facebook
System PJ
to 129 370 pojazdów na 669 391 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Volkswagen Phaeton 2006r

Oglądano już 10369 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Volkswagen Phaeton »
  • Rocznik

    2006 r.

  • Właściciel

    LORDVADERR

  • Kategoria

    Seryjne

  • Lokalizacja

    Łódź

  • Pojemność

    5000 cm3

  • Moc

    358 KM

  • Max. moment obrotowy

    850 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    6.00 s

  • Opis

    Wyposażenie:
    - silnik V10 TDI
    - napęd 4x4 4MOTION
    - automatyczna skrzynia biegów Tiptronic
    - kolorowa nawigacja
    - telewizja
    - radio CD, zmieniarka na 6 CD
    - skórzana kremowa tapicerka
    - kokpit obszyty skórą
    - bixenon (4 żarówkowy)skrętny doświetlanie zakrętów
    - fotele podgrzewane i wentylowane (wszystkie)
    - fotele z masażem (wszystkie)
    - el. fotele regulowane w 18 płaszczyznach
    - pamięci foteli, lusterek, kierownicy, zagłówków
    - lusterka fotochromatyczne (wszystkie), el. regulowane, podgrzewane
    - kierownica el. regulowana i podgrzewana
    - climatronic czterostrefowy, klimatyzacja bezwiatrowa
    - system keyless go ( bezkluczykowy )
    - szyberdach z ogniwem słonecznym
    - telefon satelitarny
    - asystent parkowania przód tył
    - inteligentny tempomat z radarami odstępu
    - webasto z pilotem
    - ABS, ESP
    - elektryczne domykanie wszystkich drzwi
    - 12 poduszek powietrznych
    - wykończony w drewnie
    - podgrzewana przednia szyba
    - podwójne szyby dźwiękochłonne atermiczne
    - czujnik deszczu
    - nagłośnienie premium sound 12 głośników + subwofer + procesor dźwięku
    - pneumatyczne zawieszenie z regulacją twardości i wysokości
    - Coming-Home i Leaving-Home dla bezpiecznego wsiadania i wysiadania
    - czujniki ciśnienia w kołach



  • Tuning

    delikatne zwiękaszenie mocy , wykres z hamowni w załaczeniu

  • Silnik

    V 10 TDI 5.0 daje radę

  • Wnętrze

    skóra + drewno cztery fotele podgrzewane , klimatyzowane z masażami i bazprzeciągowa klimatyzacja

  • Zawieszenie

    pneumatyczne możliwośc regulacji w czasie jazdy 4 stopnie twardości , 2 stopnie wysokości , komfort najlepszy z możliwych , brak przechyłu w zakrętach w porównaniu z samochodami z tradycyjnym zawieszeniem , stały napęd na 4 koła

  • Car Audio

    premium sound 12 głośników + subwofer

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Harmonijnie, lecz równocześnie dynamicznie wkomponowane zostały duże lusterka zewnętrzne. W ich dolnych krawędziach znajdują się światła kierunkowskazów LED oraz automatyczne oświetlenie miejsca postoju (funkcja Coming-Home i Leaving-Home dla bezpiecznego wsiadania i wysiadania). Poszerzone oświetlenie miejsca postoju (światła kierunkowskazów plus światła mijania, światła tylne i oświetlenie tablicy rejestracyjnej) może zostać uaktywnione za pomocą nadajnika zdalnego sterowania.
    Moc drzemiącą w nowej limuzynie Volkswagena wyraża również tył nadwozia z szerokimi „barkami” widocznymi także z tej perspektywy. Dzięki światłom tylnym z niezwykle jasno świecącymi i bardzo trwałymi diodami LED, Phaetona można łatwo rozpoznać nawet w nocy. Nowością na skalę światową są stosowane seryjnie przez Volkswagena dwubarwnie sterowane diody LED - dwa rodzaje diod zainstalowane na jednej płycie pełnią kilka funkcji (świateł tylnych, świateł hamowania i kierunkowskazów). Dzięki temu Phaeton nie posiada „kolorowych”, lecz – za wyjątkiem białego światła cofania – jednolite czerwone światła tylne.
    Duża, lekko uwypuklona powierzchnia lakierowana między lampami tworzy razem z płaską szybą tylną nowy element stylistyczny, nietypowy dla dużych limuzyn, podkreślający nie tylko elegancję lecz również sportowy charakter sylwetki.
    Wyjątkowa sztywność nadwozia, Phaeton z długością ponad 5 metrów, szerokością 1,9 metra i wysokością 1,45 metra należy do największych limuzyn klasy wyższej.

