Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1993 r.
Białopole (LCH)
1896 cm3
90 KM
14.00 s
Audi należy do mojego brata. Kupiona 10 czerwca 2007 roku. Była sprowadzona z Niemiec. W chwili kupna była w kraju przez tydzień. Licznik przebiegu wskazywał jakieś 194-196 tys. km (dokładnie nie pamiętam ile), a ile tak naprawdę ma przejechane to nie wiadomo. Silnik, jaki siedzi pod maską to znany chyba wszystkim, praktycznie nieśmiertelny i niezawodny 1.9 TDI 1Z o mocy 90 KM. Ten silnik to po prostu fenomen. Na trasie spalanie wynosi 5-5,5 litra ON na 100 km. Od kupna ani razu się nie zepsuł. Jedynie co jest w nim wymieniane to filtry, paski, oleje itp., czyli norma. Jak na swoją moc, ma całkiem niezłe osiągi. A zabezpieczenie przed korozją sprawuje się dobrze. Dzięki ocynkowanej karoserii, pomimo dużego wieku, nie jest zgniła. Podłoga, progi, nadkola, błotniki są zdrowe. W tej chwili (13.04.2014) przebieg (wg licznika) wynosi 334 tys. km i dalej rośnie. Jak na swoje lata ma świetne wyposażenie:
- ABS,
- autoalarm,
- poduszka powietrzna,
- immobiliser,
- el. lusterka,
- klimatyzacja manualna,
- centralny zamek,
- radio CD+USB firmy LG,
- wspomaganie kierownicy,
- tapicerka welurowa,
- światła przeciwmgłowe,
- el. regulacja wysokości świateł,
- podłokietnik z tyłu,
- oryginalny spojler Audi.
Nie ma. Jedynie ringi na zegarach.
Oznaczenie - 1Z.
Pojemność - 1896ccm.
Typ - Turbodiesel.
Moc KM (Kw) / obr/min. - 90 (66) / 4000.
Moment obr. (Nm / obr/min.) - 182/2300.
Średnica x skok tłoka (mm) - 79,5x95,5.
Stopień sprężania - 19,5:1.
Liczba zaworów na cylinder - 2.
Ilość oleju - 4,2.
Skrzynia biegów - manualna 5-biegowa.
Przełożenie główne - 3,889.
Zachowane w oryginale. Bardzo zadbane i czyste. Fotel kierowcy nie wytarty. Na siedzenia założone pokrowce, aby nie niszczyć tapicerki.
Z przodu i z tyłu miękkie. W bdb stanie. Nic nie puka. Nie ma też żadnych luzów.
Jak zostało kupione, to było w oryginale. Ale jakiś czas temu radio Audi Gamma się zepsuło. Zostało wymienione na radio firmy LG. Z kolei głośniki są fabryczne.
Jazda z prędkością 140-150 km/h za policyjnym Fiatem Ducato na trasie Warszawa-Radom. Akurat ten Fiat tak kopcił, że jazda za nim wyglądała jak jazda we mgle. Brat stwierdził, że po tej jeździe "kabaryna" poszła na żyletki. Nawet widziałem filmik z tej jazdy i rzeczywiście fajnie to wyglądało. :)
Jeździć nią do końca.
Plusy:
- niezniszczalny i niezawodny silnik 1.9 TDI,
- ocynkowana karoseria,
- świetnie wykonane wnętrze,
- małe spalanie,
- niezłe osiągi,
- pali bez problemu nawet w największe mrozy,
- dużo miejsca w środku,
- duży bagażnik,
- bogate wyposażenie,
- prostota budowy.
Minusów nie ma.
160 km/h na trasie Chełm-Lublin.
Trasa Warszawa-Radom (70 km) pokonana w ciągu pół godziny. :) Nie było jazdy poniżej 140 km/h.
Paliwie za darmo.
Lepszych polskich drogach.
Simson S70 Enduro full DDR.
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL 140 KM.
Jak już tutaj jesteś zostaw komentarz.
Z góry dziękuję.
Ja NA PEWNO odwdzięczę się tym samym.
Zapraszam do komentowania moich pozostałych sprzętów.