facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Peugeot 407 2006r

Oglądano już 28215 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Peugeot 407 »
  • Rocznik

    2006 r.

  • Właściciel

    Bartek1987

  • Kategoria

    Seryjne

  • Lokalizacja

    Wielgie/ Bydgoszcz

  • Pojemność

    2000 cm3

  • Moc

    136 KM

  • Max. moment obrotowy

    340 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    9.80 s

  • Opis

    SPRZEDANY 3 września 2010

    Samochód, który pozostawił w mojej pamięci mieszane uczucia. Z jednej strony piękny, fajnie wyposażony, mega wygodny, dynamiczny i oszczędny, a z drugiej strony trochę niedopracowany, a przede wszystkim potwornie awaryjny. Generalnie nie żałuję sprzedaży. Najbardziej szkoda mi pięknych felg, oraz nagłośnienia. Nauczka na przyszłość, żeby zbyt dużo w auto nie inwestować.
    Czy jeszcze kiedyś kupię auto francuskie ? Nie wykluczam, chociaż nie ukrywam, że zraziłem się.

  • Tuning

    Alufelgi 5x108 :
    - lato: felgi Aez Wave 7.5 x 17 stki 5x108 ET40+ opony Barum Bravuris 2 215/55/R17 W (270km/h)
    - zima: felgi Rial Oslo 7.0 x 16-tki 5x108 ET38 + opony Barum Polaris 2 205/60/R16 H (210km/h)
    Niby budżetowe gumy, a całkiem dobrze je wspominam. Jedyne warunki, w których radziły sobie przeciętnie(co nie znaczy źle) to mokry asfalt.

    Car Audio robione w profesjonalnej firmie MaxCarAudio w Bydgoszczy.
    - jednostka sterująca standardowe radio Blaupunkt RT4
    -przód : 2 głośniki wysoko tonowe i 2 głośniki średnio tonowe
    Soundstream Arachnid SC-60T 80W RMS
    80w RMS.
    • Moc RMS: 80W
    • Skuteczność: 92 dB
    • Pokryty Zolonem kosz o niskim poziomie rezonansu
    • Cewka pokryta białym cyrkonem
    • Gumowa pokrywa magnezu
    • 1” aluminiowa cewka głosowa
    • 13mm tweeter z super kopułką
    - wzmacniacz: Blaupunkt GTA 4- ro kanałowy Moc maksymalna (Wat): 840W
    - subwoofer JL AUDIO 10W1 V2D4 300W RSM 150W
    - okablowanie DIETZ 12MM2 2XCHINCH
    - Konwerter HI-LOW

  • Silnik

    Silnik: 2.0 HDi 136 KM ,320 Nm (chwilowe 340Nm od 2-3.2obr/min )
    Mój Egzemplarz posiada następujące przyspieszenia:
    0-100km/h -10.2s
    0-130km/h - 17.0s
    60-100km/h (bieg 3) 5.5s
    80-120km/h (bieg 4) 7.2s.
    Do normalnej jazdy są to wystarczające wartości.

    Charakterystyka 2.0 HDI: zacznijmy od wad: główną wadą tego silnika jest bardzo duża turbo dziura uprzykrzająca życie zwłaszcza a mieście najsilniej objawiająca się na drugim biegu. Do 1.5obr/min na 2 ce auto ogarnia taka niemoc, że podczas przejazdu przez próg zwalniający potrafił zgasnąć. O dziwo im wyższe przełożenie tym problem stawał się mniej zauważalny. Druga bardziej denerwująca wadą tego silnika jaką zaobserwowałem jest, opóźniona reakcja na gaz. Podam przykład: powiedzmy, że nie mamy czasy na redukcje obroty oscylują poniżej 2 tys, chcemy nagle przyśpieszyć wciskamy gaz do dechy...zamiast odjechać musimy czekamy nawet kilka sekund na reakcje(bardzo irytujące).

    Przejdźmy teraz do zalet, które trzeba głośno przyznać zdecydowanei istnieją : niezaprzeczalnym plusem silnika jest było dobre odejście w przedziale od 2.3 do 3.2 tys obr spowodowane tzw Overboost, czyli chwilowym wzrostem momentu do 340Nm. W codziennej eksploatacji nie było potrzeby kręcenie silnika na wysokie obroty, co więcej powyżej 3.5 tys/ obr auto dostawało zadyszki. Co do elastyczność na 6 tym biegu uznaję ją za dobrą, nawet bardzo dobra. . W niepofałdowanym terenie, na wspomnianym przełożeniu można bez problemów jechać już od 90 km/h co oznacza około 1.5 tys obr/min. Miejscem gdzie silnik najbardziej pozytywnie mnie zaskoczył była autostrada. Auto równo przyspiesza szczególnie od 150 do 190km/h, natomiast maksymalnie dwa razy jechałem 210 km/h.