    Nadwozie, którego elementy stalowe zostały w 100% ocynkowane, a drzwi i pokrywy zbudowane ze stopów aluminium ma rozstaw osi 2,88 metra. Karoseria Phaetona spełnia najwyższe wymagania pod względem sztywności, tłumienia drgań, bezpieczeństwa biernego i trwałości. Optymalne właściwości jej struktury są między innymi rezultatem zastosowania bardzo nowoczesnych procesów produkcyjnych (technologii łączenia), jak np. spawanie laserowe.
    Podwozie, zespół napędowy i karoseria dostosowane do prędkości 300 km/h. Analogicznie do zespołu napędowego, układu przeniesienia napędu i podwozia, także wszystkie komponenty karoserii zostały dostosowane do maksymalnej prędkości jazdy 300 km/h. Dwa z wielu pozytywnych efektów tego założenia konstrukcyjnego to: niezwykła trwałość i wyjątkowo niski poziom hałasu. Obok stali o podwyższonej wytrzymałości Volkswagen zastosował do budowy karoserii lekkie materiały konstrukcyjne. Drzwi, pokrywa bagażnika i maska silnika zbudowane są ze stopu aluminium, a szyby wykonane w technologii dwuwarstwowej. Techniczne dzieło sztuki stanowią drzwi - wykonane jako system laserowo spawanych elementów aluminiowych, odlewanych ciśnieniowo, przewyższają stabilnością wszystkie dotychczas stosowane rozwiązania. Błotniki, wnęka koła zapasowego i zderzaki zostały zbudowane z wytrzymałych tworzyw sztucznych.
    Dzięki zastosowaniu w budowie nadwozia aluminiowych systemów konstrukcyjnych, dwuwarstwowych szyb, nowo skonstruowanych profili prowadzących szyby drzwiowe, starannej izolacji karoserii od podwozia oraz „inteligentnego” zawieszenia silnika Phaeton stał się bardzo cichą i jedną z najbezpieczniejszych na świecie limuzyn. Osiem poduszek bezpieczeństwa, wypełnianych gazem w różnym stopniu w zależności od energii zderzenia (2x przednie, 4x boczne, 2x kurtyny), do siedmiu napinaczy pasów bezpieczeństwa, aktywne przednie zagłówki (AKS) i zoptymalizowana pod kątem zderzenia struktura nadwozia odpowiadają za nie mające słabych punktów bezpieczeństwo bierne. O tym, że koncepcja bezpieczeństwa została bardzo szczegółowo przemyślana świadczy również układ mycia reflektorów, którego spryskiwacze zmywają na przemian prawy i lewy reflektor. W ten sposób uniknięto efektu przyciemniania drogi przed pojazdem występującego zwykle podczas mycia reflektorów.
    Montowane seryjnie bezstopniowe zawieszenie pneumatyczne kół. Volkswagen określił najwyższe standardy także dla elementów zapewniających bezpieczeństwo czynne. Konstruktorom udało się uzyskać wzorowy poziom bezpieczeństwa i dynamiki jazdy bez konieczności rezygnowania z najwyższego komfortu podróżowania. Stało się to możliwe dzięki nowej konstrukcji podwozia z seryjnie montowanym pełnonośnym zawieszeniem pneumatycznym kół. W przypadku silnika W12 i V10TDI do wyposażenia seryjnego należy również napęd na cztery koła 4MOTION z międzyosiowym mechanizmem różnicowym typu Torsen.
    Zawieszenie pneumatyczne z regulowanym tłumieniem ma wiele zalet w porównaniu ze stosowanymi dotychczas systemami wykorzystującymi sprężyny stalowe.
    Regulacja poziomu zawieszenia pneumatycznego umożliwia: miękkie, zawsze równomierne i zorientowane na komfort jazdy resorowanie, obniżenie położenia samochodu przy wysokich prędkościach jazdy (redukując zużycie paliwa oraz skłonność do kołysania bocznego) i podwyższenie położenia pojazdu (optymalizując właściwości jezdne na odcinkach dróg o złej nawierzchni). Sztywność zawieszenia pneumatycznego dopasowuje się automatycznie do ciężaru samochodu, co gwarantuje wysoki komfort jazdy niezależnie od stopnia obciążenia pojazdu. Podstawę zawieszenia stanowi czterowahaczowa oś przednia oraz oś tylna z wahaczami trapezowymi. Na samo zawieszenie pneumatyczne składają się głównie następujące elementy: cztery pneumatyczne kolumny resorujące - po dwie dla każdej osi, kompresor powietrza, akumulator ciśnienia, komputer sterujący, cztery czujniki poziomu (po dwa dla osi przedniej i tylnej), dwa czujniki przyspieszeń nadwozia przy osi przedniej i jeden czujnik przyspieszeń nadwozia przy osi tylnej. Jądro systemu stanowią cztery pneumatyczne moduły resorujące. Gwarantują one bardzo łagodne działanie zawieszenia podczas każdego ruchu osi. Mała sztywność resorowania, zapewniona poprzez dodatkową objętość powietrza oraz specjalne ukształtowanie tłoka, wpływa korzystnie na dynamiczne własności sprężyn powietrznych.
    Siła tłumienia każdej z kolumn resorujących jest w ciągu milisekund dopasowywana do aktualnych potrzeb za pomocą elektrycznie sterowanego zaworu, umieszczonego w dwururowym amortyzatorze hydrauliczno -gazowym. Optymalną - ze względu na zachowanie kierunku i stabilności jazdy - siłę tłumienia ustalają między innymi czujniki przyspieszeń kół przy amortyzatorach i trzy czujniki przyspieszeń nadwozia. Ta inteligentna konstrukcja sprawia, że nową limuzynę Volkswagena wyjątkowo dobrze się prowadzi. Dzięki zawieszeniu pneumatycznemu z dynamiczną regulacją siły tłumienia powstało podwozie, w którym korzyści dla dynamiki jazdy nie zostały okupione wadami komfortu jazdy.
    Specjalne ukształtowanie i umiejscowienie łożysk oporowych kolumn resorujących (górne połączenie przegubowe na wysokości wahaczy poprzecznych) spowodowało, że siły poprzeczne zostały odizolowane od amortyzatorów. W następstwie tego wyczuwalna jest poprawa parametrów pracy zawieszenia i co za tym idzie nadzwyczajny komfort jazdy. Kierowca może wybierać między dwoma położeniami wysokości i czterema charakterystykami tłumienia.
    Phaeton oferuje trzy różne położenia wysokości podwozia: poziom normalny (NN), poziom wysoki (HN) 25 mm powyżej poziomu normalnego oraz poziom niski (TN) 15 mm poniżej poziomu normalnego. Ten ostatni ustawiany jest automatycznie, aby optymalizować właściwości jezdne i zużycie paliwa przy dużych prędkościach (powyżej 160km/h). Kierowca może oczywiście sam ingerować w charakterystykę zawieszenia. Za dźwignią zmiany biegów, w konsoli środkowej znajdują się łatwo dostępne i intuicyjnie rozpoznawalne elementy obsługowe systemu regulacji poziomowania i charakterystyki tłumienia amortyzatorów. Za pomocą tych przycisków kierowca ma możliwość wyboru dwóch ustawień wysokości (poziom NN lub HN) oraz jednej z czterech charakterystyk tłumienia (podstawowa, komfortowa, sportowa, sportowa 2). Sama regulacja siły tłumienia oparta jest na tzw. metodzie Skyhook, która z zasady minimalizuje przyspieszenia nadwozia i gwarantuje utrzymanie stałego poziomu tłumienia, niezależnego od nawierzchni drogi.
    W razie potrzeby w pracę zawieszenia ingerują elektroniczne systemy regulacji, które należą do elementów podnoszących poziom bezpieczeństwa aktywnego. Są to: układ ESP (elektroniczny program stabilizacji toru jazdy), asystent hamowania, ABS (system przeciwblokujący kół hamowanych), EBV (elektroniczny rozdział siły hamowania), ASR (regulacja przeciwpoślizgowa kół napędzanych), dwóch – w przypadku napędu przedniej osi – lub czterech – w przypadku napędu 4MOTION , EDS (elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego) oraz MSR (regulacja momentu hamującego silnika). Wszystkie wymienione systemy są w Phaetonie montowane seryjnie. Na życzenie oferowany jest automatyczny system kontroli ciśnienia powietrza w oponach (RDKS), którym objęte jest również koło zapasowe. W przypadku gwałtownego spadku ciśnienia włącza się czerwona lampka ostrzegawcza oraz sygnał akustyczny. Jeżeli system kontrolny zarejestruje powolny spadek ciśnienia zapali się żółta lampka ostrzegawcza informująca o konieczności sprawdzenia ciśnienia.

