facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

FSO Polonez Caro 1995r

Oglądano już 9958 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o FSO Polonez Caro »
  • Rocznik

    1995 r.

  • Właściciel

    pies

  • Kategoria

    Tuning

  • Lokalizacja

    Sanok

  • Pojemność

    1796 cm3

  • Moc

    116 KM

  • Max. moment obrotowy

    153 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    7.50 s

  • Opis

    Samochód zakupiony w nie najlepszym stanie. Niestety całe fundusze jakie chciałem przeznaczyć na jego drugą młodość musiałem wydać na drugi silnik 1.6 z Rovera 416, ponieważ ten z którym kupiłem miał pękniętą tuleję cylindra :(

    Na chwilę obecną zostały wymienione:

    Pasek rozrządu + napinacz, olej na Shell 15W50, filtr paliwa, świece, rurowy kolektor + nowa siatka, dołożony drugi wentylator chłodnicy, olej w skrzyni i moście.
    Listwa podreflektorowa, dwa reflektory(stare już ledwo świeciły i miały połamane zaczepy), kierunkowskazy, tylne drzwi, pasy od kierowcy, siedzenia przód na Groki, spawanie podłogi.
    Krzyżak na wale i podpora, łożyska kół tylnych i szczęki hamulcowe.
    Opony Continental Premium Contact 195/50 R15.

    Czerwiec 2011 silniczek silnik 1.6 K16 pada(również zatarte tuleje cylindra, prawdopodobnie po pęknięciu pierścienia).
    Kupno dołu silnika z MGF 1.8 VVC i poskładanie go z głowicą od 416 która mi została tak powstał 1.8 K16.

  • Tuning

    Założony dla wyglądu i dźwięku stożek w alu obudowie + doprowadzenie zimnego powietrza.
    Wydech: Kolektor rurowy + dwururka od Rovera 416 pospawany razem z rurą od PN 1.4, strumienica, środkowy tłumik seria, końcowy od Borka + końcówka.

  • Silnik

    Oryginalnie był silnik 1.4 16V Rovera + LPG.
    Poprzedni właściciel zrobił swapa na 1.6 16V Rovera LPG.
    Ponieważ był uszkodzony ja również wymieniłem silnik. Teraz pracuje w nim 1.6 16V benzyna z Rovera 416 1998r.

  • Wnętrze

    Środek poczynając od wygłuszenia komora silnika-kabina, dach, drzwi i podłoga zostały zdemontowane. Podobnie jak panel środkowy, siedzenia z tyłu, pasy, różne plastiki itp. Nie ma również wycieraczki tył, haka(została jeszcze belka). Pospawane podwozie były trzy dziury jak włazy w czołgu. Podłoga pomalowana na zielono.
    W autku są czerwone Inter Grocliny, kierownica Racing śr. 35cm + naba zrobiona z polonezowskiej kierownicy, alu nakładki na pedały.

  • Zawieszenie

    Przód: sprężyny od Tracka benz. cięte 1,5 zwoja + po jednej gumie(muszę poprawić na twardsze), "rozpurka" amorków.
    Do seryjnych resorów w środek dołożone pióro z Tracka i wszystko sklepane na 16cm. Stabilizator tylny (by Karpiu).

  • Car Audio

    Brak anteny i instalacji radiowej :)

  • Perspektywy

    Mam parę elementów które zamierzam założyć:
    - alufelgi 15cali 195/50 - ZAŁOŻONE
    - tłumik końcowy z borewicza - ZAŁOŻONY
    - stożek - ZAŁOŻONY
    - kierownica Racing 35cm - ZAŁOŻONA
    - sprężyny od tracka ZAŁOŻONE
    - atrapa oricari - ZAŁOŻONA
    - nakładki na pedały - ZAŁOŻONE
    - LPG już wywalony


    Zamierzam w nim również:
    - myślałem o szybach tylnych z pleksi, ale ciężko będzie z przeglądem, a poliwęglan jest sakrucko drogi...
    - blacharkę nadwozia i malowanie, może jakiś czarny mat?
    - myślałem o krótszym moście z Tracka benzyna 9:41 (4,55) ale ten co jest jest już dość krótki.
    - hamulce od Tipo - chociaż teraz przy wadze ok.980kg seryjne Lucasy radzą sobie dość dobrze.
    - stabilizator tył ZAŁOŻONY
    - rozpórki amorków PRZÓD JEST, TYŁ BELKA DO NADWOZIA
    - HYDROŁAPA by się przydała
    - i wiele, wiele innych...

  • Plusy i minusy pojazdu

    minusem pozostaje skrzynia biegów - trudności przy szybkiej zmianie biegów oraz przy redukcji z wyższych prędkości obrotowych (padają już pewnie synchronizatory).

  • Osiągnięcia

    I MIEJSCE w klasie FSO na 3. Super Oesie Tarnowskim.

    III MIEJSCE w klasie FSO/FSM na oesie Moto-Halloween Tarnów



    Świetne przyśpieszenie jak na Poldka, mierzyłem mu stoperkiem do setki(na oryginalnym liczniku)z silnikiem 1.6 zbiera się poniżej 10sek.

    Najlepsze ściganka jakie wygrałem na silniku 1.6 16V to:
    - BMW 320d E90 163PS
    - Renault Laguna Coupe 2.0T 170/204KM
    - Ford Scorpio Cosworth MKI 2.9 V6 195KM
    - BMW 525 E34 rozwiercony do 2.6?
    ........i wiele wiele innych............

    0-50 2,5 sek.
    0-80 5,7 sek.
    0-100 9,0 sek.
    0-105(setka na GPS) 9,8 sek.
    0-110 10,5 sek.
    0-120 12,5 sek.

    60-100 IVb. 9,1 sek.
    80-120 Vb. 12,6 sek.
    80-120 IIIb. 6,5 sek.

    filmik 0-100/120
    http://www.youtube.com/watch?v=IbP2UzcMYQo


    filmik 80-120 IIIbieg
    http://www.youtube.com/watch?v=OzPxW_INOqM



    OBECNIE SILNIK 1.8 K16 I JEGO OSIĄGI:

    0-50 2,0 sek.
    0-80 5,0 sek.
    0-100 7,5 sek.
    0-120 10 sek.

    60-100 IVb. ok. 6 sek.
    80-120 Vb. ok. 10 sek.
    80-120 IIIb. 5,5 sek.
    20-120 IIIb. ok. 13 sek.


    0-100/120
    http://www.youtube.com/watch?v=aDtoc_L6IQ0

    20-120
    http://www.youtube.com/watch?v=VFMPdVq_a4A


    Najlepsze ściganka jakie wygrałem na obecnym silniku 1.8 16V to:

    BMW E46 325Ci
    BMW E36 318is
    206 2.0 S16

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • BMW M3
  • Rover 200
  • Kingway Paulo
  • Jawa 250
  • Ford Escort
  • Ford Windstar

Co robią kierowcy na PJ