Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1997 r.
Warszawa
1398 cm3
103 KM
127 Nm
0.00 s
Teoretycznie to mój trzeci samochód, a praktycznie to pierwszy. Trzeci, bo jak dotąd miałem już jednego Poloneza i jednego Malucha. Pierwszy, bo kupiony w dużej części z własnych pieniędzy. Polonez jak Polonez. Jeździ, skręca, hamuje, i mało pali...
Jako takiego nie ma i dobrze. Trochę bajerów, ale niedużo:
- opcjonalne elektryczne lusterka(oryginał FSO)
- żaluzje na tylną szybę :P
- głośniki 16cm w drzwiach
- głośniki wysokotonowe 30mm w maskownicach lusterek
- felgi: i tu niestety przykra wiadomość musiałem sprzedać z braku funduszy... zostawiam fotki, bo wyszło moim zdaniem fajnie...
K16 Rover'a - 1.4 16V MPi
103KM pozwala na normalną jazdę i zapobiega wyprzedzaniu przez byle jakie samochody(jak w przypadku normalnych Poldków)
Są już fotele Inter Groclin Standard, głośniki 16cm w drzwiach i tweetery w zaślepkach koło lusterek.
Jak to w Poldku... Miałem okazję kupić 5 piórowe resory, ale się nie udało. Być może oddam moje na dodanie piór i/lub klepanie.
Radio Sony GT200(4x50, CD/MP3/WMA), 16cm głośniki Phonocar Y-Line(35W RMS) w drzwiach i tweetery Philips 30mm. Do tego zwrotnice. Szesnastki siedzą w panelach z MDF'u robionych własnoręcznie, a gwizdki w zaślepkach lusterek. Ogólnie jeśli ktoś ma elektryczne lusterka to polecam taki sposób montażu wysokotonowych, bo wtedy są skierowane na kabinę. Celem montażu była przede wszystkim jakość dźwięku, a nie to, żeby było mnie słychać na sąsiednim osiedlu. Zestaw gra czysto, do ok. 80% głośności w radiu, więc chyba nie jest źle.
Przejażdżka po fabrycznym torze testowym FSO. Na prostej udało się wydusić 120km/h na 3 biegu na gazie i 90km/h w zakręcie, ale trochę nosił...
Off-road nad rzeką, gdzie to niezamierzenie zakopałem się w piachu. Udało się wyjechać po gałęziach, ale bez pomocy traktora czy innego sprzętu... Po odkopaniu Polda, mogłem spokojnie łowić ryby, bo w sumie po to pojechałem nad rzekę :P
- BLACHA(to w 1. kolejności) - prawie gotowa
- Elektryka w szybach - odłożona na dalszy plan
- Radio i głośniki - gotowe
Co do dalszych planów to muszę naprawić centralny zamek i wyregulować klamki, cięgna i co tam jeszcze jest, bo wszystko lata luźno.
Tym wozem chcę pojeździć co najmniej przez okres studiów(czyli przynajmniej do 2010), ale zobaczymy co czas przyniesie.
plusy:
- RWD!!!
- mało pali(10-11l gazu w mieście)
- jest w miarę szybki, jak na Polda(ponoć 12s do 100, ale nie sprawdzałem)
- duży kufer
- łatwy i tani w naprawach
- i co by nie mówili różnego rodzaju "znawcy" i "mistrze kierownicy", powiem jeszcze raz: RWD!!!!!!
minusy:
- to tylko Polonez, czyli głównie blacha i zawieszenie do d...
Podczas próby bicia rekordu prędkości nawaliły wtryski i wskazówka zatrzymała się na 150km/h... Nie wiem czy próba zostanie powtórzona, bo przy takich prędkościach mój samochód jedzie nie tam gdzie ja chce, tylko gdzie on chce... :P
1. 1969 Chevrolet Camaro SS, 2. 1987 BMW 635CSI, 3. M-72(czyli 2 garowy boxer w motocyklu), 4. Chopper z V2 H-D, 5. rajdowy Polonez/Fiat 125p 2.0 DOHC, 6. Hot Rod na bazie '33 Ford'a Coupe, 7. jakiś potwór V8 do drag'u, 8.własne złoże ropy i rafineria, żeby wykarmić te maszynki... poza Camaro lista nie przedstawia żadnego rankingu, bo trudno porównywać takie pojazdy jak BMW i chociażby PF 125p