Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1995 r.
Nowy Targ
1995 cm3
90 KM
4150 Nm
0.00 s
Witam oto autko którym jeżdze obecnie, VW Golf III silnik 1.9 TDI (90KM) rok 1995 troszke już ma a produkowane w latach (od 1991 do 1997) jestem 2-gim właścicielem. Zmodyfikowany jak widać.
Modyfikacja tego auta odbywała się kilka lat temu to już historia , niedawno sprzedałem 406-szóstke.
Grill Bad Look
Progi
Przyciemniane Szyby
Spojler Szeroki Dolny Przód (GT)
Wydech REMUS Racing
SILNIK
Zapłon samoczynny, doładowany turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek turbiny z chłodzeniem powietrza doładowanego, z wtryskiem bezpośrednim do komory półotwartej w tłoku, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
Silnik typu AHF
Średnica cylindra 79,5 mm
Skok tłoka 95,5 mm
Pojemność skokowa 1896 cm3
Stopień sprężania 19,5
Ciśnienie sprężania
- nominalne 2,5...3,1 MPa
- minimalne 1,9 MPa
- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,5 MPa
Moc maksymalna 81 kW (110 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4150 obr/min
Moment maksymalny 235 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 1900 obr/min
Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny półautomatyczny
Luz zaworów do kontroli
faz rozrządu 0 mm
Fazy rozrządu
- otwarcie zaworu ssącego 16° po ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 25° po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 28° przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 19° przed ZZ
Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne
Oznaczenie wałka rozrządu / znakiem „38A” (między krzywkami zaworów ssącego i wydechowego cylindra nr 1) oraz znakiem „DE” (między krzywkami zaworów ssącego i wydechowego cylindra nr 2) wybitymi na wałku
Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu, pompy wtryskowej i pompy cieczy chłodzącej
- naciąg / regulowany wstępnym ustawieniem napinacza umieszczonego
mimośrodowo
- wymiana / co 60 000 km
Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem umieszczonym w lewym zbiorniku chłodnicy lub dwa wentylatory elektryczne sterowane przez zespół regulacji temperatury poprzez termowyłącznik (wersje z klimatyzacją)
Termostat / umieszczony po lewej stronie kadłuba za pompą cieczy chłodzącej
- temperatura początku otwarcia 85°C
- temperatura pełnego otwarcia 105°C
- skok minimalny zaworu 7 mm
Wentylator(y)
- wersje bez klimatyzacji / jeden, elektryczny, o dwóch prędkościach, o mocy 60/
/100 W i średnicy łopatek 345 mm, sterowany termowyłącznikiem
- wersje z klimatyzacją / dwa, elektryczne, o dwóch prędkościach, lewy o mocy
60/250 W i średnicy łopatek 345 mm, prawy o mocy 60/220 W i średnicy łopatek
290 mm, sterowane przez zespół regulacji temperatury poprzez termowyłącznik
- temperatura włączenia
- 1. prędkości 92...97°C
- 2. prędkości 99...105°C
- temperatura wyłączenia
- 1. prędkości 84...91°C
- 2. prędkości 91...98°C
Nadciśnienie otwarcia zaworu korka zbiornika wyrównawczego 140...160 kPa
Układ smarowania / pod ciśnieniem, z chłodnicą oleju
Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, napędzana łańcuchem jednorzędowym od wału korbowego, napinacz łańcucha samoczynny, zintegrowana z zaworem przelewowym
Ciśnienie minimalne oleju (w temp. 80°C)
- na biegu jałowym 0,1 MPa
- przy 2000 obr/min 0,2 MPa
Ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego 1,2 MPa
Czujnik ciśnienia oleju / wkręcony we wspornik filtru oleju