    Układ hamulcowy

    Bezpieczeństwo aktywne pojazdu uzależnione jest również od jakości i trwałości układu hamulcowego. Układ hamulcowy Phaetona należy do najnowocześniejszych i najskuteczniejszych na świecie. Na osi przedniej w Phaetonie V10 TDI zamontowano z przodu 18 – calowe ośmiotłoczkowe, monoblokowe zaciski hamulcowe BREMBO zbudowane z aluminium. Współpracujące z nimi tarcze hamulcowe mają średnicę 365 mm.Na osi tylnej wykorzystywane są, we wszystkich wersjach silnikowych, jednotłoczkowe pływające zaciski hamulcowe w rozmiarze 16 lub 18 cali. Funkcję hamulca ręcznego realizuje tylny zacisk hamulcowy.

    Jednostki napędowe

    V10 TDI

    Montując w Phaetonie 10-cylindrowy silnik Diesla z dwoma turbosprężarkami (biturbo) Volkswagen oferuje w samochodzie osobowym najmocniejszy silnik wysokoprężny na świecie. Maksymalny moment obrotowy - w tym miejscu należy podkreślić jego wartość 750 Nm – występuje już przy 2000 obr/min, a wartość szczytowa mocy (230 kW / 313 KM) dostępna jest od 4000 obr/min. Średnie zużycie paliwa na 100 km to 10 litrów oleju napędowego. Relacja między osiągami a zużyciem paliwa jest więc doskonała. Obok dużej pojemności skokowej do sportowych osiągów silnika przyczyniają się: udoskonalony, wysokociśnieniowy bezpośredni wtrysk paliwa za pomocą pompowtryskiwaczy oraz doładowanie poprzez system biturbo. Interesująca technicznie jest dwustrumieniowa konstrukcja wymiany ładunku. Wszystkie ważniejsze podzespoły występują podwójnie - po jednym na każdy rząd cylindrów. Należą do nich: filtry powietrza, przepływomierze masy powietrza z gorącym filmem (HFM), turbosprężarki, chłodnice powietrza doładowującego, zawory recyrkulacji spalin z chłodnicami i przepustnice powietrza.
    W ten sposób V10 składa się z dwóch - konstrukcyjnie całkowicie niezależnych pod względem dopływu powietrza i odprowadzenia spalin, lecz połączonych mechanicznie i techniką sterującą – silników 5-cylindrowych.
    Bardzo nowatorska jest przy tym wspólna regulacja bliźniaków za pomocą systemu Master-Slave, znanego ze świata komputerów PC. Zwłaszcza synchronizacja obrotów i rozdział mocy na oba rzędy cylindrów stawiają najwyższe wymagania elektronicznie regulowanym elementom nastawczym. Sterują one pracą przepustnic powietrza, pompowtryskiwaczy i turbosprężarek decydujących o mocy silnika. Aby zapewnić przemyślane i niezawodne zarządzanie wielowarstwowymi funkcjami w V10, Volkswagen zastosował po raz pierwszy nową generację komputerów sterujących o oznaczeniu EDC16. Komputer ten występuje tu także w wersji Duo i dysponując procesorem 32-bitowym posiada zwiększoną moc obliczeniową. Każdy komputer sterujący zarządza pracą jednego rzędu cylindrów.

    Wnętrze

    Stylistyka i wymiary

    Trafna koncepcja techniczna i stylistyczna Phaetona widoczna jest na pierwszy rzut oka w jego wnętrzu. Dzięki zastosowanym materiałom, rozwiązaniom technicznym, eleganckiej stylistyce oraz obszernym wymiarom wnętrza stworzono zarówno innowacyjny jak i ekskluzywny wystrój, który czyni Phaetona jednoznacznie rozpoznawalnym i sympatycznym. Dominują wyraźne, proste linie, ponadczasowe i jednocześnie modne elementy stylistyczne, logiczne rozmieszczenie elementów obsługowych i ich dobra przejrzystość. Nocą kokpit zanurzony jest w delikatnym, ciepłym świetle. Oświetlone są także uchwyty wewnętrzne drzwi. Centralny punkt geometrycznie podzielonego kokpitu stanowi konsola środkowa ze zintegrowanym multimedialnym centrum informacyjnym i przylegającą od dołu konsolą zmiany biegów. Przeciwwagę do „technicznie” wyglądających elementów, stanowi oprawiony w chrom zegarek, usytuowany centralnie w przebiegającej poziomo przez tablicę rozdzielczą, ozdobnej listwie ze szlachetnego drewna. Kierowca może cieszyć się idealną czytelnością wskaźników umieszczonych za przeciwodblaskowym szkłem i chronionych przed odbiciami światła i promieniami słońca przez rozpościerającą się nad nimi łukową osłonę. Górną część tablicy rozdzielczej tworzy szlachetnie uformowany korpus ograniczający odbicia światła, który oferowany jest w różnych odcieniach kolorystycznych. Dolna część kokpitu oraz drzwi jest zazwyczaj jaśniejsza od części górnej.

