Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1995 r.
Sanok
1796 cm3
116 KM
153 Nm
7.50 s
Samochód zakupiony w nie najlepszym stanie. Niestety całe fundusze jakie chciałem przeznaczyć na jego drugą młodość musiałem wydać na drugi silnik 1.6 z Rovera 416, ponieważ ten z którym kupiłem miał pękniętą tuleję cylindra :(
Na chwilę obecną zostały wymienione:
Pasek rozrządu + napinacz, olej na Shell 15W50, filtr paliwa, świece, rurowy kolektor + nowa siatka, dołożony drugi wentylator chłodnicy, olej w skrzyni i moście.
Listwa podreflektorowa, dwa reflektory(stare już ledwo świeciły i miały połamane zaczepy), kierunkowskazy, tylne drzwi, pasy od kierowcy, siedzenia przód na Groki, spawanie podłogi.
Krzyżak na wale i podpora, łożyska kół tylnych i szczęki hamulcowe.
Opony Continental Premium Contact 195/50 R15.
Czerwiec 2011 silniczek silnik 1.6 K16 pada(również zatarte tuleje cylindra, prawdopodobnie po pęknięciu pierścienia).
Kupno dołu silnika z MGF 1.8 VVC i poskładanie go z głowicą od 416 która mi została tak powstał 1.8 K16.
Założony dla wyglądu i dźwięku stożek w alu obudowie + doprowadzenie zimnego powietrza.
Wydech: Kolektor rurowy + dwururka od Rovera 416 pospawany razem z rurą od PN 1.4, strumienica, środkowy tłumik seria, końcowy od Borka + końcówka.
Oryginalnie był silnik 1.4 16V Rovera + LPG.
Poprzedni właściciel zrobił swapa na 1.6 16V Rovera LPG.
Ponieważ był uszkodzony ja również wymieniłem silnik. Teraz pracuje w nim 1.6 16V benzyna z Rovera 416 1998r.
Środek poczynając od wygłuszenia komora silnika-kabina, dach, drzwi i podłoga zostały zdemontowane. Podobnie jak panel środkowy, siedzenia z tyłu, pasy, różne plastiki itp. Nie ma również wycieraczki tył, haka(została jeszcze belka). Pospawane podwozie były trzy dziury jak włazy w czołgu. Podłoga pomalowana na zielono.
W autku są czerwone Inter Grocliny, kierownica Racing śr. 35cm + naba zrobiona z polonezowskiej kierownicy, alu nakładki na pedały.
Przód: sprężyny od Tracka benz. cięte 1,5 zwoja + po jednej gumie(muszę poprawić na twardsze), "rozpurka" amorków.
Do seryjnych resorów w środek dołożone pióro z Tracka i wszystko sklepane na 16cm. Stabilizator tylny (by Karpiu).
Brak anteny i instalacji radiowej :)
Mam parę elementów które zamierzam założyć:
- alufelgi 15cali 195/50 - ZAŁOŻONE
- tłumik końcowy z borewicza - ZAŁOŻONY
- stożek - ZAŁOŻONY
- kierownica Racing 35cm - ZAŁOŻONA
- sprężyny od tracka ZAŁOŻONE
- atrapa oricari - ZAŁOŻONA
- nakładki na pedały - ZAŁOŻONE
- LPG już wywalony
Zamierzam w nim również:
- myślałem o szybach tylnych z pleksi, ale ciężko będzie z przeglądem, a poliwęglan jest sakrucko drogi...
- blacharkę nadwozia i malowanie, może jakiś czarny mat?
- myślałem o krótszym moście z Tracka benzyna 9:41 (4,55) ale ten co jest jest już dość krótki.
- hamulce od Tipo - chociaż teraz przy wadze ok.980kg seryjne Lucasy radzą sobie dość dobrze.
- stabilizator tył ZAŁOŻONY
- rozpórki amorków PRZÓD JEST, TYŁ BELKA DO NADWOZIA
- HYDROŁAPA by się przydała
- i wiele, wiele innych...
minusem pozostaje skrzynia biegów - trudności przy szybkiej zmianie biegów oraz przy redukcji z wyższych prędkości obrotowych (padają już pewnie synchronizatory).
I MIEJSCE w klasie FSO na 3. Super Oesie Tarnowskim.
III MIEJSCE w klasie FSO/FSM na oesie Moto-Halloween Tarnów
Świetne przyśpieszenie jak na Poldka, mierzyłem mu stoperkiem do setki(na oryginalnym liczniku)z silnikiem 1.6 zbiera się poniżej 10sek.
Najlepsze ściganka jakie wygrałem na silniku 1.6 16V to:
- BMW 320d E90 163PS
- Renault Laguna Coupe 2.0T 170/204KM
- Ford Scorpio Cosworth MKI 2.9 V6 195KM
- BMW 525 E34 rozwiercony do 2.6?
........i wiele wiele innych............
0-50 2,5 sek.
0-80 5,7 sek.
0-100 9,0 sek.
0-105(setka na GPS) 9,8 sek.
0-110 10,5 sek.
0-120 12,5 sek.
60-100 IVb. 9,1 sek.
80-120 Vb. 12,6 sek.
80-120 IIIb. 6,5 sek.
filmik 0-100/120
http://www.youtube.com/watch?v=IbP2UzcMYQo
filmik 80-120 IIIbieg
http://www.youtube.com/watch?v=OzPxW_INOqM
OBECNIE SILNIK 1.8 K16 I JEGO OSIĄGI:
0-50 2,0 sek.
0-80 5,0 sek.
0-100 7,5 sek.
0-120 10 sek.
60-100 IVb. ok. 6 sek.
80-120 Vb. ok. 10 sek.
80-120 IIIb. 5,5 sek.
20-120 IIIb. ok. 13 sek.
0-100/120
http://www.youtube.com/watch?v=aDtoc_L6IQ0
20-120
http://www.youtube.com/watch?v=VFMPdVq_a4A
Najlepsze ściganka jakie wygrałem na obecnym silniku 1.8 16V to:
BMW E46 325Ci
BMW E36 318is
206 2.0 S16