Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1985 r.
Płochocin
853 cm3
92 KM
4.00 s
Yamaha XJ 900 wdzięczny kompan w dalekie podróże. Zakupiony na początku 2013 roku w stanie wymagającym inwestycji. Motocykl zaskoczył mnie bardzo elastycznym silnikiem, który "ciągnie" od samego dołu jadąc na 5 biegu. Spalanie paliwa nie jest kosmiczne, można zejść nawet do poziomu 4 litrów na setkę. Oczywiście, przy odkręceniu manetki spalanie wzrasta. To jest naturalne.
Lista dokonanych czynności przy tym motocyklu od momentu zakupu w lutym 2012r.:
- wymiana króćców ssących,
- czyszczenie i synchronizacja gaźników oraz ustawienie składu mieszanki,
- wymiana świec zapłonowych,
- wymiana łożysk w przednim i tylnym kole,
- wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem, przekładniowego (Kardan),
- założenie filtra paliwa,
- wymiana filtra powietrza,
- założenie oryginalnych zegarów wraz z oryginalnym stelażem, bowiem z któryś z poprzednich właścicieli założył mu zupełnie inny wskaźnik bez obrotomierza i wskaźnika poziomu paliwa,
- montaż kufra centralnego Givi E30,
- wymiana przedniej opony na nową Continental ContiGo! (zero shimmy),
- remont instalacji elektrycznej, wymiana fajek zapłonowych i kabli WN.
Planuje jeszcze dokonać następujących czynności:
- malowanie motocykla na czarny połysk,
- wymiana tylnej opony (obecny tył jest jeszcze dobry, ale ma 5 lat już),
- założenie przedniej owiewki (chce ten motocykl utrzymać w konwencji naked),
- montaż gmoli.
Kusi mnie montaż delikatnego podświetlenia silnika (od góry) oraz tylnego zawieszenia.
4 cylindrowy, rzędowy o pojemności 853 ccm z dwoma zaworami na cylinder. Typ rozrządu: DOHC. Moc jednostki opiewa się na poziomie ok 92 KM. Zasilany 4 gaźnikami podciśnieniowymi Mikuni.
Rozrząd oraz sprzęgło lubią pohałasować. Jest to domena motocykli z serii XJ (600 i 900 oraz Diversionów)
Każda maszyna, a przede wszystkim człowiek ma bogate wnętrze :)))
Przód: amortyzatory teleskopowe. Tył: wahacz z wałem Kardana z dwoma amortyzatorami sprężynowymi z gazowymi wkładkami.
brak
Każda jest wyjątkowa, a szczególnie wyjazdy na zloty motocyklowe.
-zakup przedniej owiewki (akcesoryjna),
-na nowo położenie warstwy lakierniczej,
-wymiana tylnej opony.
+ elastyczny silnik (szeroki zakres obrotów użytecznych),
+ prostota konstrukcji,
+ mało elektroniki,
+ napęd wałem Kardana,
+ moc,
+ dużo części zamiennych w atrakcyjnych cenach.
- w leciwych motocyklach występuje rdza w zbiorniku paliwa co stanowi poważny problem (zapychanie gaźników),
- wskaźnik paliwa "świruje" ze względu na delikatność na zabrudzenia i przetarcia w sondzie poziomu paliwa,
- problem z manewrowaniem motocykla w ograniczonej przestrzeni (masa),
Moja prędkość max tym motocyklem to 210 km/h (licznikowo). Komfortowa jazda przy szybkosci 130-140 kph. Motocykl nie ma problemu z rozpedzeniem się do 180, ale potem to już się zaczyna zastanawiać. Katalogowa Vmax wynosi 215 km/h.
Kolejnym moim osiągnięciem była jazda 450 km w deszczu - jechałem na zlot :)
XJ 900 Diversion zaowiewkowana - realna perspektywa,
Honda CBX 1000
Honda Goldwing 1800