Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1994 r.
Gdańsk / Lębork
1799 cm3
90 KM
148 Nm
12.00 s
Samochodzik ten przyjechał do mnie z Niemiec miasta magdeburga i został kupiony od gościa,
który był samotnikiem i w posiadaniu miał spa toteż nie mam w bagazniku rolety, która i tak pewnie
różnicy by mi nie robiła :). Autko z silnikiem o pojemności 1.8 na benzynie ( nigdy gazu - wolałbym
aby stał non stop pod domem aniżeli miałbym go zagazować ), z przebiegiem 155 tys km z roku 95
( 94 była produkcja w grudniu a w 95 na początku został kupiony ). Jeden właściciel przede
mną...Autko w stanie niemalże idealnym wizualnie. Starty był jedynie mieszek skrzyni biegów, który
prawda ulegał procesowi zgięć przy zmianie biegów lewarka :). Samochód ma kolor mieniący się na
wiele innych począwszy od zielonego ciemnego poprzez fioletowy, zielony jasny, granatowy,
srebrnawy aż do zielonego jasnego... ( taka jakaś dziwna barwa ). Autko przyjechało do mnie w
listopadzie 2005 roku. W nadwoziu kombi ...i nie było bite tylko lekko prawe nadkole wgniecione,
którego zresztą właściciel nie robił - uznał, że to niepotrzebne i w razie wypadku następny właściciel
czyli Ja sobie sam to zrobi jeżeli będzie odczuwał pewien dyskomfort. :)
Nie jestem za przeróbkami aut z który tak naprawdę nie wiele można wyciągnąć, choć prawdą
jest, że każdy silnik ma w sobie potencjał - trzeba tylko umieć go w nim pobudzić ;).
Autko przyjeżdżając z niemiec już w niemczech poddane zostało lekkiej modyfikacji wtrysków i
sasysaniu powietrza z dolotu... czyli tak zwany RE-MAP. Autko lepiej się zbiera, prawdopodobnie
też być może ma większą prękość maxymalną aniżeli ta, którą pocinała fabrycznie taka sama
astra... Jednakże w jakichkolwiek danych o aucie wpisuje dane katalogowe, gdyż autko nie było
hamowane...
No więc tak... Wzmianki zwane "tuningiem" czyli przeróbkami innymi niż standardowe:
*dolot firmy Jacky Auto Sport od kolektora ssącego do samiutkiego stożka
Kiedyś wychodziłem z założenia, że dobre jest to co zagraniczne, byleby nie polskie... Teraz się to
trochę zmieniło i postanowiłem zaufać elementom z jakich składa się mój dolot. Sprawuje się on
wyświenicie, rury sie nie nagrzewają, a jeżeli nawet to szybciutko stygną...w związku z czym
powietrze prawie zawsze w dolocie jest zimne.
*Re-map wtrysków
*dołożenie słupka na zamówienie pod 2x wskaźniki pokazujące podcinienie w dolocie jak i
stosunek powietrza zasysanego do paliwa wtryskiwanego, dzięki tym wskaźnikom widzę jak silnik
zachowuje się na poszczególnych prędkościach i biegach
*układ wydechowy : od momentu jak dwururka tuż za kolektorem wydechowym schodzi się w
jedną wymieniłem orurowanie aż do końca tłumika końcowej zostawiając z tego wszystkiego tłumik
środkowy, zamiast katalizatora zwężkę venturiego, a tłumik końcowy został zrobiony na
zamówienie na wzór oryginalnego, jednakże ten zwiększa przepustowośc wydalanych spalin. W
niedługim czasie będę chciał zmienić tłumik środkowy na coś przelotowego spod znaku michaela.
*zmiana głosników
*zmiana radia z fabrycznego na niefaryczne spod znaku clariona ( na częsciach clariona robione są
radia alpine i kenwood )
*zmiana podświetlenia zegarów ( licznika ),
*zmiana podświetlenia tablicy rejestracyjnej
*zmiana podświetlenia kabiny
*dodanie podświetlenia nóg
*nakładki na pedały gazu, hamulca, sprzęgła firmy Jacky Auto Sport
*przyciemnienie szyb
*zmiana oświetlenia TID'a ;)
*stożek odmy
O silniku napiszę krótko. Jest to 1799 cm3, 8 zaworowy, monowtrysk BENZYNA ( nie gaz - nie
było i nie będzie ). Zrobiony Re-map, wydech i dolot. Auto żwawiej reaguje na gaz - czulsze.
Dodam jeszcze, że skrzynia to F16CR( GSi'owska ).
- zmiana podświetlenia wszystkiego co świeciło inaczej
- wygłuszenie drzwi najpierw matami, następnie matą szklaną
- wstawienie głośników o odpowiedniej częstotliwości na gumowych membranach
- wstawienie ALU ramki na skrzynie biegów...
Dodam jeszcze wzmiankę odnośnie standardowego wyposażenia:
- fotele kubełkowe
- pasy pirotechniczne
- 1x poduszka powietrzna
- przyciemnione szyby 30% fabrycznie
- 6x glosników
-centralny zamek
Także jak by to jeden z moich znajomych powiedział auto na ful wypasie oprócz:
-skóry
-klimy
-szyberdachu
-elekrycznych szyb
-elektrycznych lusterek
- 2x pp
- TC
-autoalarmu
-nawigacji
-fabryczne prócz amorków KYB
Lecz w planach zestaw A'pexi.
Radio Clarion 268
- glosniki audio design ( pewnie 99% ludzi nie słyszało o tej firmie, ja też ale grają dobrze nawet
bardzo ), osobiście interesowała mnie częstotliwość 30hz-22khz i takową osiągnąłem kupując te
głośniczki :)
- do tego wygłuszenie drzwi przednich, co widać na fotkach
^^Lębork-Gdańsk auto spaliło mi w granicach 6-7 litrów a przejechałem 100 km.
^^Gdańsk-Koronowo ( pod bydgoszczą) spalanie średnie 11-12 litrów/100 km , przy jeździe
ciągłej 190 < X km/h
- zmienić środkowy tłumik na ten z vectry B 2.5 v6
- przerobić na wielopunkt
- zmienić na kolektor wydechowy od C20NE ( mój ma oznaczenie C18NZ , a 2.0 NE to
rozwiercona jednostka 1.8 wyposażona w wielopunkt )
- obnizyć kompletnym zawieszeniem A'pexi
- angel eyes + xenony
- tylne lampki ale już na zamówienie w technologi LeD
+ tanie części
+ dostępność części
+ ekonomiczny
+ podatny na gazowanie (podtlenek LPG ;) )
+ tani w eksploatacji
+ pojemny ( w moim przypadku ;) bo kombi )
+ deska rozdzielcza ponadczasowa w porównaniu do swych konkurentów ( Golf )
+ komfortowe zawieszenie
- szybko skrzypiące plastiki jezeli dużo słuchasz głośnej muzyki, jednakże gdy wytłumisz będzie
dobrze
- szybko oddające ducha uszczelki pod głowicą i w okolicy bagnetu ( może dlatego, że mam
zwiększone cisnienie w silniczku )
- rdzewiejące nadkola, choć moje auto ma okolo 12 lat to żadnych ognisk rdzy Tfu Tfu aby nie
zapeszyć... zresztą z autem jest jak z kobietą, jak o nią dbasz to się odpowiednio odwdzięcza :)
- dobre zdanie wśród znajomych ;)
- Astra GTC 2.0 Turbo
- Astra OPC
- Vectra C GTS
- Vectra C OPC
- Zafira OPC
- Corsa OPC
lub coś co ma pod maską V6 i minimum 2.5 :)