Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1999 r.
Krapkowice
1800 cm3
116 KM
154 Nm
10.10 s
Szósta generacja Celiki debiutowała w Europie w I kwartale 1994 r. Niegdyś pod nazwą tą kryło się wiele odmian nadwoziowych, jednak wtedy oferta ograniczyła się do coupé, które przez lata odnosiło sukcesy w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata. Podstawowy model wyposaża się w czterocylindrowy silnik o pojemności 1,8 l i mocy 116 KM, z kolei w wersji GT pod maską kryje się 175-konna jednostka o pojemności dwóch litrów. Z zewnątrz Celicę GT można rozpoznać po seryjnie montowanych kołach z lekkich stopów i charakterystycznych światłach przeciwmgielnych. Ofertę uzupełnia wersja GT4 z mocą na poziomie 240 KM i permanentnym napędem na 4 koła. Celica jest najważniejszym, sportowym modelem Toyoty oferowanym w Europie. Swojego czasu pojazd ten reprezentował markę w rajdowych mistrzostwach świata - potem zastąpiła ją Corolla WRC.
Wykonanie i wyposażenie modelu Celica jest na wysokim poziomie, do czego przywykliśmy u Toyoty. Partie nośne karoserii wykonano w przeważającej części z ocynkowanych blach stalowych. Nadwozie jest sztywne, nie dochodzi z niego trzeszczenie ani skrzypienie. Siedzenia są wprawdzie dość delikatnej konstrukcji, ale znakomicie dopasowane do ciała i dają dobre oparcie na zakrętach. Przyrządy i wskaźniki są przejrzyście uporządkowane i czytelne. Ani przełączanie biegów, ani naciskanie pedałów nie wymagają przyłożenia zbyt dużej siły. Także ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja są bez zarzutu.
Ogólnie rzecz biorąc, Celica szóstej generacji reprezentuje pod niemal wszystkimi względami wysoki poziom.
Pozytywny obraz uzupełnia dynamiczny, choć nie nadzwyczaj elastyczny silnik, współpracujący ze znakomicie zestopniowaną pięciobiegową przekładnią. Do minusów należy zaliczyć ograniczony komfort resorowania, wysoki poziom hałasu oraz wysokie koszty utrzymania.
tekst z wikipedii.
Celice VI GT4 240 KM :)