Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2005 r.
Aktualnie UK
1999 cm3
160 KM
210 Nm
6.80 s
Fiesta w wersji ST.
150KM w tak małym i lekkim aucie czyni cuda. Nie jest dużo wolniejsza od mojego byłego Type R, serio, a po winklach lata nawet szybciej, a to dzięki doskonałemu zawieszeniu Forda, które na łeb bije znane mi dotychczas zawieszenia, w tym megasportowego Type R. Auto bardzo elastyczne, rwie do przodu już z wolnych obrotów, przełożenia dopasowane idealnie do mocy i masy auta. Na dużych 17" kołach w rozmiarze 205/40 nie jest może luksusowo, ale za to w połaczeniu z twardym i precyzyjnym zawieszeniem auto jest przyklejone do drogi.
Hamulce takie sobie, przy zmianie napewno założe EBC Green Stuff, albo Ferodo DS, wtedy powinno być miodnie ;-)
Należy też wspomnieć o wspomaganiu kierownicy, jest to klasyczne hydrauliczne wspomaganie, precyzyjne i wyczuwalne, nie tak jak te cholerne elektryczne wspomagania, moim skromnym zdaniem nie nadające sie do sportowych aut.
Duży plus dla Forda za pozostanie przy sprawdzonym systemie.
Reasumując, Fiesta ST to rasowa rajdówka, można sie z nią niezle zabawić, jeśli ma sie jakieś umiejętności. Auto to kocha wszystkie rajdowe tricki i techniki. Zresztą najlepszym świadectwem jest duża popularność tego auta, zwłaszcza w formie pucharowych klas, w rajdach na swiecie.
///EDIT///
Mocy przybyło z seryjnych 150, na 160 KM, po zamontowaniu kitu z "Pumaspeed" stage1
///EDIT///
Już jest sportowy wydech Magnex, dedykowany do ST, od katalizatora do tyłu... brzmi miodnie ;-)
-K&N 57i
-Flexi Pipe by Milltek
-Sprężyny Eibach -35
-Dystansery na belkę tylnią +10mm na stronę
-Magnex Cat back system
2.0 Zetec ST, nowoczesny silnik, cichutki i efektowny, z dobrą mocą z dołu i w srodku obrotów, i nieco wołowaty przy maksymalnych obrotach.
///EDIT///
Wołowatość odeszła w niepamięć po zamontowaniu K&N, flexi i sportowego wydechu.
Wyposazenie dość bogate, jest półskóra, klima, regulacja foteli i kierownicy, zmieniarka. Sprzęt audio gra duzo lepiej niż w Hondzie, dla mnie zupełnie wystarczająco.
Fenomenalne zawieszenie Forda... auto w zakrętach prowadzi sie jak gokard, a na dziurach pięknie wybiera i tłumi. Tłumienie na odbiciu również zestrojone perfekcyjnie, bo auto nie podskakuje. Jak dla mnie majstersztyk. Odrazu widać, ze Ford ma doświadczenie w rajdach, i nie boi się go wykorzystywac w normalnych autach.
///EDIT///
Sprężyny jednak zmieniłem - nie mogłem patrzeć, jak ona była wysoko zawieszona... jak na jakimś szutrowym zawiasie ;-/
Teraz są Eibachy -35 i jest pięknie;-)
Seria, zmieniarka na 6CD, gra dobrze, a że nie jestem audiofilem to jak dla mnie styka ;-)
Zresztą moim zdaniem do słuchania muzyki są Ipod'y, samochody natomiast do jezdzenia.
Wieczorami, na mało uczęszczanych, krętych drogach jest bardzo przygodowo ;-)
Może jeszcze wydech od katalizatora do tyłu... ale to za jakis czas.
///EDIT///
JUŻ JEST ;-))))))))))))
+ Prawdziwa rajdówka, stworzona do zabawy i baardzo szybkiej jazdy po winklach.
+ ekonomiczna jak na auto sportowe
+ perfekcyjne zawieszenie
+ sportowo zestrojony ABS
+ wyczuwalne, precyzyjne wspomaganie kierownicy
- pomimo najbogatszej wersji wyposazenia, wnętrze nieco "plasticzane"
- fotel kierowcy regulowany w wysokości, fotel pasażera niestety nie