facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

BMW 3 1992r

Oglądano już 6098 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o BMW 3 »
  • Rocznik

    1992 r.

  • Właściciel

    dj krisbon

  • Kategoria

    Tuning

  • Lokalizacja

    anglia / maków mazowiecki

  • Pojemność

    2500 cm3

  • Moc

    197 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    6.00 s

  • Opis

    czerwona beta na m- pakiecie .. ładna seria + nowe fele . stan autka zajebisty jak z fabryki. na liczniku ma przejechane 190tys km , w tym roku wymieniłem :
    *zawieszenie gwintowane
    *łozyska kół
    * tercze + klocki
    *układ wydechowy
    *rozrząd
    *chłodnice
    *akumulator
    *wszystkie płyny
    *FOTELE PRZEDNIE I TYLNE Z MŁODSZEGO ROCZNIKA.
    _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_

    AUTKO MAM OD 8 MIESIECY.ZAPŁACIŁEM ZANIE 11 TYSIECY , DOŁOZYŁEM 4 TYSIĄCE ZEBY DOPROWADZIC GO DO STANU PERFEKCYJNEGO.

    AUTKIEM POMYKAŁEM 218 KM/H I BYŁO JESZCZE NAPRAWDE SPORO POD PEDAŁEM , JEDNYNA BARIERA TO ZBYT WYBOISTA DROGA , KTÓRĄ JECHAŁEM . MAM NADZIEJE ZE BEDE MIAŁ OKAZJE WPASC NA JAKAS AUTOSTRADE I WYPRÓBOWAC ILE POCIAGNIE DO KONCA.
    PROWADZI SIE SWIETNIE TAK JAK SWIETNIE WYGLADA.

  • Tuning

    M-PAKIET , FELGI

  • Silnik

    mocny , daje duzo frajdy z jazdy,

  • Wnętrze

    seria

  • Zawieszenie

    gwint H & R

  • Car Audio

    9 GŁOSNIKÓW + WZMACNIACZ.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    PAMIĘTNE DRIFTY :) ( NA POCZĄTKU BYŁO CIEZKO I WYGLADAŁO TO NIE CIEKAWIE ALE TERAZ JEST NIEZLE)

    >>>>>>>>>>JAK DRIFTUJE>>>>>>>>>>

    Napoczątku zaczynałem tzw wiejski drift czyli zarzucanie rekala na karzdym zakrecie i pedał w podłoge, wyglądało to dosc nieporadnie ponieważ nigdy nie mogłem utrzymac auta , albo stawałem w poprzek drogi ,albo mało co nie zaliczyłem krawęznika. po paru tygodniach wariowania zaczeło mi cos wychodzic .. wchodziłem w zakret z predkoscia ok 50 - 60 km/h tuz przed nim zarzucałem delikatnie reczny i dodawałem gazu do podłogi i noiga na sprzegle aby regulowac kąt wychylenia auta . nieraz zdarzło mi sie wiechac na sąsiedni pas ale naszczescie nic niejechało :) po wielu próbach i treningach zaczełem niezle smigac boczkami . ósemki i zmiana toru jazdy z lewej na prawa w poslizgu nie stanowia teraz dlamnie żadnego problemu aha i zaznaczam ze pierwsze drifty cwiczyłem polonezem potem było bmw e38 1.8 ( zamała moc na dobry drift ) a teraz to cudenko które obecnie pośiadam , wysmienita bryka do ślizgania.

    Co powinien posiadać samochód przygotowany do driftu?

    Zawieszenie - Odpowiednio twarde, pozwalające lepiej wyczuć reakcje samochodu. Wiąże się ze zmianą amortyzatorów, sprężyn, wstawianiem rozpórek, zmianą geometri zawieszenia. Dobrze jest usprawnić również układ hamulcowy.

    Koła - Bardzo ważne są opony. Powinny być dobrej jakości. Nie mogą mieć zbyt dużego profilu, co mogłoby spowodować zsunięcie się opony z felgi. Często felgi są szersze od opon, co także minimalizuje ryzyko zsunięcia się opony.

    Silnik - Jednostka napędowa musi dostarczać odpowiednio dużo mocy (minimum 150KM), samochód musi posiadać jej zapas. Bardzo ważnymi elementami są szpera (w skrajnych przypadkach most zaspawany na stałe) oraz odpowiednio mocne sprzęgło oraz skrzynia biegów. Niemal konieczna jest chłodnica oleju. Trzeba także pamiętać, że w trakcie jazdy bokiem cały samochód, również jednostka napędowa, są poddane bardzo dużym obciążeniom, niemal ciągle wykorzystywane jest maksimum osiągów. Przydatną rzeczą jest hamulec ręczny bez zapadki.

    Inne przydatne modyfikacje - Warto zaopatrzyć się w dobrą, sportową kierownicę, która zapewni nam dobry "kontakt" z samochodem. Przyda się też fotel kubełkowy, dzięki niemu, nie wypadniemy na pierwsyzm lepszym zakręcie i będziemy lepiej wyczuwali zachowanie samochodu. Bardzo wskazana jest klatka bezpieczeństwa oraz sportowe pasy bezpieczeństwa.

    Do wprowadzania samochodu w kontrolowany poślizg można doprowadzić na wiele różnych sposobów (mniej lub bardziej kontrolowanych. Służą do tego różne, opisane poniżej techniki, często wiele z nich jest używanych w trakcie jednego driftu, w kombinacji kilku technik naraz.

