facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Mazda 323 1993r

Oglądano już 5323 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Mazda 323 »
  • Rocznik

    1993 r.

  • Właściciel

    Jacek176

  • Kategoria

    Tuning

  • Lokalizacja

    Sochaczew

  • Pojemność

    1890 cm3

  • Moc

    168 KM

  • Max. moment obrotowy

    197 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    6.60 s

  • Opis

    Mazda 323F z 1993r. Wyjechała z salonu w Niemczech w lutym 1994r. W Niemczech miała 2 właścicieli, w Polsce jestem pierwszym właścicielem. Oryginalnie był silnik 1.8 SOHC 103KM. Wymieniony został na DOHC 128KM po czym poddany remontowi oraz tuningowi.

  • Tuning

    *skrzynia biegów od 1.3 (krótsze biegi niż w skrzyni od 1.8, trzeba częściej machać lewarkiem ale jest lepsze przyspieszenie)
    *koło zamahowe od SOHC (mniejsze i lżejsze niż od DOHC)
    *kompletne sprzęgło NKK (docisk, tarcza, łożysko, niestety wszystko od wersji SOHC), wzmocniony docisk oraz wymienione okładziny tarczy u Radzikowskiego
    *short shifter włąsnej roboty
    *swap hamulcy od GT: przód 257mm, tył 251mm (oryginalnie było 235/231)
    *regeneracja wszystkich zacisków hamulcowych (rozebranie na części pierwsze, oczyszczenie, nasmarowanie, wymiana wszystkich elementów gumowych i prowadnic)
    *tarcze nacinane i nawiercane Mikoda, klocki Ferodo Premier
    *tylne klocki od Forda Probe (klocki do Mazdy są o 1cm węższe i wykorzystują do hamowania tylko 1/3 powierzchni tarczy)
    *wymiana płynu hamulcowego na Ferrodo Dot-4
    *alufelgi 15" Autec
    *opony Ykohama Parada spec 2 z przodu i Toyo Proxes TR1 195/50 R15 z tyłu
    *na zimę opony Barum Polaris 2 195/50 R15
    *czerwone nakrętki wentyli

  • Silnik

    *swap silnika na BP 1.8 16V DOHC
    *generalny remont
    *wyważony wał korbowy
    *cylindry rozwiercone na 84mm (oryginalnie 83mm), pojemność zwiększona do 1890cm3 (oryginalnie było 1839)
    *tłoki o wysokim stopniu sprężania Y.C.P.
    *pierścienie tłokowe Hastings Racing
    *wałki rozrządu od Świątka (ssący 249st., wznios 9.5mm; wydechowy 264st., wznios 9.3mm)
    *kompletny wydech (od kolektora do końca) zrobiony na zamówienie w El-tec: średnica 2.25", 2 tłumiki przelotowo-komorowe bez katalizatora
    *kolektor wydechowy 4-1 Pecesetter owinięty bandażem termoizolacyjnym
    *filtr stożkowy Fujita z obudową termiczną i dolotem własnej konstrukcji
    *kable wysokiego napięcia NGK
    *świece NGK
    *Ecumaster DET3 w funkcji Fuel Implant (bezpośrednie sterowanie wtryskami)
    *konwersja MAF->MAP sensor i wyrzucenie przepływki
    *regulowane kółka rozrządu
    *regulator ciśnienia paliwa
    *pompa paliwa Walbro 255l/h
    *oil catch tank z filtrem na odme
    *teflonowa termoizolacyjna uszczelka między głowicą i kolektorem ssącym
    *odcięcie zapłonu przesunięte z 7300 na 8100obr./min
    *auto strojone przez Coobcia

  • Wnętrze

    *4 el. szyby
    *el. lusterka
    *podłokietnik od MX-3
    *skórzany mieszek od dźwigni zmiany biegów
    *fotele kubełkowe od wersji GT
    *niebieskie podświetlenie przycisków

  • Zawieszenie

    *sprężyny obniżające -35mm H&R
    *amortyzatory KONI Special z regulacją siły tłumienia
    *przekładka dolnych stabilizatorów przedniego i tylnego od wersji GT (lite o średnicy 22mm, oryginalnie były rurowe 18mm)
    *wymiana wszystkich łączników i tulei stabilizatorów

  • Car Audio

    *radioodtwarzacz Blaupunkt (jakieś tanie badzieiwe 4*18W z 16-bitowym przetwornikiem :( )
    *głośniki 17cm trójdrożne Pioneer TS-G1703i 35W RMS (180W peak) w przednich drzwiach
    *głośniki 6x9 trójdrożne Kenwood KF-C 6979 60W RMS (240W peak) w tylnej półce

  • Perspektywy

    *tarcze zegarów Indiglo
    *aluminiowe ramki zegarów
    *skórzana gałka zmiany biegów
    *naprawa tapicerki fotela kierowcy
    *jakiś lepszy odtwarzacz 4*50W MOSFET z 24-bitowym przetwornikiem, najprawdopodobniej Kenwood
    *chłodnica oleju
    *szpera Phantom Grip
    *montaż przewodów hamulcowych w stalowym oplocie
    *jakieś lepsze opony (pewnie Federal 595RS-R)
    *czerwone nakrętki do alufelg Dragwheels

  • Plusy i minusy pojazdu

    +bardzo dobry stosunek mocy do masy (168KM/1040kg)
    +przyspiesza lepiej niż wskazywałby na to wykres z hamowni, silnik wkręca się jak wściekły do samej odcinki (8100obr./min.) na wszystkich biegach (poza 5)
    +nikt nie spodziewa się po tym aucie takich osiągów
    +bezawaryjność
    +dobrze trzyma się jezdni
    -duże spalanie, w mieście 13-14l na 100km (ale ja mam b. ciężką nogę ;-))

  • Osiągnięcia

    1 miejsce w zawodach na 1/4 mili, w klasie PROFI (silniki N/A o poj. od 1.8 do 2.2), na Ogólnopolskim Megazlocie Mazdy w Sochaczewie w sierpniu 2009r.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Rex RS 450
  • Honda NSR 125
  • Simson S 51
  • Honda Prelude
  • Barton Fighter
  • Aprilia SR 50

Co robią kierowcy na PJ