facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Opel Calibra 1990r

Oglądano już 13221 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Opel Calibra »
  • Rocznik

    1990 r.

  • Właściciel

    sąsi

  • Kategoria

    Tuning

  • Lokalizacja

    Mikołów

  • Pojemność

    2000 cm3

  • Moc

    280 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    OPIS SWAP-U z silnika c20ne na c25xe. (Już nie aktualne).
    Z końcem wakacji w mojej głowie zaczęła przyświecać myśl o kolejnych zmianach – mianowicie wymianę silnika na mocniejszy. Mój NE ( 115KM ) spisywał się znakomicie lecz jak to mówią : „Apetyt rośnie w miarę jedzenia „
    W październiku śledząc cały czas ogłoszenia, aukcje internetowe natrafiłem na kompletną jeżdżąca calibre V6 po swapie w dobrej cenie. Sprzedający twierdził że silnik ma uszkodzoną uszczelkę pod głowicą (wyciekający olej) lecz da rade dojechać na Śląsk. Nadwozie było lekko skorodowane lecz to akurat było mało ważne. Liczył się zespół napędowy.
    Po konsultacji z Sewerynem postanowiliśmy wyruszyć w podróż po moja upragnioną V6-tkę.
    Podczas jazdy jeszcze bardziej się nakręcałem wymarzonym silnikiem ponieważ jechaliśmy właśnie sześciocylindrową Calibrą Seweryna.
    Po przybyciu na miejsce ( 400km ) nienatrafiliśmy na jakieś niespodzianki ze strony sprzedającego – okazał się on bardzo słownym człowiekiem – zresztą z forum .
    Podczas oględzin natrafiliśmy na małą usterkę która uniemożliwiała jazde mianowicie czujnik ciśnienia oleju okazał się uszkodzony. Po tej drobnej naprawie jazda próbna – umowa – kasa i w drogę…
    Nowym nabytkiem kierowałem oczywiście ja. Poczułem ile jest frajdy z jazdy tym sprzętem.
    Rożnica miedzy NE a V6 jest kolosalna. Tak prując przez pół Polski natrafiliśmy na pierwsze schody. W Łodzi podczas jazdy w korku niezałaczył się wentylator chłodnicy – przed wyjazdem jak i dotychczas wszystko było OKI. Dobrze ze w miarę szybko zajarzyłem o co chodzi – zdołałem wydostać się na bok (choć to było trudne) i próbowałem opanować sytuację.
    Temperatura wzrosła do max 110 st.C lecz przewód od nagrzewnicy odmówił dalszej współpracy i pod maską miałem prysznic (dosłownie). Cały się trząsłem – do domu daleko a ja „zagotowałem” silnik. Nic tylko się cieszyć.
    Na to Seweryn ze stoickim spokojem i uśmieszkiem na twarzy rzekł: „Karol – Relax” i wzioł się do roboty.
    Po ostudzeniu, połączeniu przewodów i uzupełnieniu płynu mogliśmy jechać dalej – Seweryn miał pół warsztatu w bagażniku .
    Wszystko okazało sie niegroźne – silnika nieprzegrzałem. Dojechaliśmy już bez żadnych niespodzianek po domu późnym wieczorem.

    Po paru dniach Seweryn wzioł się jeszcze raz za sprawdzenie stanu i wykręcanie mojego nowego silniczka oraz złomowanie całej reszty.
    Okazało się że silnik jest w bdb stanie.
    Została zmierzona kompresja, sprawdzone uszczelki, i chłodnica oleju.
    Okazało się ze nie ma zadnych wycieków.
    Nastepnie wyjął mój stary silnik i dałem mu kolejne zadanie – lakierowanie komory silnika, osłony silnika oraz rury od chłodzenia alternatora.
    Po lakierowaniu nastąpiła przekładka instalacji elektrycznej (kompletna razem z instalacją w drzwiach)
    Zakładanie koszulek na przewody.
    Wymiana silnika, skrzyni biegów (na F25), półosi, przeguby, zegary z V6,
    Wymiana ABS-u z zamianą czujników i nowy płyn DOT 5.1
    Wymiana układu wydechowego od Calibry TURBO fi60mm z nierdzewki.
    Demontaż katalizatora i wspawanie rury..
    Wymiana dzwigni zmiany biegów.
    Wymiana sprężyn zawieszenia -30 i amortyzatorów na KONI
    Wymiana sworzni.

    Wydech w mojej Cali
    http://www.wrzuta.pl/film/8rlE4UyWqD/calibra_v6


    Calibra V6 pierwsza jazda po Swapie.
    http://pl.youtube.com/watch?v=uNZhdgi4CF8

    OPIS SWAP-U z silnika c25xe na c20let wraz z napędem 4x4.

    Po jakimś czasie użytkowania silnika c25xe miałem okazje kupić całą Calibre turbo z 1994r w bdb stanie.
    Sentyment nie pozwolił mi sprzedać mojej niebieskiej ślicznotki. Dlatego podjąłem decyzje że będę ją swapował na c20let jak i cały napęd 4x4. I tak też się stało :)
    Trwało to 4 dni i wykończyło mnie trochę fizycznie hehe.
    Musiałem potem trochę odpoczywać bo walczyliśmy dziennie około 20godz z tym. Musieliśmy ciąć przednią grodź i tunel środkowy by wszystko weszło. Cali odpaliła za pierwszym razem i chodzi znakomicie. :)


    www.calibraklub.pl

  • Tuning

    1. swap silnika c20ne na c25xe.
    2. swap silnika c25xe na c20let wraz z 4x4.
    Reszta jak widać.

  • Silnik

    Silnik c20let PHASE II 280km
    Regulowane koła rozrządu
    Większy intercooler
    Zmiana orurowania IC
    Podkręcona listwa wtryskowa
    Zmiana CHIPA w komputerze silnika (chip tuning)
    Skrzynia f28 wraz z 4x4


  • Wnętrze

    czarna skóra, dodatkowe zegary reszta seria

  • Zawieszenie

    regulowana sztywność

  • Car Audio

    Na razie tuba i wzmacniacz ale w przyszłym roku zabudowa bagażnika.
    8x głośników renomowanej firmy.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Powrót jeszcze nie poskładaną Calibrą do domu po swapie :)

  • Perspektywy

    Jest ich wiele.
    Na pewno odbudowa całego auta.

  • Plusy i minusy pojazdu

    Olbrzymia radość z jazdy.

  • Osiągnięcia

    Najładniejsza Calibra na Śląsku 2008r.
    Najlepsza Calibra zlotu urodzinowego CK 2009r
    Najlepsza Calibra zlotu urodzinowego CK 2010r

  • Marzę o...

    odbudowie Cali na nowych częściach

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Opel Astra
  • Kinroad XT50Q KING
  • Zipp Quantum
  • Ford Escort
  • Romet Komar
  • Renault Megane

Co robią kierowcy na PJ