Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2004 r.
Warszawa
500 cm3
48 KM
4.80 s
Kawasaki KLE 500 A-13 z 2004 roku. Motocykl posiadam od nowosci, od momentu zakupu zaopatrzylem go w nastepujace rzeczy: kufry Hepco and Becker, topcase tez H&B, wysoka turystyczna szybe MGG ( polecam ta firme ) a takze stalowe przewody hamulcowe Goodridge i zegarek/termometr jakis z Norauto:) a no i oczywiscie podgrzewane manetki Daytona. Najnowszy nabytek to handgardy Zeta z kierunkowskazem LED:)
A po co:) nie w tej klasie motocykli
Klasyczna rzedowka, 8 zaworow DOHC, 2 cylindry, smarowanie z mokra miska olejowa ( olej Castrol R4 Superbike). Jednostka bardzo dynamiczna i sprawdzona ( stosowana w wielu modelach kawasaki a zapozyczona z GPZ500 ). 2 gazniki Keihina, chłodzenie ciecza, wydech 2in1. Ssanie mechaniczne, skrzynia 6 stopniowa, biegi wchodza z japonska precyzja, troche glosno ale skrzynie kawasaki tak juz maja:)
Zawieszenie w tym motocyklu to dzielo Kayaby. Przod po wlaniu bardziej gestego oleju jest troche sztywniejszy i lepiej pracuje na naszych drogach. Do fabrycznych nie mam zastrzezen. Tyl natomast to juz inna bajka, niestety nie wytrzymuje obciazen i dobija ale to wina sprezyny ktora mozna wymienic. Jest on regulowany na sprezynie w 5 pozycjach.
ostre hamowanie w Oslo, to byl luty i okolo 2 stopnie wiec nawet ciepl jak na Norwegie:) wymusil pierszenstwo kierowca czerwonego citroena, hamowalem slizgiem z calkowicie zablokowanym tylnym kolem (slisko bylo) motor postawilem w poprzek jezdni- ale utrzymalem rownowage.
Plusy mojej Kawy to:
-dynamiczny i sprawdzony silnik
-bardzo dobre wlasciwosci jezdne
-stosunkowo ciezka maszyna co znacznie ulatwia jazde podczas silniejszego wiatru:)
-prosta konstrukcja ulatwiajaca samodzielny serwis
-ogolnodostepne czesci zamienne jak i akcesoria
-atrakcyjna cena
-przecietne koszty utrzymania
-V max to 200km/h a nie jak podaje fabryka 170:)
Minusy ktore udalo mi sie zaobserwowac:
-paliwozerny przy duzych predkosciach przekraczajacych 140km/h
-oryginalna szyba zbyt niska a co za tym idzie za slaba ochrona przed wiatrem
-upierdliwy zamek do zdejmowania prawego plastyku pod siedzeniem
-drobne braki lakieru na ramie od nowosci ( jestem pedantyczny w tej kwesti:) ale to mnie wkur...! )
-troche bez glowy puszczone przewody elektryczne, wycieraja sie i niszcza powloke lakiernicza, ale to chyba zmora wszystkich motocykli
-na dluzsza mete to kanapa zbyt twarda
-hamulce w oryginalnych gumowych przewodach zbyt slabe ( mowa tu o motocyklu w pelni zaladowanym )
Podsumowujac- i tak uwielbiam swoja Kawe! bo te minusy to naprawde kosmetyka:) Za ta kase naprawde maszyna godna polecenia
V-max prawie 200km/h na KLE w tunelu z Drammen do Oslo :)
Zdecydowanie Aprilia ETV 1000 Caponord Rally Raid - zajebisty sprzęt!