    Materiały najwyższej jakości

    Podczas prac projektowych nad wnętrzem Phaetona starano się stworzyć za pomocą eleganckich i dających wrażenie przestronności elementów nowoczesny, a równocześnie ciepły klimat. Wykorzystane materiały najwyższej jakości są nie tylko miłe dla oka, lecz także przyjemne w dotyku. Wnętrze Phaetona dopracowane zostało w każdym szczególe. Słupki A, B i C ukształtowano tak, że tworzą one całość z dachem samochodu. Wszystkie elementy zostały płynnie połączone, aby uniknąć powstania jakichkolwiek szczelin. Elementy tapicerki powyżej krawędzi okien wykonane są z tkaniny bardzo wysokiej jakości, a na życzenie ze skóry Alcantara. Poniżej krawędzi okien projektantom udało się połączyć w sposób elegancki i pomysłowy detale chromowe z elementami wykonanymi z różnych rodzajów drewna i skóry.

    Optymalne wykorzystanie przestrzeni

    Phaeton oferuje pasażerom ponadprzeciętną przestrzeń. Ilość miejsca na wysokości kolan pasażerów podróżujących z tyłu i szerokość przestrzeni barkowej pasażerów podróżujących z przodu są największe w klasie. Jak optymalnie wykorzystuje Volkswagen wnętrze nadwozia można stwierdzić na podstawie wymiaru komfortu: 2043 milimetry są gwarancją ponadprzeciętnej wygody. Odległość między siedziskiem fotela i dachem wynosi 974 mm, a kanapą tylną i dachem 970 mm.
    Imponująca jest szerokość przestrzeni na wysokości łokci pasażerów:1562 mm z przodu i 1528 mm z tyłu. To samo dotyczy przestrzeni barkowej pasażerów podróżujących z przodu:1513 mm.
    500- litrowy bagażnik z licznymi praktycznymi detalami Phaeton oferuje 500-litrowy ergonomicznie przemyślany bagażnik. Po otwarciu pokrywy bagażnika powstaje duży otwór, który pozwala na wygodny załadunek. Gładkie powierzchnie poszycia wewnętrznego pozbawione są wybrzuszeń. Krawędź bagażnika znajdująca się na wysokości 697 mm jest zabezpieczona przez osłonę wykonaną ze stali wysokiej jakości. Konstruktorzy pomyśleli również o tych, którzy pakują bagażnik. Przed
    włożeniem bagażu można jednym ruchem ręki rozwinąć na zderzaku specjalny fartuch przeciwzabrudzeniowy. Po skończonym załadunku, wykorzystany „ręcznik” poprzez pociągnięcie sznurka chowa się z powrotem w swojej torbie. Stabilny transport bagaży zapewnia, oprócz chromowanych uchwytów mocujących, specjalna siatka. Można ją rozpiąć bezpośrednio nad podłogą bagażnika, co zabezpieczy niewielkie pakunki przed przemieszczaniem się, albo zahaczyć przy krawędzi bagażnika jako praktyczną torbę na mniejsze zakupy. Dodatkową przestrzeń bagażową tworzy pusta komora za prawym nadkolem. Za pomocą siatki blokowanej w dwóch pozycjach, komora ta jest odgrodzona od właściwej części bagażnika – górna pozycja blokująca siatki zabezpiecza małe elementy podczas transportu, a dolna umożliwia załadunek większych przedmiotów. Bagażnik Phaetona pełni również funkcję przedziału technicznego. Pod półką tylnej szyby znajduje się wspornik służący do zamontowania ośmiu komputerów sterujących. Wykonany z polipropylenu z 40-procentowym udziałem włókna szklanego wspornik tworzy wraz z powierzchnią półki skuteczną izolację dźwiękową. Na życzenie w Phaetonie W12 pokrywa bagażnika jest otwierana i zamykana automatycznie po naciśnięciu przycisku z logo VW.
    W tym przypadku zawiasy pokrywy bagażnika wykonane są z lekkiego i trwałego aluminium.

    Wyposażenie

    Poprzez bogate wyposażenie podkreślono, iż Phaeton to limuzyna stworzona do komfortowego podróżowania. Model z silnikiem sześciocylindrowym został wyposażony seryjnie w nową, nie powodującą przeciągu, 4-strefową klimatyzację Climatronic z czujnikiem wilgoci i świeżego powietrza, a także w elektryczną regulację ustawienia foteli przednich realizującą 12 różnych położeń. W wersji podstawowej Phaeton posiada 5 miejsc siedzących. Na życzenie z tyłu montowane są dwa pojedyncze fotele z elektryczną regulacją 10 różnych ustawień (fotele przednie mają wówczas możliwość regulacji w 18 pozycjach). Wszystkie fotele są podgrzewane i wyposażone w funkcję pamięci ustawień (dla 3 różnych użytkowników). Fotele i elementy tapicerki 5- miejscowego Phaetona V6 pokryte są materiałem wysokiej jakości (wzór: Pearl). Czteromiejscową wersję Phaetona V6 wyróżniają tapicerka skórzana typu Vienna oraz cztery podłokietniki z regulacją wysokości.

    Przejrzysta informacja i pierwszorzędna rozrywka

    Na pokładzie Phaetona znajduje się multimedialne centrum informacyjne z kolorowym 7- calowym monitorem, wskaźnik wielofunkcyjny (MFA) z kolorowym wyświetlaczem 5-calowym na tablicy wskaźników, a także system Audio o mocy muzycznej 230 Watt zawierający analogowy wzmacniacz 8- kanałowy, 10 głośników, zmieniacz CD dla sześciu płyt i wielofunkcyjną antenę w szybie tylnej (Radio, Nawigacja, TV, telefon).
    Obok wielu oczywistych dla tej klasy detali wyposażenia, jak na przykład elektrycznie podnoszonych szyb, wnętrze Phaetona V6 wyróżniają liczne znamiona komfortu i elementy Hightech. Należą do nich drewniane aplikacje (tablica rozdzielcza, górne listwy drzwiowe, otoczenie centrum informacyjnego i dźwigni zmiany biegów, popielniczki), podłokietniki z przodu i z tyłu, skórzana wielofunkcyjna kierownica (szkielet koła kierownicy zbudowany jest ze szczególnie lekkiego odlewu ciśnieniowego magnezu), nakładki na pedały ze stali szlachetnej, wycieraczki aerodynamiczne z podgrzewanymi dyszami spryskiwaczy szyb i elektrycznie regulowaną powierzchnią wycierania przedniej szyby, elektrycznie ustawiane i ogrzewane lusterka zewnętrzne oraz łatwy w obsłudze układ regulacji prędkości jazdy.
    Wyposażenie podstawowe uzupełniają: automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne, regulowana bezstopniowo, w czterech kierunkach kolumna kierownicy, przednie i tylne oświetlenie przestrzeni nóg, światła do czytania, pośrednie oświetlenie tablicy rozdzielczej i wnętrza pojazdu, czujnik deszczu i centralny zamek ze zdalnym sterowaniem radiowym.

