylni Bęben 160 mm
    Ogumienie przód 110/70 - 17
    Ogumienie tył 130/70 - 17

    Wymiary i masy
    Długość 2070 mm
    Szerokość 730 mm
    Wysokość 1070 mm
    Wysokość siedzenia 780 mm
    Rozstaw osi 1430 mm
    Masa sucha 174 kg
    Masa do jazdy 193 kg
    Maksymalna masa całkowita 375 kg

    Dane obsługowe
    Przegląd techniczny Co 6000 km
    Wymiana oleju Co 6000 km
    Olej 10W40
    Ilość oleju 3,4 l
    Obroty biegu jałowego 1200 +/- 100 obr/min
    Zbiornik paliwa 16 l
    Rezerwa 3,5 l

    Osiągi
    Prędkość maksymalna 180 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h 5 s
    Średnie zużycie paliwa 5,5 l/100km

  • Zawieszenie

    Rama motocykla to klasyczna, rurowa, zamknięta konstrukcja wykonana ze stali. Choć nie jest ona mocno wyeksponowana, to ładnie obejmuje silnik i nadaje sylwetce motocykla proporcjonalności i zwinności. Rama dysponuje sporym zapasem wytrzymałości i nawet po pogięciu lag przedniego zawieszenia w kolizji, motocykl nie jest z góry skazany na złomowanie, gdyż wymiana rur zawieszenia przywraca mu najczęściej pełnię sprawności. Nie zwalnia to oczywiście użytkownika z konieczności pomiaru ramy po takim zajściu przed ponownym użytkowaniem motocykla.

    Przednie zawieszenie to klasyczny widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 37 mm. Niestety podzespół ten nie dysponuje żadną możliwością regulacji, a bardzo by się ona w ER5 przydała, jako ze fabryczne nastawy są zbyt „miękkie”. Sam widelec jest zbyt delikatny, co przy miękkich sprężynach powoduje brak stabilności przodu przy energiczniejszych manewrach lub dużych prędkościach.

    Zbyt miękkie zestrojenie to także bolączka tylnego zawieszenia. Motocykl zaopatrzony jest w stalowy wahacz oparty na dwóch elementach resorująco-tłumiących. Także tutaj nie mamy żadnej możliwości regulacji. Wielu użytkowników samodzielnie usprawnia zawieszenie wymieniając sprężyny na twardsze elementy akcesoryjne, ale wiąże się to ze sporymi wydatkami.

    Takie, a nie inne ustawienia fabryczne skutkują niezadowalającą stabilnością przy pokonywaniu szybkich łagodnych łuków oraz dobijaniem przodu na jakże popularnej przed naszymi światłami „tarce”. Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej, gdy na pokład zabierany jest pasażer. Następuje dalsze pogorszenie stabilności jazdy, a tylne zawieszenie zaczyna wykazywać tendencję do dobijania.

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy:
    +Wskaźnik paliwa
    +bardzo dobre spieszenie
    +dobry V max

    Minusy:
    -Jeszcze się nie dopatrzyłem

  • Marzę o...

    Dobrych drogach
    Tanim Paliwie

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Ford Puma
  • SHL M11
  • Trabant 601S
  • Volvo V40
  • Opel Omega
  • Opel Corsa

Co robią kierowcy na PJ