facebook
System PJ
to 129 372 pojazdów na 669 376 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Yamaha XJ 900 1985r

Oglądano już 3461 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Yamaha XJ 900 »
  • Rocznik

    1985 r.

  • Właściciel

    pawellegia

  • Kategoria

    Szosowe

  • Lokalizacja

    Płochocin

  • Pojemność

    853 cm3

  • Moc

    92 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    4.00 s

  • Opis

    Yamaha XJ 900 wdzięczny kompan w dalekie podróże. Zakupiony na początku 2013 roku w stanie wymagającym inwestycji. Motocykl zaskoczył mnie bardzo elastycznym silnikiem, który "ciągnie" od samego dołu jadąc na 5 biegu. Spalanie paliwa nie jest kosmiczne, można zejść nawet do poziomu 4 litrów na setkę. Oczywiście, przy odkręceniu manetki spalanie wzrasta. To jest naturalne.

    Lista dokonanych czynności przy tym motocyklu od momentu zakupu w lutym 2012r.:
    - wymiana króćców ssących,
    - czyszczenie i synchronizacja gaźników oraz ustawienie składu mieszanki,
    - wymiana świec zapłonowych,
    - wymiana łożysk w przednim i tylnym kole,
    - wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem, przekładniowego (Kardan),
    - założenie filtra paliwa,
    - wymiana filtra powietrza,
    - założenie oryginalnych zegarów wraz z oryginalnym stelażem, bowiem z któryś z poprzednich właścicieli założył mu zupełnie inny wskaźnik bez obrotomierza i wskaźnika poziomu paliwa,
    - montaż kufra centralnego Givi E30,
    - wymiana przedniej opony na nową Continental ContiGo! (zero shimmy),
    - remont instalacji elektrycznej, wymiana fajek zapłonowych i kabli WN.

    Planuje jeszcze dokonać następujących czynności:
    - malowanie motocykla na czarny połysk,
    - wymiana tylnej opony (obecny tył jest jeszcze dobry, ale ma 5 lat już),
    - założenie przedniej owiewki (chce ten motocykl utrzymać w konwencji naked),
    - montaż gmoli.

  • Tuning

    Kusi mnie montaż delikatnego podświetlenia silnika (od góry) oraz tylnego zawieszenia.

  • Silnik

    4 cylindrowy, rzędowy o pojemności 853 ccm z dwoma zaworami na cylinder. Typ rozrządu: DOHC. Moc jednostki opiewa się na poziomie ok 92 KM. Zasilany 4 gaźnikami podciśnieniowymi Mikuni.

    Rozrząd oraz sprzęgło lubią pohałasować. Jest to domena motocykli z serii XJ (600 i 900 oraz Diversionów)

  • Wnętrze

    Każda maszyna, a przede wszystkim człowiek ma bogate wnętrze :)))

  • Zawieszenie

    Przód: amortyzatory teleskopowe. Tył: wahacz z wałem Kardana z dwoma amortyzatorami sprężynowymi z gazowymi wkładkami.

  • Car Audio

    brak

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Każda jest wyjątkowa, a szczególnie wyjazdy na zloty motocyklowe.

  • Perspektywy

    -zakup przedniej owiewki (akcesoryjna),
    -na nowo położenie warstwy lakierniczej,
    -wymiana tylnej opony.

  • Plusy i minusy pojazdu

    + elastyczny silnik (szeroki zakres obrotów użytecznych),
    + prostota konstrukcji,
    + mało elektroniki,
    + napęd wałem Kardana,
    + moc,
    + dużo części zamiennych w atrakcyjnych cenach.

    - w leciwych motocyklach występuje rdza w zbiorniku paliwa co stanowi poważny problem (zapychanie gaźników),
    - wskaźnik paliwa "świruje" ze względu na delikatność na zabrudzenia i przetarcia w sondzie poziomu paliwa,
    - problem z manewrowaniem motocykla w ograniczonej przestrzeni (masa),

  • Osiągnięcia

    Moja prędkość max tym motocyklem to 210 km/h (licznikowo). Komfortowa jazda przy szybkosci 130-140 kph. Motocykl nie ma problemu z rozpedzeniem się do 180, ale potem to już się zaczyna zastanawiać. Katalogowa Vmax wynosi 215 km/h.

    Kolejnym moim osiągnięciem była jazda 450 km w deszczu - jechałem na zlot :)

  • Marzę o...

    XJ 900 Diversion zaowiewkowana - realna perspektywa,
    Honda CBX 1000
    Honda Goldwing 1800

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Polaris Trail Blazer 250
  • Suzuki RF 600
  • Romet 737
  • Renault Clio
  • Simson S51 Enduro
  • WSK 175

Co robią kierowcy na PJ