Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1994 r.
Rzeszów
1998 cm3
121 KM
180 Nm
8.00 s
Długo poszukiwany przeze mnie hot hatch. Dla większości ludzi to tylko zwykły francuski samochód, ale dla wtajemniczonych wiadomo że to seryjna rajdówka
Peugeot 306 XSi, czyli bliźniak S16 i GTi
8v - absolutna klasyka i niesłychana prostota, krótka skrzynia i radość z jazdy.
Jest prosty i surowy, próżno szukać w nim ABSów, Airbagów, ESP czy innych systemów bezpieczeństwa, samochody z tamtych lat niczego nie udają, po prostu są.
Przecież nie od dziś wiadomo że oryginał jest lepszy
2 litry, 8 zaworów, bezpośredni następca 205 GTI. Wydobywa się z niego zapach lat 80-tych. Bezawaryjny, i niesamowicie oszczędny z instalacją LPG.
Ciągnie świetnie od samego dołu, 176 Nm dostępnych jest już przy 2750 obr/min,
Osprzętu ma co prawda tyle co prom kosmiczny ale nie sprawia on większych problemów, jeżeli trafimy na zadbany egzemplarz eksploatacja jest raczej bezproblemowa, czego nie można powiedzieć o nowych peugeotach.
Bardzo fajnie skomponowane. Kokpit bardzo przejrzysty, widoczność jak w autach z tych lat, czyli doskonała, przełączniki idealnie rozmieszczone, wskaźniki pokazują tylko to co ważne. Trójramienna kierownica, sportowe fotele, całość obszyta czarno - czerwonym welurem. Gdyby było komuś za gorąco; klimatyacja w standardzie
Seria, miękki tył, twardy przód
Koła z 205 GTI II
sterowane z kierownicy radio i fabryczne 4 głośniki w zupełności pozwalają słuchać ulubionej muzyki.