    Bogate wyposażenie Phaetona W12

    Wyjątkowo luksusowy Phaeton W12 jak i V10TDI posiada w porównaniu z modelem V6 jeszcze bogatsze wyposażenie wnętrza. Już w wersji 5-miejscowej fotele pokryte są skórą typu Vienna, aplikacje z prawdziwego drewna znajdują się w konsoli środkowej, drewno uszlachetnia także wygląd wielofunkcyjnej kierownicy i dźwigni zmiany biegów. Wyposażenie standardowe obejmuje również: układ alarmowy z nadzorem wnętrza, automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne z funkcją pamięci, samoczynnie przyciemniane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, elektryczne zagłówki (w wersji 4-miejscowej także dla tylnych siedzeń) i regulowaną kolumnę kierownicy z funkcją ułatwiającą wsiadanie (kierownica cofa się umożliwiając wygodne wsiadanie) i pamięcią ustawień. Wyjątkowo komfortową podróż zapewniają fotele Phaetona W12. Z przodu zastosowano fotele z podparciem lędźwiowym, regulowane w 18 pozycjach, z funkcją pamięci i ogrzewaniem. W wersji 4-miejscowej oferowana jest klimatyzacja foteli przednich wraz z modułem masażu i ogrzewanie foteli tylnych.

    Wyposażenie dodatkowe spełni każde życzenie

    Volkswagen oferuje nie tylko różne fotele, ale także różne materiały do ich wyłożenia. Dostępne jest pełne wyposażenie skórzane – Sensitive w dwóch różnych stylach. Skórą pokryte są nie tylko fotele, lecz także górna i dolna część tablicy przyrządów oraz kompletna tapicerka drzwi. Rozszerzony pakiet drewniany zawiera dodatkową aplikację w dolnej części tapicerki drzwi i słupka B, a także uchwyty dachowe (dla pasażera) z ornamentem drewnianym. Dalsza możliwość indywidualizacji wynika z zastosowania pięciu różnych wzorów intarsji dla listew ozdobnych w tapicerce drzwi, tablicy rozdzielczej i konsoli środkowej. Poza tym nabywca Phaetona może wybrać jeden z oferowanych rodzajów drewna: eukaliptus, mirt, kasztan lub orzech.
    Kontakt ze światem zewnętrznym zapewnia układ komunikacji i nawigacji: telefon, system nawigacji, odbiornik TV i Videotext. Monitor multimedialnego centrum informacyjnego umożliwia przekaz obrazu w formacie 16:9 i 4:3.

    Atmosfera sali koncertowej dzięki systemowi Audio

    Cyfrowy wzmacniacz 12-kanałowy z dwunastoma głośnikami (12/12), 300 Watt mocy muzycznej, cyfrowy procesor dźwięku (DSP) z 6-pasmowym korektorem opóźnieniowym na każdy kanał, do siedmiu różnych symulacji przestrzeni (pomieszczeń) odsłuchu, symulacja surround, kompresja dynamiki plus korekcja wpływu częstotliwości usuwają w cień jakość brzmienia najczęściej stosowanych systemów HiFi.
    W celu izolowania promieniowania słonecznego i hałasu Phaeton został wyposażony w atermiczne szyby dwuwarstwowe, w odcieniu zielonym. Jako opcja oferowana jest (seryjnie w V10 TDI i W12) szyba z warstwą absorbującą podczerwień, która jeszcze skuteczniej przeciwdziała nagrzewaniu wnętrza samochodu i jest rozpoznawalna poprzez intensywną barwę.
    Przed promieniami słonecznymi chroni elektrycznie opuszczana roleta przeciwsłoneczna szyby tylnej. Bezkonkurencyjne pod względem konstrukcji są rolety tylnych szyb bocznych (jedna dla szyby opuszczanej, druga dla szyby trójkątnej): większa z tych dwóch rolet przeciwsłonecznych w położeniu zwiniętym wpasowuje się dokładnie w krawędź dolną szyby, lecz gdy jest podciągnięta – układa się równolegle do wypukłej ramy okiennej. Stojące za tym rozwiązania techniczne widoczne są dopiero po dokładniejszym przyjrzeniu się: górna krawędź rolety jest przykryta elastyczną listwą, która dopasowuje się do prostej linii dolnej krawędzi okna jak również do ramy szyby. Górne punkty zawieszenia nie są widoczne, choć doskonale dostępne. Z kolei roleta zasłaniająca małe trójkątne okno znajduje się na pionowej przegródce między szybami drzwi i w razie użycia jest przeciągana do tyłu; stabilizację folii przejmuje nie rzucające się w oczy wzmocnienie – perfekcja w detalach par excellence.