- napięcie zasilania 12 V
- ciśnienie rozwarcia styków 0,07 MPa
- oznaczenie / kolorem brązowym
Filtr oleju / wymienny, VAG
Układ zasilania / wtryskowy, z doładowaniem turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek turbiny i chłodzeniem powietrza doładowanego, sterowany elektronicznie, zawierający:
- zbiornik paliwa,
- filtr paliwa,
- filtr powietrza,
- turbosprężarkę,
- chłodnicę powietrza doładowanego,
- zawór przepustnicy powietrza,
- zawór elektromagnetyczny przepustnicy powietrza,
- pompę wtryskową o konstrukcji specjalnej,
- wtryskiwacze,
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
- czujnik temperatury i ciśnienia powietrza zasilającego,
- przepływomierz powietrza,
- czujnik temperatury paliwa (na pompie wtryskowej),
- czujnik położenia ZZ i prędkości obrotowej wału korbowego,
- czujnik położenia pedału przyspieszenia,
- czujnik początku wtrysku,
- czujnik położenia trzpienia regulacyjnego (na pompie wtryskowej),
- czujnik położenia pedału sprzęgła,
- regulator wydatku paliwa (w pompie wtryskowej),
- zawór elektromagnetyczny początku wtrysku (w pompie wtryskowej),
- zawór elektromagnetyczny zatrzymania silnika (zawór STOP),
- zawór elektromagnetyczny recyrkulacji spalin,
- zawór pneumatyczny recyrkulacji spalin,
- zawór elektromagnetyczny ograniczenia ciśnienia doładowania,
- zawór pneumatyczny ograniczenia ciśnienia doładowania,
- świece żarowe,
- włącznik świateł hamowania,
- elektroniczne urządzenie sterujące,
- katalizator utleniający w układzie wydechowym,
- przekaźnik główny i przekaźnik świec żarowych,
- lampkę kontrolną w zestawie wskaźników.
Filtr paliwa / Mann WK 853/3, umieszczony w przedziale silnika przed prawym nadkolem, odwadnianie co 15 000 km lub co 1 rok, wymiana co 30 000 km
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, Mann C37 153, umieszczony po lewej stronie przedziału silnika za akumulatorem, wymiana co 60 000 km
Pompa wtryskowa / rozdzielaczowa, sterowana elektronicznie, Bosch VE 4/10 E 2075 R 700
Kolejność wtrysku 1-3-4-2
(cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu)
Ustawienie statyczne pompy / za pomocą trzpienia ustawczego
Ustawienie dynamiczne pompy / za pomocą testera VAG 1551 lub VAG 1552
Prędkość obrotowa biegu jałowego 875...950 obr/min
Prędkość obrotowa maksymalna (bez obciążenia) 5000 ± 200 obr/min
Wtryskiwacze / zamknięte z rozpylaczem pięciootworowym o średnicy otworów 0,17 mm, specjalne, o dwóch sprężynach, o nieregulowanym ręcznie ciśnieniu otwarcia, nienaprawialne
Typ
- wtryskiwacze cylindrów nr 1, 2 i 4 / Bosch 0432 193 733 (0986 430 434)
- wtryskiwacz cylindra nr 3 / Bosch 0432 193 734 (0986 430 435)
Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza
- nominalne 19...20 MPa
- minimalne dopuszczalne 17 MPa
Świece żarowe / ołówkowe, Bosch 0250 020 022
- napięcie zasilania 12 V
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / termistancyjny, podwójny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony na przewodzie wypływu cieczy z głowicy
Rezystancja czujnika temperatury cieczy chłodzącej (między stykami „1” i „3” złącza czujnika lub „70” i „54” złącza urządzenia sterującego)
- przy 0°C 5000...6500 W
- przy 10°C 3300...4500 W
- przy 20°C 2200...3000 W
- przy 30°C 1500...2000 W
- przy 40°C 1000...1400 W
- przy 50°C 700...950 W
- przy 60°C 540...680 W
- przy 70°C 400...500 W
- przy 80°C 275...375 W
- przy 90°C 200...275 W
- przy 100°C 150...225 W
