Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2000 r.
okolice Wawy
1200 cm3
60 KM
93 Nm
15.00 s
Clio 1.2, wersja 8V..wyposażenie RN(niestety, nie V8).. do codziennej jazdy spokojnie wystarcza.
Podane wyżej spalanie to średnie - 2/3trasy, 1/3 miasta (rekord w lecie w pełnej trasie: 4.68, maksymalne w zimie w cyklu mieszanym: 5.8).
Alufelgi, wygłuszone częściowo wnętrze (reszta też się kiedyś doczeka), wygłuszona komora silnika, dodatkowe diodowe oświetlenie wnętrza, aluminiowe nakładki na progi, trzy paski na boku :)
światła do jazdy dziennej Helli
1,2 8V. Wystarcza do sprawnego poruszania się po mieście i poza nim, chociaż w trasie przydałoby się więcej mocy (Vmax.160km/h); Z wyprzedzaniem nie ma problemu bo samochód jest b.lekki (ok.850 kg) i łatwo się rozpędza, ale powyżej 130 km/h trzeba być cierpliwym.
samochód jeździ głównie średnie trasy (ok.100km/dzień), średnia prędkość 90km/h na piątce, więc silnik powinien długo pożyć. Przeglądy i wymiana oleju skrócone o 5 tys.km wobec norm fabrycznych (w końcu polskie drogi to ciężkie warunki)...
pomieści 5 osób, 4 mają dość wygodnie, a w 2 można jechać w długie trasy, bo z przodu jest naprawdę dużo miejsca. Samochodem od nowości jeździł właściwie zawsze tylko kierowca, więc nie nosi śladów zużycia.
Drobne dodatki.
jak na francuski samochód dość twarde, chociaż w porównaniu z innymi i tak miękkie i komfortowe. Mimo tego, dobrze znosi polskie drogi. Czasami lekka podsterowność, ale to bardziej chyba wina opon niż samego zawieswzenia.
Lato - alufelgi
Zima - oryginalne stalowe 14" + białe kołpaki :)
Fabryczna instalacja i głośniki. Pierwotnie radio kasetowe Roadstar RDS, teraz Panasonic CD MP3 4x50W. W tak małym samochodzie wystarcza, chociaż fabrycznie przewidziane jest miejsce na montaż 8 głośników...
Co najmniej kilka, kiedyś opiszę.
Wygłuszenie reszty wnętrza, może dodatkowe głośniki (ale nie tuby itp., ma być ładnie schowane), ew. drobna kosmetyka (lexus look, z przodu soczewki z wersji 1,4 16v), pomalowanie bębnów i zacisków (lakier już czeka w garażu) Utrzymanie w takim stanie jak najdłużej.
+ jeżdzi bezproblemowo (wiem, że to Francuz, ale po prostu się nie psuje)
+ niskie spalanie
+ żwawy jak na 60KM
+ dość obszerne wnętrze
+ bezpieczny
- to tylko 60KM
- szybko się brudzi
poprawienie większości danych fabrycznych (przyspieszenie, spalanie itd.) - minimalnie, ale zawsze!
przejechanie 916km na jednym zbiorniku do zapalenia się rezerwy (2 osoby, trasa Wawa-Gdańska-objazd po Pomorzu-Wawa), do pustego zbiornika byłby 1000km - ostatnie zdjęcie - (zbiornik ok.45l)
bezwypadkowa jazda
clio 2.0 sport
clio V6
Aston Martin DB7
Ferrari 612 Scaglietti
Maserati Quatroporte
starym Range Roverze
land rover defender 90
dowolnym starym jaguarze