    Keyless Access rozpoznaje kierowcę i otwiera drzwi

    Przejawem zastosowania najnowocześniejszych rozwiązań technicznych jest system Keyless Entry, Start i Exit. Gdy tylko kierowca zbliży się ze swoim kodowanym kluczykiem do samochodu i dotknie klamki drzwi, wysyłane jest (przez skierowane na zewnątrz pole indukcyjne za pomocą anten w drzwiach) zapytanie do nadajnika sygnału ID, który znajduje się w kluczyku. Kluczyk odbiera sygnały i odpowiada kodem. Jeżeli kod zostanie rozpoznany przez komputer sterujący jako uprawniony, Phaeton otworzy drzwi. Nie jest konieczna dodatkowa karta czekowa lub inny nadajnik kodu. Jeżeli nikt nie otworzy drzwi, samochód zamknie się ponownie po 30 sekundach. Uruchomienie silnika następuje przez naciśnięcie przycisku ( kombinowany kluczyk zapłonu i zamka drzwi pozostaje w kieszeni). Z przyczyn bezpieczeństwa rozruch działa tylko wtedy, gdy kluczyk znajduje się rzeczywiście we wnętrzu samochodu. Dodatkowo kierowca musi nacisnąć pedał sprzęgła lub (w przypadku automatycznej skrzyni biegów) hamulca. Przycisk rozruchu posiada dwa wyraźnie wyczuwalne stopnie włączenia. Pierwszy stopień włącza między innymi zapłon, a stopień drugi uruchamia silnik. Jeżeli jednak kierowca wolałby uruchomić go za pomocą kluczyka, to jest to także możliwe. Przy wyjściu z samochodu, kierowca ponownie dotyka klamkę drzwi, aby uaktywnić automatyczny proces zamykania i zabezpieczenia pojazdu.
    Automatyczna regulacja dystansu rozpoznaje za pomocą radaru samochód poprzedzający
    Phaeton nie tylko automatycznie zamyka drzwi, lecz także samoczynnie utrzymuje bezpieczny odstęp od samochodu poprzedzającego za pomocą automatycznej regulacji dystansu (ADR). Wykorzystujący radar układ automatycznej regulacji odległości uaktywnia się w sytuacjach, które dotychczas wymagały reakcji kierowcy: przy hamowaniu lub przyspieszaniu. Jeżeli jedziemy samochodem wyposażonym w ADR, w momencie zbliżania się do jadącego przed nami pojazdu, który porusza się z mniejszą od nas prędkością lub hamuje, nasza luksusowa limuzyna samoczynnie zmniejszy swoją prędkość. Informacja o tym procesie pojawi się na centralnym wyświetlaczu informacyjnym (umieszczonym między prędkościomierzem a obrotomierzem). Gdy poruszający się przed nami pojazd ponownie przyspieszy lub kierowca Phaetona zdecyduje się na zmianę pasa ruchu, limuzyna samodzielnie przyspieszy do prędkości zaprogramowanej uprzednio.
    Układ ADR obsługiwać można intuicyjnie, jego funkcje są bowiem bardzo prosto i logicznie zaprojektowane. Wszystkie ważne przyciski umieszczone są na wielofunkcyjnej kierownicy – znajdziemy tam przycisk „ON/OFF” uruchamiający układ oraz przycisk „SET” umożliwiający indywidualne ustawienia. W momencie aktywowania układu na środkowym wyświetlaczu informacyjnym przed kierowcą, ukazuje się schematyczny rysunek drogi z jadącym przed nami samochodem i ikoną pokazującą stan systemu. Prędkość ustawiana jest przy pomocy wbudowanych w kierownicę przycisków układu regulacji prędkości GRA.
    Także tutaj wprowadzono innowację: w urządzeniach tego typu należało dotąd fizycznie przyspieszyć do żądanej prędkości, aby móc ją zapamiętać przy pomocy klawisza „SET”. Takie postępowanie w Phaetonie jest także możliwe, lecz nie jest już konieczne: przy pomocy dwóch przycisków „GRA +” i „GRA -” można ustawić prędkość w odstępach co 10 km/h do maksymalnej dla tego systemu prędkości 180 km/h. Wybrana, a jeszcze nie osiągnięta prędkość jest oznaczana na prędkościomierzu przy pomocy czerwonej diody oraz pojawia się na wyświetlaczu informacyjnym.
    Kierowca może również ustawić - w określonym zakresie - odległość minimalną od jadącego przed nim samochodu oraz sposób dynamicznej reakcji urządzenia. Przy pomocy pokrętła w kierownicy wielofunkcyjnej wybrać można jeden z siedmiu możliwych stopni przedstawionych w formie graficznej na wyświetlaczu centralnym.
    Stopnie od 1 do 7 oznaczają czas reakcji pojazdu. W trybie 1 Phaeton hamuje najpóźniej i przyspiesza najszybciej; w trybie 7 limuzyna rozpoczyna bardzo wcześnie proces hamowania i przyspiesza powoli.
    W czasie jazdy po autostradzie najlepiej sprawdzają się stopnie od 1 do 5 - Phaeton płynnie dostosowuje prędkość do pozostałych pojazdów, a przy zmianie pasa ruchu odpowiednio szybko przyspiesza. W czasie pokonywania długich tras po autostradach idealne są stopnie 3 i 4. Dwa najwyższe stopnie (6 i 7) najlepiej spełniają swoje zadanie na zwykłych drogach, poza autostradą.
    W trybie 7 odległość do jadącego z przodu pojazdu odpowiada dokładnie wartości wskazanej przez prędkościomierz: 100 km/h oznacza odległość 100 metrów. Opcja ta znacznie podnosi komfort jazdy po mało ruchliwych drogach. Jeżeli jednak reakcja kierowcy byłaby niezbędna (np. w przypadku nagłego hamowania), system wysyła sygnał akustyczny i optyczny.
    System radarowy nieustannie kontroluje drogę w odległości 180 metrów od samochodu
    Przy pomocy radaru ADR rejestruje wszystkie pojazdy poruszające się w tym samym kierunku i znajdujące się w polu kąta 11,5 stopni i w odległości ok. 180 metrów. System można włączyć przy prędkości między 30 km/h a 180 km/h. Poniżej i powyżej tych prędkości system wyłącza się ze względów bezpieczeństwa.
    Kierowca ma ponadto możliwość wyłączenia ADR przy pomocy pedału hamulca lub przycisku na kierownicy „CANCEL”. Wciśnięcie klawisza „RES” (RESUME) powoduje ponowne uruchomienie ustawionego trybu i powrót do ostatnich zapisanych ustawień. ADR nie zwalnia kierowcy z obowiązku zachowania ostrożności i defensywnego sposobu jazdy, lecz pomaga mu szczególnie uważnie reagować na sytuację na drodze.
    Jednym z elementów wyposażenia dodatkowego jest ogrzewanie szyby przedniej. Nie ma ona jednak widocznych drutów grzejnych - zamiast nich Volkswagen zastosował niewidoczną folię przewodzącą (naparowany metal).

