Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2000 r.
Gdynia
738 cm3
76 KM
63 Nm
4.20 s
Bardzo wygodny naked bike. Dobre przyspieszenie i elastyczność. Moc i moment obrotowy dostępne praktycznie w całym zakresie obrotów. Dobra stabilność na zakrętach. Wygodna pozycja kierowcy i pasażera/ki.
Skuteczne hamulce: przód: dwie pływające tarcze + dwutłoczkowe zaciski TOKICO, tył: jedna tarcza + dwutłoczkowy zacisk. Stosunkowo cichy wydech zapewnia komfortową podróż. Dobre wyposażenie: zbiornik paliwa 22 litry, dokładny wskaźnik paliwa, centralna podstawka, wydech ze stali nierdzewnej, komfortowa kanapa.
Opony: przód: 120/70 ZR 17, tył: 160/70 ZR 17 ; bezdętkowe.
Waga: 230 kg ( full paliwa )
Ten motorek nie wymaga tuningu. Jego wygląd i parametry całkowicie mnie satysfakcjonują. Poza tym tuning mnie nie interesuje - mam więcej niz 18 lat i nie "rajcują" mnie takie rzeczy :)
4 cyl. rzędowy DOHC, 2 zawory na cyl.,chłodzony powietrzem z chłodnicą oleju.
4 gaźniki KEIHIN CVK32 z systemem K-TRIC ( Kawasaki Throttle Responsive Ignition Control ) - elektroniczne czujniki położenia przepustnic.
Moc: 76 KM przy 9500 obr/min
Moment: 63 Nm przy 7500 obr/min
Zapłon: elektroniczny.
Przekładnia: 5 biegów, sekwencyjna z systemem automatycznego wyszukiwania położenia neutralnego (luzu) - w praktyce działa to następująco: po zatrzymaniu motorka np przed światłami z włączonym 1 biegiem nie ma możliwości bezpośredniego wrzucenia dwójki, zawsze najpierw wskoczy luz. Świetnie sprawdza się w praktyce. Skrzynia biegów pracuje cicho, biegi wchodzą miekko, bez hałasu i bez szarpnięć. Przeniesienie napędu poprzez łańcuch O-Ring.
Przód: klasyczny widelec
Tył: UNI-TRAK, centralny amortyzator z 7-mio stopniową regulacją twardości.
ZR-7 to moja druga maszyna ( wcześniej była Yamaha xj600n ) i w pełni, a nawet z nawiązką spełnia moje wymagania, więc nie myśle o zmianie. Poza tym obecnie produkowane naked bike są po prostu stylistycznie brzydkie, a jedyną rzeczą, którą sie w nich eksponuje to monstrualna moc silnika przy 5 cyfrowej prędkości obrotowej silnika - 100 czy 110 KM to ostatnia rzecz w naked bike, na którą zwróciłbym uwagę. Naprawdę pięknymi motocyklami była seria Kawasaki Zephyr. Niestety nie udało mi się znaleźć odpowiedniego pod względem stanu technicznego i rocznika egzemplarza. Obudowane plastikiem "przecinaki" są w ogóle poza moim kręgiem zaintersowania, jako że są to motocykle sportowe przystosowane tylko do ruchu drogowego - i to nie takiego jaki występuje w Polsce. Ładne są choppery, ale z lat 80 i 90. Obecnie praktycznie zastąpiły ich cruisery, które swoją brzydotą porażają.
Dla mnie ZR-7 nie ma wad. Dlatego go mam. Przed kupnem porównałem inne konkurencyjne modele. Nie kupiłem go dlatego, że był tani, bo wcale nie był ( motorek w idealnym stanie bez wypadku nie jest tani ). Dla mnie po prostu był idealny i lepszy niż konkurencja. Ale jest to moja SUBIEKTYWNA opinia. Wiadomo, że jeden woli córkę a drugi teściową :))
Na polu motocyklowym nie mogę sie pochwalć żadnymi specjalnymi osiągnięciami.
Nie marzę. Jestem realistą. Po prostu realizuje swoje zachcianki.