Czujnik temperatury i ciśnienia powietrza zasilającego / podwójny, termistancyjny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony w przedziale silnika z przodu po prawej stronie (na przewodzie łączącym chłodnicę powietrza z kolektorem ssącym)
Oznaczenie złącza
- czujnik temperatury / styki „1” i „2”
- czujnik ciśnienia / styki „3” i „4”
Napięcie zasilania (między stykami „1” i „2” złącza) 5 V
Rezystancja czujnika temperatury powietrza zasilającego (między stykami czujnika lub między stykami „13” i „25” złącza urządzenia sterującego)
- przy 0°C 5000...6500 W
- przy 10°C 3300...4500 W
- przy 20°C 2200...3000 W
- przy 30°C 1500...2000 W
- przy 40°C 1000...1400 W
- przy 50°C 700...950 W
- przy 60°C 540...680 W
- przy 70°C 400...500 W
- przy 80°C 275...375 W
- przy 90°C 200...275 W
Przepływomierz powietrza / masowy z termoanemometrem drutowym, umieszczony w przedziale silnika po lewej stronie na wyjściu filtru powietrza
- napięcie zasilania (między stykami „3” i „5” złącza) 12 V
- napięcie zasilania (między stykami „1” i „5” złącza) 5 V
Czujnik temperatury paliwa / termistancyjny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony w pompie wtryskowej
Rezystancja czujnika temperatury paliwa (między stykami „4” i „7” złącza pompy wtryskowej lub „53” i „76” złącza urządzenia sterującego)
- przy 0°C 5000...6500 W
- przy 10°C 3300...4500 W
- przy 20°C 2200...3000 W
- przy 30°C 1500...2000 W
- przy 40°C 1000...1400 W
- przy 50°C 700...950 W
Czujnik położenia ZZ i prędkości obrotowej wału korbowego / indukcyjny, umieszczony po lewej stronie kadłuba z tyłu (przy kole zamachowym), współpracujący z tarczą nadajnika impulsów o 4 wycięciach umieszczoną na wale korbowym przed kołem zamachowym
- rezystancja czujnika (między stykami „1” i „2” czujnika
lub „67” i „69” złącza urządzenia sterującego) 1000...1500 W
Czujnik położenia pedału przyspieszenia / potencjometryczny, umieszczony przy pedale przyspieszenia (wewnątrz nadwozia), zawierający także stycznik swobodnego położenia pedału
Oznaczenia styków złącza czujnika
- czujnik położenia pedału / styki „1”, „2” i „3”
- stycznik swobodnego położenia pedału / styki „4” i „6”
Rezystancja między stykami złącza czujnika (lub stykami złącza urządzenia sterującego)
- „1” i „3” („24” i „23”) pedał swobodny 800...1400 W
- „2” i „3” („11” i „23”) pedał swobodny 800...1400 W
- „4” i „6” („12” i „25”)
pedał swobodny 800...1200 W
pedał wciśnięty do oporu W
Czujnik początku wtrysku / elektromagnetyczny, umieszczony na wtryskiwaczu 3. cylindra
- rezystancja (między stykami czujnika lub „55” i „62”
złącza urządzenia sterującego) 80...120 W
Regulator wydatku paliwa / umieszczony w pompie wtryskowej, zintegrowany z czujnikiem położenia trzpienia regulatora
- rezystancja regulatora (między stykami „5” i „6” złącza
pompy wtryskowej) 0,5...2,5 W
Czujnik położenia trzpienia regulatora wydatku / umieszczony w pompie wtryskowej
- rezystancja czujnika (między stykami „1” i „2” złącza
pompy wtryskowej lub „56” i „57” złącza urządzenia
sterującego) 4,9...7,5 W
- rezystancja czujnika (między stykami „2” i „3” złącza
pompy wtryskowej lub „57” i „64” złącza urządzenia
sterującego) 4,9...7,5 W
Zawór elektromagnetyczny początku wtrysku / umieszczony na pompie wtryskowej
- rezystancja zaworu (między stykami „9” i „10” złącza
pompy wtryskowej) 12...20 W
Zawór przepustnicy powietrza / zamocowany do kolektora ssącego, sterowany przez zawór elektromagnetyczny