    Kokpit i multimedialne Centrum Informacji

    Każde wnętrze Volkswagena jest tworzone zgodnie ze ściśle zdefiniowanymi zasadami niezawodności i prostoty obsługi. Reguły te odnoszą się bez ograniczeń także do Phaetona.
    W przeciwieństwie do samochodów innych segmentów, w nowej limuzynie klasy wyższej musiano jednak zrealizować znacznie więcej funkcji. Volkswagen dokonał więc ich podziału i skoncentrował je na tablicy wskaźników z wyświetlaczem wielofunkcyjnym, w multimedialnym centrum informacyjnym z dużym wyświetlaczem wielofunkcyjnym oraz w odrębnych listwach obsługi klimatyzacji, audio i ustawień podwozia. Podstawowe informacje można znaleźć na wskaźnikach umieszczonych przed kierowcą. Obok prędkościomierza, obrotomierza, wskaźnika poziomu paliwa i temperatury oraz symboli ostrzegawczych znalazło się tu miejsce na wielofunkcyjny, 5-calowy, kolorowy wyświetlacz informacyjny. Pokazuje on kierowcy np. wskazania systemu nawigacji albo status układu automatycznej regulacji odstępu do pojazdu poprzedzającego (ADR). Ponadto wyświetlacz przekazuje informacje o samochodzie w postaci wskazówek obsługowych, informacji komputera pokładowego oraz meldunków ostrzegawczych. Informuje również o rozmowach telefonicznych, podaje nazwy stacji radiowych lub tytuły utworów odtwarzanych z płyt CD. W bezpośrednim otoczeniu kierowcy znajdują się ponadto – obsługiwane intuicyjnie – włączniki świateł, przełącznik obrotowo-naciskowy kierownicy wielofunkcyjnej, za pomocą którego mogą być obsługiwane wszystkie funkcje wyświetlacza, łącznie z zapisanymi wcześniej numerami telefonów. W centralnym punkcie konsoli środkowej znajduje się montowane seryjnie multimedialne centrum informacyjne z kolorowym, 7-calowym monitorem w formacie 16:9. Monitor uaktywnia się samoczynnie, po otwarciu drzwi. Jako ekran startowy pojawia się menu podstawowe układu automatycznej klimatyzacji. Multimedialne centrum informacyjne pozwala na bardzo łatwe sterowanie niemal wszystkimi funkcjami poprzez osiem dużych przycisków bazowych, sześć przycisków funkcji podstawowych oraz centralny przełącznik obrotowo-naciskowy. Można nim obsługiwać zawieszenie, system audio, TV, nawigację, komputer pokładowy, Climatronic, telefon oraz personalizację ustawień.
    Logicznie dokonana integracja różnych systemów zapobiega przeładowaniu kokpitu wskaźnikami i elementami obsługowymi oraz gwarantuje jednakową dla wszystkich funkcji, łatwo przyswajalną filozofię obsługi. Multimedialne centrum informacyjne charakteryzuje wyjątkowa przejrzystość. Podstawowe informacje przekazują ikony i kolory, symbole obok przycisków funkcji (soft keys) pokazują na kolorowym wyświetlaczu jak zachowa się centrum informacyjne po naciśnięciu na przycisk. Dodatkowo do bezbłędnej orientacji na wyświetlaczu przyczyniają się wyraźne napisy w menu. Specjalny przycisk, który wyświetla się we wszystkich niższych menu, prowadzi z powrotem krok po kroku do coraz wyższego menu. W celu odciążenia multimedialnego centrum informacyjnego zastosowano dwie listwy przycisków, które są obsługiwane w zwyczajny, rutynowy sposób. Pierwsza listwa, zwana linią obsługi klimatyzacji, znajduje się powyżej kolorowego wyświetlacza. Służy ona do określania podstawowych funkcji 4-strefowej klimatyzacji (min. temperatury, obiegu wewnętrznego powietrza, odmrażania szyby przedniej, ogrzewania szyby tylnej). Centralnie, na środku listwy, umieszczono włącznik świateł awaryjnych. Dodatkowo pasażerowie podróżujący z tyłu mają możliwość indywidualnego ustawienia temperatury oddzielnie dla lewej i prawej strony. Jeżeli kierowca podróżuje sam może wybrać ustawienie klimatyzacji ukierunkowane tylko na niego. Druga listwa przycisków, zwana linią obsługi radia, uruchamia podstawowe funkcje systemu audio łącznie ze zmieniaczem płyt CD i montowanym na życzenie odbiornikiem TV. Tak, jak w tradycyjnych systemach z lewej strony znajduje się pokrętło zmiany głośności dźwięku, a z prawej pokrętło wyboru stacji radiowej. Wokół lewego pokrętła głośności rozmieszczone zostały przyciski funkcji: FM/AM, CD, TV i TP (Traffic Program). Uaktywnienie przycisku TP powoduje nagranie informacji o sytuacji na drogach, jeżeli wybrano stację radiową nie podającą informacji dla kierowców. Jest to możliwe dzięki drugiemu odbiornikowi układu audio, który służy wyłącznie do wyszukiwania informacji dla kierowców (dzieje się to automatycznie). Obie listwy przycisków służą do wyboru podstawowych funkcji. Regulacja rzadko używanych funkcji odbywa się poprzez multimedialne centrum informacyjne. I tak, np. w menu audio wybiera się różne charakterystyki dźwięku jak: ‘Studio’, ‘Surround’ lub ‘Sala koncertowa’. Odrębne elementy obsługi posiada również zawieszenie. W poziomej części konsoli środkowej, na wysokości dźwigni zmiany biegów, znajdują się przyciski regulacji amortyzatorów, podnoszenia nadwozia i odłączania układu ESP. Z koncepcją komfortowego wyposażenia Phaetona koresponduje idea „osobistych” kluczyków (dla trzech osób). Kiedy kierowca otwiera samochód za pomocą takiego spersonalizowanego kluczyka, aktywuje on automatycznie zapamiętane ustawienia systemu audio i klimatyzacji.

