facebook
System PJ
to 129 372 pojazdów na 669 410 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Alfa Romeo 145 1999r

Oglądano już 6222 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Alfa Romeo 145 »
  • Rocznik

    1999 r.

  • Właściciel

    Mike

  • Kategoria

    Tuning

  • Lokalizacja

    Warszawa

  • Pojemność

    1970 cm3

  • Moc

    155 KM

  • Max. moment obrotowy

    170 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    8.30 s

  • Opis



    Alfa 145 o numerze 098 serii Limited Edition 500. Pod koniec produkcji na rynku niemieckim pojawiło się 500 sztuk tego modelu, wszystkie w kolorze czarnym. Wersję wyróżniały, między innymi, obniżone zwieszenie, przyciemnione tylne szyby, białe boczne kierunkowskazy, oraz pakiet od Zendera: 16\" felgi, tłumik, progi, spoiler tylny...

  • Tuning

    Samochód oryginalnie miał silnik 1.4 o mocy 107KM, w którym strzelił pasek rozrządu. Zdecydowałem się na swap silnika na dwulitrowy, co pociągało za sobą szereg modyfikacji, aby wszystko działało jak należy.

    - wymiana silnika na 2.0TS 16v z Alfy 155
    - wymiana centralki sterującej na tę od 146ti z \'99
    - wymiana miski olejowej i wspornika tylnego na miskę od 156, z powodu niezgodności mocowań
    zmiany w mocowaniach silnika, przystosowanie silnika od wersji 94-97 do wersji 98-2000
    - wymiana kolektora ssącego na kolektor ze zmienną geometrią dolotu z wersji po liftingu o mocy 155KM
    - wymiana wtryskiwaczy na komplet od 156
    - wymiana wiązki silnika na wiązkę ze 156,
    - wymiana przepustnicy
    - wymiana pokrywy zaworów na plastik (przy aluminiowej nie mieściły się wtryski od 156)
    - wymiana termostatu na ten od 2.0TS
    - wymiana czujnika położenia wału korbowego, fazy wałka rozrządu i 3 pinowy temperatury w termostacie od 156
    - wymiana kolektora wydechowego na odpowiednik 2.0 z Alfy GTV i wspawana rura wydechowa 56mm
    - wymiana skrzyni biegów na tę z 146ti,  wraz z przerobieniem na sterowanie za pomocą linek, a nie cięgien, w celu polepszenia prezyzji zmiany biegów,
    - wymiana obudowy skrzyni biegów na tę od 156
    - wymiana półosi napędowych z przegubami od 145 QV
    - wymiana rozrusznika na odpowiednik 2.0TS

    Silnik od 155 jest zrobiony pod 156 ponieważ w Alfie 145/146 2.0TS z lat 98-2000 montowano silniki i osprzęt od 156

    Tuning w pełnym tego słowa znaczeniu mnie nie interesuje, ewentualnie drobne modyfikacje.

  • Silnik

    Wsadzony seryjny 2.0 Twin Spark 16v
    - R4 poprzecznie, DOHC
    - dwie świece na cylinder
    - zmienne fazy rozrządu
    - układ dolotowy o zmiennej długości kanałów
    - 2 wałki balansujące

  • Wnętrze

    Ciekawie zaprojektowane, bardzo przestronne, wykonane z dobrych materiałów, natomiast spasowanie elementów mogłoby być lepsze.

    Cechy Limited Edition 500 to środkowa część deski rozdzielczej w srebrnym kolorze z 3 cyfrowym numerem zaświadczającym o jej indywidualności, ponadto boczne obudowy nawiewów zyskały ten sam srebrny odcień. Dodatkowo w środku auto wyposażono w nakładki na pedały,chromowana nakładka hamulca ręcznego, chromowaną gałkę skrzyni biegów oraz chromowaną obwódkę mieszka.

    Wyposażenie: centralny zamek, ABS, 4x AirBag, wspomaganie, fotele Edizione Sportiva, kierownica obszyta skórą, klima aut., el. szyby, el. i podgrzewane lusterka oraz halogeny

  • Zawieszenie

    kolumny MacPhersona, wahacze, stabilizator. Z tyłu sprężyny śrubowe, stabilizator i pojedyncze wahacze przymocowane poprzez łożyska do belki pomocniczej.

    Oprócz tego wersja Limited 500 jest fabrycznie obniżona na sprężynach Eibacha -40mm.

  • Car Audio

    Radio CD Kenwood i standardowe głośniczki

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Podróż do Toskanii i zwiedzanie regionu za kierownicą Alfy Romeo:) Razem ponad 3000 km

  • Perspektywy

    - hamulce od 145 2.0
    - Felgi Zender Le Mans 16\" z oponami 205/40 (jak w serii)
    - przednie siedzenia od Gtv
    - redukcja masy (aktualnie około 1200kg)
    - podkręcenie momentu obrotowego do wartości fabrycznej tego silnika - 187nm

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy:
    - świetna linia nadwozia i mnóstwo designerskich smaczków
    - unikatowość.
    - dynamika, płynny przyrost mocy do 7tys.rpm, płaski (jak na benzyniaka) moment obrotowy
    - rasowe brzmienie
    - precyzyjny układ kierowniczy (2.1 obrotu pomiędzy punktami skrajnymi)
    - zawieszenie
    - przestronne wnętrze
    - wyposażenie
    - praca skrzyni biegów
    - CHARAKTER

    Minusy:
    - stosunkowo droga w utrzymaniu (ale warto!)
    - wykonanie niektórych elementów
    - FWD i większość ciężaru z przodu (ale w końcu to tylko compact)
    - za wysoka pozycja kierowcy jeśli ktoś ma pow. 185cm
    - czasem zdarzają się drobne, mniej lub bardziej denerwujące usterki:)

  • Osiągnięcia

    207km/h z 1.4 pod maską

  • Marzę o...

    Alfa Romeo ES-3.0 Sprint Zagato, Alfa Romeo Montreal, Maserati Shamal, Ferrari Testarossa

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • MZ TS 150
  • Romet Ogar 205
  • Baotian BT50 QT9
  • Toyota Avensis
  • Kawasaki ZZR 1100 / ZX11
  • Honda NSR 125

Co robią kierowcy na PJ