Zawór elektromagnetyczny przepustnicy powietrza / sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, zamocowany do kolektora ssącego
- rezystancja zaworu 25...45 W
Zawór elektromagnetyczny recyrkulacji spalin / umieszczony w przedziale silnika z tyłu na kolektorze ssącym
- rezystancja zaworu 14...20 W
Zawór pneumatyczny recyrkulacji spalin / zamocowany do kolektora ssącego, sterowany podciśnieniem poprzez zawór elektromagnetyczny
Zawór elektromagnetyczny ograniczenia ciśnienia doładowania / umieszczony z tyłu przedziału silnika po lewej stronie na przegrodzie czołowej
- napięcie zasilania 12 V
- rezystancja (między stykami zaworu) 14...20 W
Zawór pneumatyczny ograniczenia ciśnienia doładowania / przesuwający pierścień zmieniający warunki opływu łopatek turbiny
Czujnik położenia pedału sprzęgła / umieszczony przypedale sprzęgła
- napięcie zasilania 12 V
- rezystancja
- pedał wciśnięty maks. 10 W
- pedał swobodny W
Włącznik świateł hamowania / podwójny, spełniający również rolę czujnika położenia pedału hamulca, umieszczony przy pedale hamulca
Oznaczenia styków złącza włącznika
- włącznik świateł hamowania / styki „1” i „4”
- czujnik położenia pedału / styki „2” i „3”
Turbosprężarka / Garrett, o zmiennej geometrii łopatek turbiny
Ciśnienie doładowania (mierzone na III biegu
przy 1500...3000 obr/min silnika) 170...220 kPa
Chłodnica powietrza doładowanego / typu powietrze-powietrze
Elektroniczne urządzenie sterujące / umieszczone w przedziale silnika pod szybą przednią w środkowej części, mikroprocesorowe, z możliwością samodiagnozowania i regulacji wyprzedzenia wtrysku za pomocą testera VAG 1551 lub 1552, 80-stykowe (dwa złącza o stykach oznaczonych 1 do 52 oraz 53 do 80)
Typ / Bosch MSA 15.5
Car Audio
Tył Połka 2x Tonsil 200w
średnica głośnika 30cm
Wzmacniacz SX 400
Radio Sony X-Plode 4x50w
Dzwi Przód 2x głośniki 100w
Gwizdki 2x
+ Skrzynia Basowa Aktywna
- Czasami Zbyt Głośno
+ Robi Wrażenie
+ Oszczędny Diesel
- Brak TV LCD
przed zmianami wizualnymi był fajniejszy...
Golf z zarypistym silnikiem...
W naszym golfie z tym silnikiem ma już prawie 400tyś km bez remontuxD 8/10 pzdr
Fajny maszynka MaX 6\\\\6 wpadnij do mnie i zostaw coś po sobie !!! :D
..........................................
.......S..Z..E..R..O..K..O..Ś..C..I.......
.............Z..Y..C..Z..Ę................
............K..O
Piękny Golf :)
Pozdrawiam :)
Zapraszam Do Mnie :)
Piękne autko. Widać, że bardzo o nie dbasz. Ode mnie 11/10! :) Pozdrawiam i zapraszam do mojej Corvetty!
___//___|___|___|_\_______
----------=---------=---l---------/
*---(©)---------------------(©)--*
Świetna furka,dobrze utrzymana i zadbana-
oby tak dalej
Pozdrawiam!
zapraszam do mnie
Piękny samochodzik:) nic dodać nic ując:)
zapraszam do mojej Audiczki:)
Pozdrawiam!
to jest w tym momencie samochód rodzinny a na podwórku stoi już od 1997r.
No teraz to już nie elegancko:/
Zmiany na minus, a był spoko.
ooo widzę nowy duzy opis i nowe fotki
zapraszam do skomentowania mojej audi
fajna furka i ładnie się prezentuje wpadnij do mnie i zostaw coś :)
Dzięki tym blachom wygląda ekskluzywnie.
no wajdzin ale dopisz jakieś mody napisz co masz w bagażniku i wrzuć aktualne zdięcia ;) a przy okazji mozesz mi komentarz przy cc wpisać :)
co w nim takiego po tuningu bo nie rozumiem?
fajne vw zapraszam do skomentowania mojej audi
Witam oto autko którym jeżdze obecnie, VW Golf III silnik 1.9 TDI (90KM) rok 1995 troszke już ma a produkowane w latach (od 1991 do 1997) jestem 2-gim właścicielem.
Info - nttc.pl