Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1990 r.
osiek
1598 cm3
124 KM
7.20 s
Wśród aut o sportowym charakterze dość atrakcyjną ofertę stanowi Honda CRX. Samochód ma "bojową" stylistykę nadwozia i napędzony jest dynamicznymi silnikami. Jednak trzeba pamiętać, że nie jest to auto rodzinne.
Po raz pierwszy Hondę CRX zaprezentowano w 1984 roku. W zasadzie równie trafna byłaby nazwa Honda Civic coupe, gdyż CRX powstał na bazie modelu Civic. Można się o tym przekonać, porównując np. przednie części obydwu samochodów. Nadwozie Hondy CRX jest zwarte i posiada atrakcyjny wygląd typowego coupe. Szczególnie do gustu auto przypadło młodym ludziom, którzy stanowią główny odsetek użytkowników tego modelu.
Kolejnym atutem, który przekonuje młodych ludzi do Hondy CRX, są dynamiczne silniki. Auto było napędzane czterocylindrową jednostką o pojemności 1,6 litra, w zakresach mocy od 125 KM do 160 KM. Tak duża moc silnika w połączeniu z niewielką masą pojazdu (Honda CRX waży niecałe 1000 kg) czyni z niego prawdziwą rakietę. "Setkę", w zależności od mocy silnika, auto uzyskuje w czasie od 7,0 do 8,3 sekundy. Natomiast prędkość maksymalna wynosi od 190 km/h do 220 km/h. Przy tym silniki Hondy CRX nie są zbyt łase na paliwo. Średnie spalanie waha się od 7 do 8 litrów na 100 km.
W środku wystarczająco miejsca jest tylko dla dwóch osób siedzących z przodu. Stworzono im za to dobre, niemal sportowe fotele, które nie tylko są wygodne, ale także dobrze trzymają siedzącą osobę podczas pokonywania ostrych zakrętów. Deska rozdzielcza nie stanowi zbyt ciekawego projektu, ale w sumie jest poręczna w eksploatacji. Jeśli chodzi o tylną kanapę, to w miarę wygodnie mogą siedzieć tylko dzieci. Niewielki jest także bagażnik.Wygodzie nie sprzyja także zawieszenie tego auta, które posiada typowo sportową charakterystykę. Auto jest twarde, a jazda po dziurawych polskich drogach nie jest zbyt przyjemna.
+przyjemność z jazdy
+niezłe odejście
+brak minusów
od zera do stu w 7,2 sek. maksymalna predkość 222km/h
mercedes c 63 amg