Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2002 r.
Poznań
2497 cm3
150 KM
11.00 s
Opel Omega Caravan 2,5 DTI - sprowadzony przeze mnie z Niemiec w styczniu 2013, przy przebiegu 205000km (1,5 roku stał) jako moje dziesiąte auto. Kolor nadwozia nefrytowa perła (nr 387), zielona skóra z dwukolorową kierownicą i dźwignią hamulca postojowego (wersja Design Edition). Oryginalna nawigacja Siemens NCDC 2013, reflektory ksenonowe, przednia szyba z antyrefleksem, automatyczna klimatyzacja, tempomat, ogrzewane przednie siedzenia, ESP, cztery szyby sterowane elektrycznie, oryginalny wypinany hak, lampki do czytania z tyłu, składany przedni prawy fotel.
Zmieniona końcówka wydechu oraz oklejone czarną folią szyby (tak kupiłem), aluminiowa antena (zakup własny), z pomocą kolegi okleiłem tylne lampy paskami z czarnej folii - 3mm pasek + 5mm przerwa - wzorowałem się na moim pierwszym aucie - kadecie GSI :) - nie podobały mi się białe klosze w kontraście z czarną folią szyb.
2,5 DTI czyli common rail produkcji BMW - wg. fabryki ma 150 koni oraz 300Nm - w BMW miał 163 konie i aż 350Nm - korci mnie na chipowanie, ale przeszkodą w pomiarze na hamowni jest automatyczna skrzynia, której nie można zablokować na jednym biegu...
Jak opisane powyżej, mam zastrzeżenia odnośnie podatnych na skaleczenia plastików, zbyt małego schowka w desce rozdzielczej i środkowym podłokietniku oraz słabego trzymania bocznego foteli.
Nieporozumieniem są podłokietniki w drzwiach - tak wąskie, że w ogóle nie spełniają swojej roli, lepiej jakby wcale ich nie było.
Bardzo komfortowe, ale mam zastrzeżenia co do stabilności przy szybko pokonywanych ostrych zakrętach - może to już uroda kombi...
Radio/Nawigacja Siemens NCDC 2013 z kieszenią na pojedynczą płytę + zmieniarka na 4 płyty + 6 głośników - bardzo dobry dźwięk. Niestety ostatni pasujący zestaw 8 płyt do nawigacji z rocznika 2010 za 199 Euro nie zawiera mapy Polski.
Poznań - Kraków - Bilcza - Dąbrowa Górnicza - Poznań.
Przez 3 tygodnie w czerwcu 2013 przejechałem 3700km - zużycie paliwa cztery razy wyszło mi 7,9 - stwierdziłem, że ja mniej nie zejdę.
To był mój pierwszy diesel i od początku wkurzał mnie zapach oleju napędowego, a po pewnym czasie zmęczyła twarda praca silnika wysokoprężnego...
Plusy:
- łatwość prowadzenia (leciutko chodząca kierownica + idealnie zmieniająca biegi automatyczna skrzynia + mała średnica zawracania - 10,95m),
- bardzo duży bagażnik,
- bogate wyposażenie,
- auto w bardzo dobrym stanie z niedużym przebiegiem i z niebudzącą wątpliwości historią.
Minusy:
- małe schowki,
- żenująco małe podłokietniki w drzwiach,
- rysujące się plastiki,
- brak aktualnych płyt do nawigacji.
1 mandat za prędkość.
Sprzedana za bardzo dobrą cenę...
Oplu Lotusie Omega, choć nie było wersji Caravan :)