Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1998 r.
Wrocław/Oława/WBO
652 cm3
24 KM
45 Nm
20.00 s
przygodę z maluchami rozpoczęłem ło ho ho,
a może jeszcze dalej :)
ten egzemplarz kupiłem w sierpniu 2007 r. (produkcja 31.12.1998)
za 300 zł :) (wiem, że tanio :P)
maluch używany codziennie na dojadzy do pracy, ale także na dalsze wojaże, jak i do pospolitego wożenia swojego tyłka tu i tam
czy to poniżej można nazwać tuningiem?
po prostu kilka fajnych przeróbek w celu ulepszenia czy to silnika czy też wyglądu zew. oraz wew. i ogólnej estetyki auta
wszystko macie poniżej :)
to wszystko poniżej zostało zrobione w grudniu 2008 r. przy przebiegu około 114 tys. km (teraz ponad 120 tys. km)
- odelżone koło zamachowe (praktycznie do wieńca)
- przerobiony dolot, skrócona kryza i wygięta pod kątem 30 st. oraz nawiercone dno pod filtrem powietrza, rurka od 600
- powiększone kanały wylotowe w glowicy wraz z kolankami wydechowymi, a także ich polerka
- polerowana cała głowica czyli komora spalania i kanały wylotowe
- polerowane i na nowo dotarte zawory
- polerowane denka tłoków
- nowe pierścienie
- nowe uszczelniacze zaworowe z jakiegoś VW, bo maluchowskie są strasznie słabowite
- nowy rozrząd
- tłumiczek Tekla MotorSport
- świece i kable NGK (przerwa 8mm)
- czujnik temp. w misce olejowej połączony z licznikiem od CCS'a
- cały silnik pomalowany na czerwono
bez większych zmian po za:
- chrom korbki opuszczania szyb z Poloneza
- chrom języczki otwierania drzwi z Poloneza
- licznik z CCS'a
- przydatna półeczka a'la schowek po lewej stronie od kierownicy (zaślepka po radiu)
- aluski 13" na 5" na oponkach 155/65/R13,
przód Dyton D 110, tył Dunlop SP 10
reszta narazie seria ;/
ale niedługo będzie gleba
- radio LG Lac-M 3600 R 4x50
- półka głośnikowa na tylnym podszybiu, a w niej: dwa głośniki 13cm Kenwood niskotonowe plus 5cm wyskotonowe także Kenwood, to wszystko na kondensatorach w zabudowie odseparowanej z bass-reflex'em
- zamknięty licznik w 4 osoby na pokładzie :) ale to tak tylko jeden jedyny raz się udało w 4 osoby
- wpadnięcie w zimie do rowu pełnego śniegu
- na trasie Wrocław-Oława złapał mnie starszy pan Skodą SUPERB, i przyjechał za mną aż pod wejście do pracy i zadał mi pytanie: "panie to jest maluch z normalnym silnikiem? kurde pokaż pan go, bo nie wierze, jechałem za panem coś ponad 130 i to tyle jedzie?" no i musiałem mu pokazać, że jest normalny maluchowski silnik, bo myślał, że ja jakimś SWAP-em
OBNIŻENIE: (już w pzrygotowaniu)
- tył: sprężyny -1 zwój i dogięte plus gumy usztywniające, odboje -1 bałwanek, do tego narazie amorki 50/50 hipol plus motodoktor, a w planach sportowe gazowe MTS Technik od Punto I - tyklo trzeba przerobić ich mocowania, ale to nie problem tylko ta ich cena 260 zł za 2szt (narazie kasa idzie na inne rzeczy)
- przód: resor klepany na 12cm plus dodatkowe pióro resora, na przodzie amortyzatory tylne ew. także MTS Technik
MODYFIKACJA GAŹNIKA:
pełna obróbka i polerka na zestawieniu: emulsyjna F74, paliwa 117 lub 120 no i 190 powietrze
MAGLOWNICA:
czeka tylko na mocowanie
KIEROWNICA MONTE CARLO:
- kupiona dawno temu, ale dopiero po w/w czynnościach wezmę się za nią, a mianowicie za jej polerkę i pomalowanie lakierem bezbarwnym no i może nowe obszycie
- wiadomo do tego też trzeba wymienić kolumnę kierowniczą i dać wieliklin od FL
POPRAWA USZCZELNIENIA SZKRZYNI ORAZ SILNIKA (dokładnie rozrządu i miski olejowej)
powolutku do przodu, przecież najlepsze projekty trwają latami, ale jaka wtedy jest satysfakcja :)
+ łatwość obsługi i napraw
+ wszędzie się wcisnę
+ podziw jak ktoś zobaczy malucha na alusach ;) hahaha
+ po prostu jest zajebisty i tyle
- jeszcze długo będzie uważany za malucha, a nie normalne auto
- mógłby palić np. 2l na 100 km (buahaha taki joke:D)
że niby jakie?
rajdowym 126p oraz start nim w KJS'ach lub rajdach ogólnych
mmmmm...
może kiedyś sobie takiego zrobię ehh...