Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1999 r.
Kraków
1400 cm3
103 KM
127 Nm
9.50 s
Roverek 200 iS 1,4 16v z prawie najbogatszym wyposażeniem w skład którego wchodzi m.in: skórzana tapicerka, el. szyberdach, klimatyzacja, halogeny przeciwmgielne...itp. Auto mam od 2006 r. pierwsze miejsce zamieszkania to Luxembourg, teraz Kraków. Z racji swojego wyglądu juz dawno przypadł mi do gustu i do dziś mi się podoba. Nie sprawia wiekszych kłopotów oprócz tego iż czesto woła "papu" ;-)
Poza felgami 17" od MG i odpowiednim ogumieniem do nich, sprężynami Eibach, klockami Ferodo, przyciemnianymi szybami folią SunGard installed by Skóra(Belfer27 na PJ), lewarkiem od wersji Silverstone brak zbędnych elementów tuningowych. Ok jeśli mam zakwalifikowac mojego R do jakiejś klasy tuningu to jest to "super light tuning" i tak zostanie.
Jest to jednostka dośc elastyczna, dobrze przyśpieszająca, łatwo wkręcająca sie na obroty ale co za tym idzie głośna i niestety paliwożerna. W trybie miejskim potrafi połknąc około 12l/100 km natomiast na trasie spalanie oscyluje wokół 7,5-8,5 l/100km. Przyśpieszenie z danych fabr. wydaję mi sie nieco zawyżone, Roverek sprawia wrażenie nieco szybszego niż 10,7 s (na moje oko 9,5s)
Wnętrze pojazdu w wersji "iS" której mam zaszczyt byc właścicielem, wyposażone jest w skórzaną tapicerkę, z dosyc grubej skóry dzięki której siedziska nie są podatne na marszczenie, mięcie się, pękanie itp. Fotele mogłyby byc nieco głębsze, z lepszym trzymaniem bocznym i troche niżej osadzone. Ale cóż "pewnych rzeczy nie przeskoczy..." Wnętrze wykonane z dobrych materiałów, niektóre elementy troszke poskrzypują ale to tylko i wyłącznie wina Naszych wspaniałych szos
Zawieszenie jak na polskie "drogi" delikatnie mówiąc za twarde, a to dzięki sprężynom Eibach Pro-Kit (-35mm) i obuwiu o profilu 205/45ZR17 marki Yokohama naciągniętym na oryginalne felgi MG 17``. Na równych odcinkach drogi (rzadkie doznania) autko zachowuje się znakomicie, poprostu klei sie do asfaltu, natomiast w koleinach trzeba mocno trzymac "lejce". Jeśli chodzi o trwałośc to jestem miło zaskoczony, że przy obniżonym zawiasie i niskim profilu i po przebiegu 30 tys km jeszcze nic się nie rozsypało. Oby tak dalej...
Jeśli chodzi o stronę dźwiekową, autko zostało wygłuszone matami, wymienione zostało okablowanie na kable firmy Oehlbach i Dietz. Jednostka sterująca to JVC KD-LH911,system przedni zestaw odseparowany Hertz ESK-165, subwoofer w skrzyni Alpine SWS-1242D. Całośc napędzana jest wzmacniaczem 4-kanałowym JBL CS 60.4. Gra całkiem sympatycznie, czysto, "soczyście". Kwitując: bardzo OK!!!
Każda podróż moim R jest pamiętna...;-)
Plusy:
- ładny, zgrabny wygląd
- mała awaryjnośc
- elastyczna, ładnie brzmiąca jednostka napędowa
- bogate wyposażenie
- dobre materiały wykończeniowe
Minusy:
- duże spalanie
- słabe wyciszenie autka
- wysoka pozycja kierowcy i pasażera
- zbyt twarde zawieszenie