Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1995 r.
Pikuńcza
1998 cm3
155 KM
186 Nm
9.00 s
Lancia Kappa, samochód który w Polsce przyjęło się nazywać rządową limuzyną z racji, że w rządzie służyło.
Ps. dla tego posiada takie "skromne" wyposarzenie w standardzie:
- wspomaganie kierownicy
- ABS
- komputer pokładowy, 5-językowy, z detekcją awarii
- centralny zamek
- klimatyzacja elektroniczna (Climatronic)
- elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne
- elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
- elektrycznie otwierane szyby z przodu i z tyłu
- tapicerka welurowa
- wykończenie w drewnie
- chromowane obwódki mocowania szyb w drzwiach
- chromowane klamki zewnętrzne
- rolety na tylną szybę
- podłokietnik z przodu i z tyłu
- lampki w drzwiach, oświetlające drogę po otworzeniu ich
- lampki do czytania (z przodu oraz z tyłu)
- 6 głośników - 4 z przodu, 2 tylnej półce
- halogeny
- lakier perłowy
Tuningowac to mozna BMW albo jakiegos Golfa a nie Lancie. NIGDY NIE BYLO I NIE BEDZIE.
Tutaj rozpoczyna się inna historia, po przekręceniu kluczyka do życia budzi się dwulitrowy motor. Jest to rzędowa 5-cio cylindrowa jednostka.Jednostka dysponuje mocą 155KM przy 6500obr/min. oraz momentem obrotowym o wartości 186Nm przy 4000obr/min. Muszę przyznać, że zanim nie usłyszałem, jak ten motor chodzi, nigdy bym się nie domyślił ze może brzmieć tak ładnie. Wyprzedzanie na trójce, kiedy auto złapie obroty, jest to po prostu przyjemność. Trudno jest mi zdjąć nogę z gazu, gdy słyszę, jak motor wkręca się pod górną granicę obrotów. Wtedy cała ta cisza i harmonia o której pisałem wcześniej zostaje zakłócona przez ryk silnika; ale zakłócona w sposób bardzo przyjemny i stonowany z racji, że auto zaczyna "ryczeć" dopiero przy około 4 tys. obr/min.
W kabinie panuje bardzo przyjemna atmosfera. Fotele są bardzo wygodne, a pełni komfortu dopełniają podłokietniki. Deska rozdzielcza jest czytelna, materiały wykończeniowe są dobrej jakości. Namiastkę luksusu próbuje imitować drewnopodobne tworzywo, którym jest obłożona konsola środkowa.
Zawieszenie Przednie
niezależne zawieszenie McPhersona, wahacze dolne, drążek stablizatora
Zawieszenie Tylne
niezależne zawieszenie McPhersona, poprzeczne wahacze, drążki reakcyjne i sztywny stabilizator
Na razia jakas podróba na mp3, karte pamieci, i USB moze bedzie cos lepszego?!
Lancia Kappa, w mojej opinii, jest samochodem udanym i nadaje się do roli auta rządowego. W roli auta luksusowego sprawdza się dobrze, dając sporą frajdę z jazdy i wysoki komfort podróżowania.
Na koniec należałoby policzyć, ile to wszystko kosztuje. Lancia Kappa nie jest autem tanim w utrzymaniu. Kupno samego auta jest to kwota zdecydowanie niższa od konkurentów, gdyż takie auto można sobie sprawić już za 10 tys. złotych. Jeżeli przeliczyć kwotę na klasę auta, rocznik oraz komfort, jaki oferuje, jest to bardzo niewielka suma. Dzieje się tak dlatego iż na polskim rynku Kappy są traktowane jako wynalazek, części do tego auta są drogie i trudno dostępne, ponieważ niewiele jest zamienników używanych, toteż w większości trzeba kupować części nowe. Ale to juz czas przeszly, ponieaz teraz juz nie ma problemu z zadnymi czesciami, a nawet jest juz duzo zamienników.
Jak na luksusową limuzynę przystało jest droga w utrzymaniu, przez co odstrasza potencjalnych zainteresowanych lubiących komfort i niedrogie limuzyny. Z pewnością jest autem nie dla przeciętnego Kowalskiego. Auto ma swój klimat i styl. Kupujący to auto jest osobą, która chce się wyróżniać. Mimo tych wszystkich wad, które posiada,