    Klimatyzacja

    Szczególne miejsce wśród elementów zapewniających wysoki komfort jazdy zajmuje nowy układ 4-strefowej klimatyzacji Climatronic. Układ ten różni się trzema istotnymi elementami od dotychczas stosowanych systemów. Po pierwsze pozwala na utworzenie czterech stref temperatur wewnątrz pojazdu, gdyż nie tylko pasażerowie podróżujący na przednich fotelach, ale również osoby siedzące z tyłu pojazdu mogą ustawić indywidualnie wybraną temperaturę. Po drugie chłodne lub ciepłe powietrze wpływa do wyznaczonych stref w sposób pośredni, kierowane odpowiednio przez automatycznie otwierane i zamykane dysze wylotowe, nie powodując przeciągu. Po trzecie funkcja kontroli wilgotności powietrza automatycznie rozpoznaje zaparowywanie szyb i przeciwdziała temu zjawisku. Ponadto możliwa jest regulacja wilgotności powietrza wewnątrz pojazdu, która z jednej strony zapobiega wysychaniu wrażliwych błon śluzowych pasażerów, natomiast z drugiej nie pozwala na przekroczenia granicznego współczynnika komfortu. Klimatyzacja Climatronic wyposażona jest w funkcję wewnętrznego obiegu powietrza, która jest realizowana w następujący sposób: zasysane z zewnątrz powietrze jest oczyszczane z zanieczyszczeń przez dwa filtry cząstek (o dużej powierzchni) z węglem aktywnym umieszczone w pokrywie silnika. Dwustrumieniowa dmuchawa rozdziela główny strumień powietrza. Następnie 25 elektrycznych nastawników systemu klimatyzacji zajmuje się precyzyjnym sterowaniem idealnego rozdziału powietrza. W klimatyzacji Phaetona istotną rolę odgrywa pośredni nawiew powietrza. Bezpośredni wlot powietrza stosowany jest tylko tak długo, jak to konieczne. Po osiągnięciu określonego poziomu temperatury powietrze rozdzielane jest w sposób pośredni – to znaczy nie jest bezpośrednio kierowane na kierowcę lub pasażera. Climatronic przechodzi w tryb nawiewu pośredniego, podczas którego otwory wylotowe bezpośrednie zostają samoczynnie zamknięte i przykryte pokrywami ze szlachetnego drewna. Teraz kolektor wentylacyjny, który rozciąga się na całej szerokości wnętrza, wymusza niemal niewyczuwalną cyrkulację powietrza przez wyloty w górnej części tablicy rozdzielczej. Istnieje możliwość manualnego wyboru bezpośredniego lub pośredniego sposobu nawiewu powietrza.

    Elektroniczna sieć pokładowa

    Phaeton wyróżnia się dużą ilością elektronicznie sterowanych funkcji. Tym ważniejsze jest, aby kompleksowa sieć elektronicznych połączeń i system zasilania elektrycznego posiadały najwyższy poziom zabezpieczenia. Modułowo zbudowana elektryczna sieć pokładowa składa się z pięciu rozdzielonych w samochodzie skrzynek bezpieczników, chłodzonego wodą alternatora 190 A, dwóch akumulatorów (seryjnie dla silników W12 i W10 TDI, a w silniku V6 zależnie od wyposażenia) oraz systemu wymiany danych za pośrednictwem trzech oddzielnych magistral CAN.
    Równo sto kanałów kablowych z tworzywa sztucznego umożliwia ułożenie około 2 000 przewodów o całkowitej długości 3,2 km (!) w sposób wykluczający ich przecieranie się i hałasowanie.
    Długość jednoczęściowej wiązki przewodów i 450 połączeń wtykowych pozwalają zaliczyć sieć pokładową do najbardziej kompleksowych. Każda wiązka przewodów jest zbudowana pod wybrane wyposażenie samochodu i teoretycznie daje ponad 3 miliardy możliwych kombinacji w sieci elektrycznej. W zależności od wyposażenia i zastosowanego zespołu napędowego na pokładzie samochodu znajduje się do 62 komputerów sterujących, z których w ekstremalnym przypadku 37 połączonych jest przez magistrale CAN (CAN zespołu napędowego, CAN komfortu i CAN systemu informacji). Liczba wymienianych informacji osiąga wielkość 2 500 niezależnych danych; umożliwiają one realizowanie wielu nowych funkcji związanych z komfortem i bezpieczeństwem jazdy.
    Pod adresem www.phaeton.pl pojawił się serwis w całości poświęcony Phaetonowi, nowej limuzynie Volkswagena. Jest to jedyne miejsce w polskiej sieci, w którym tak dokładnie można się przyjrzeć temu modelowi, a także niezwykłej drezdeńskiej Szklanej Manufakturze, wybudowanej specjalnie do jego produkcji. Serwis służy przede wszystkim pokazaniu Phaetona. Jest to unikatowa galeria zdjęć zarówno samochodu, jak i manufaktury. Poszczególne działy, takie jak: Design, Technologia, Komfort i Bezpieczeństwo przybliżają największe atuty limuzyny. Tymczasem szczegółowe informacje o wyposażeniu i wszystkich rozwiązaniach technologicznych znajdują się w serwisie volkswagen.pl, w dziale Modele, który rozbudowany został o dział poświęcony właśnie Phaetonowi.

  • Plusy i minusy pojazdu

    jak na razie same plusy , w porówananiu do innych aut tej klasy skromny z zewnątrz

  • Osiągnięcia

    6 sekund do 100 max 250km/h ograniczona elektronicznie

  • Marzę o...

    może kiedyś nowszy Phaeton

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Własne Projekty Motocykl
  • Mitsubishi Galant
  • Rover 200
  • Fiat Cinquecento
  • Kymco Agility 50
  • Derbi GPR Nude

Co robią kierowcy na PJ