    Lift Off Drift (Race Drift, Kensei Drift) - Tej techniki używa się przy dość dużych prędkościach i w dość łagodnych łukach. W trakcie wchodzenia w zakręt kierowca puszcza na chwilę gaz, co powoduje delikatną nadsterowność. Później poślizg jest kontrolowany poprzez kontrę kierownicą i operowanie gazem. Do tej techniki potrzeba dość neutralnie wyważonego samochodu.

    Feint Drift - Tzw. "rybka". Kierowca przed zakrętem wykonuje skręt w odwrotnym do zakrętu kierunku, po czym nagłym ruchem zarzuca autem w prawidłową stronę. To powoduje zapoczątkowanie poślizgu.

    Braking Drift - Ta technika polega na przeniesieniu większości masy na przednią część samochodu poprzez krótkie, ale energiczne wciśnięcie hamulca podczas inicjacji zakrętu. Im bardziej nadsterowne auto, tym mniejsza powinna być siła nacisku na hamulec. Tylna oś traci w tym momencie przyczepność i ropozczyna się poślizg.

    Clutch Kick - W naszym języku będzie to po prostu strzał ze sprzęgła. W trakcie przechodzenia przez zakręt kierowca naciska na chwilę sprzęgło, by po chwili energicznie je odpuścić, co spowoduje "strzał" i nagłą utratę przyczepności.

    Shift Lock - Kierowca wciska sprzęgło przed zakrętem, zmniejszając nieco obroty. Często wykonywana jest wtedy redukcja na niższy bieg. W trakcie zakrętu sprzęgło jest odpuszczane, co daje efekt podobny do chwilowego zaciągnięcia hamulca ręcznego. Aby zminimalizować obciążenia, ta technika powinna być stosowana na bardziej śliskich nawierzchniach.

    E-Brake Drift (Emergency Brake Drift, Side Brake Drift) - Jedna z najprostszych i najłatwiejszych technik driftu. Chodzi oczywiście o zaciąganie hamulca ręcznego. Podczas zakrętu na wciśniętym sprzęgle zarzucamy na chwilę hamulec ręczny, co spowoduje chwilowe zblokowanie tylniej osi i zapoczątkuje poślizg samochodu. Często ta technika dołączana jest do innych technik w celu korygowania ewentualnych błędów lub ratowania się z opresji.

    Dirt Drop Drift - Ta technika polega na wyjechaniu tylną osią poza tor, lub w miejsce o mniejszej przyczepności. To spowoduje zapoczątkowanie poślizgu, nie utracając prędkości-technika bardzo przydatna w autach o małej mocy.

    Jump Drift - Kierowca wjeżdża tylnim kołem (tym po wewnętrznej stronie zakrętu) na "tarkę", co spowoduje jego "podskok" i chwilową utratę przyczepności, która zapoczątkuje nadsterowność.

    Long Slide Drift - Technika stosowana przy dużych prędkościach. Polega na zapoczątkowaniu długiego driftu jeszcze przed wejściem w zakręt. Dirft inicjowany głównie za pomocą hamulca ręcznego.

    Swaying Drift (Choku-Dori, Manji) - Technika podobna do Feint'a. Polega na powolnym zarzucaniu autem z boku na bok w trakcie jazdy na wprost.

    FF Drift (Front Wheel Drive Drift) - Technika drifu za pomocą samochodu z napędem na przednie koła. Głównie polega na stosowaniu hamulca ręcznego oraz hamulców (może przydać się znana z rajdów technika hamowania lewą nogą).

    Power Over - Technika polegająca na spowodowaniu ciężkiej nadsterowności poprzez maksymalne wciśnięcie gazu w trakcie przechodzenia przez zakręt. Do tej techniki potrzebny jest spory zapas mocy.



  • Perspektywy

    pierwsza perspektywa najbardziej prawdopodobna to :
    * zmiana sprzegła na sportowe
    *wymiana głownych trybów 1 , 2 biegu
    *szpera w orginalnym moscie
    *driftingowy ręczny bez zapadki.
    *rozpórki zawieszenia

    perspektywy dalsze:
    *wymiana silnika z bmw e34 m5
    3.6 litra moc około 360km.
    *skrzynia manulana z bmw e36 m3 ( ta mątowana w autach z roku 94 /95)
    *sportowy dyfer od m3

  • Plusy i minusy pojazdu

    NIE WIDZE MINUSÓW.

  • Osiągnięcia

    LICZNE DRIFTY NOCĄ. :) WYGRAŁEM FLACHE ZA NAJŁADNIESZY DRIFT NA
    CPN-IE:)

  • Marzę o...

    BMW M5 ( 2000R) ORAZ 3.6 LITRA W TYM CUDENKU.



    ##############################

    ZAZNACZAM ZE NIEBIESKA BETA NA FOTKACH NIE JEST MOJA , WKLEIŁEM ZDJECIA ABY POKAZAC AUTO NA KTÓRE WŁASNIE ZBIERAM KASE :)

    #############################

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Renault Vel Satis
  • Fiat Cinquecento
  • Romet Zetka 50
  • Ford Puma
  • Fiat Stilo
  • Kingway Ibis

Co robią kierowcy na PJ