    Reasumując silnik byłby na prawdę bardzo dobry, gdyby go trochę dopracować. Przyśpieszenie optymalne, wyciszenie bardzo dobre, spalanie niskie, ale turbo dziura oraz opieszałość zdecydowanie na nie. Być może chip tuning byłby lekarstwem.
    OCENA : 4-

    Spalanie:

    Trasa- minimum 4.9 (bez klimy) Najczęściej wychodzi 5.5- 6.2. Wyższe wartości osiąga się dopiero powyżej 140km/h

    Średnio: minimum około 5.6 zazwyczaj około 6.6 .Przy ostrym operowaniu pedałem gazy 7l /100km

    AUTOSTRADOWA A1-ka średnia prędkość 160km/h jazda 150-200 km/h spalanie 9.5-10 l/100km

    Miasto: zazwyczaj 7.5- 8 wszystko zależy od temperatury oraz korków. Minimum jakie osiągnąłem to 7 a maks 9.6 l/100km
    W upalne dni spalanie jest wyższe ponieważ klima potrafi zwiększyć spalanie nawet o 1-1.5l/100 km w mieście. W trasie nie ma aż takiej różnicy.

    OCENA 4+ wynik dobry jak na 1.6 tonowa limuzynę z silnikiem 2.0 i 136KM ..najkorzystniejsze oczywiście w trasie .

    Skrzynia biegów: taka sobie. Jeśli chodzi o długość przełożeń, zwłaszcza ostatniego ekonomicznego 6 tego (przy 165km/h 3 tys obr/min) jestem zdecydowanie na tak. To co mi się nie podobało, to precyzja zmiany biegów. Przyznaje przy temperaturach dodatnich oki, nie czepiam się, ale to co się działo przy silnych mrozach podczas wrzucania 2 ki doprowadzało do nerwicy. Skrzypienie, chrobotanie, opór. Wylądowałem z tym u mechanika. Na szczęście dość znacznie pomogła zmiana oleju w skrzyni. Mimo to niesmak pozostał.
    OCENA 3

    Wyciszenie: rewelacja .Silnik słychać jedynie przy prędkościach miejskich . Nie ma w zasadzie różnicy czy jedzie się 100 ,150 , 170km/h tylko lekko wzrasta szum powietrza nawet przy 210km/h nie jest wcale głośno.
    OCENA 5+ w tej dyscyplinie bije TDI na lep

  • Wnętrze

    Słynny francuski komfort. Wielkie prze wygodne welurowe podgrzewane siedzenia , ujmująca cisza, świetne bardzo miękkie plastiki , oraz imitacja ciemnego drewna, chromowane dodatki ,skórzane elementy ,miodowe podświetlenie. Nie ma odległości która jest w stanie mnie z niego wygonić. Jeśli chodzi o ilość miejsca jest jak dla mnie w zupełności wystarczająca ,chociaż nie ukrywajmy konkurencja jest trochę przepastniejsza.Denerwuje mnie ,ze często czytam w gazetach motoryzacyjnych krytykę mnogości przycisków..jak dla mnie to jest śmieszne!! tak naprawdę wszystko jest bardzo łatwo dostępne ..ciekawe co jest szybsze w obsłudze idrive w BMW czy kilka przycisków w 407 ce. Jedyne nad czym trochę był popracował, to pozycja kierowcy...niby wygodna, ale jakby za wysoka w odniesieniu do kierownicy.
    OCENIAM 6- fantastyczne, przytulne niczym w domu, a minus za pozycję za kierownicą bliższa fotelowi w salonie niż w aucie.

  • Zawieszenie

    Z jednej strony bardzo komfortowe i idealnie wybierające nierówności, a z drugiej strony w trudnych warunkach atmosferycznych silnie podsterowne. Objaw nasilał się zwłaszcza na lodzie, oraz śniegu, kiedy to lekka nieuwaga podczas pokonywania ronda mogła skończyć się poza drogą o wiele prędzej niż w innych autach(myślę, że wszystkiemu winny ciężki oraz wystający pyszczek). Nie dziwię się, ze ESP nie dało się dezaktywować.
    OCENA zawieszenia: 4 zbyt duża podsterowność

    Świetne hamulce ...staje dęba..do tego system ostrzegania tych z tylu przez automatyczne włączenie świateł awaryjnych.
    OCENA 5

  • Car Audio

    Car Audio robione w profesjonalnej firmie MaxCarAudio w Bydgoszczy.
    - jednostka sterująca standardowe radio Blaupunkt RT4
    -przód : 2 głośniki wysoko tonowe i 2 głośniki średnio tonowe
    Soundstream Arachnid SC-60T 80W RMS
    80w RMS.
    • Moc RMS: 80W
    • Skuteczność: 92 dB
    • Pokryty Zolonem kosz o niskim poziomie rezonansu
    • Cewka pokryta białym cyrkonem
    • Gumowa pokrywa magnezu
    • 1” aluminiowa cewka głosowa
    • 13mm tweeter z super kopułką
    - wzmacniacz: Blaupunkt GTA 4- ro kanałowy Moc maksymalna (Wat): 840W
    - subwoofer JL AUDIO 10W1 V2D4 300W RDS 150W
    - okablowanie DIETZ 12MM2 2XCHINCH
    - Konwerter HI-LOW
    Nie ma najmniejszego porównania do seryjnych głośników. Niebo a ziemia.

    - CB RADIO MidLand Alan 102 oraz dobra antena ML 1.45 metra przełożony z poprzedniego autka czyli Seata
    OCENA 6 bardzo duże możliwości

  • Pamiętna podróż/przygoda

    - rekord oszczędzania 4.9 l/100km :D
    - średnia prędkość na autostradzie 160km/h na 100km
    - 2 razy jechałem 210km/h na A1
    - nocne zabawy na śniegu

  • Perspektywy

    Brak..sprzedany 3 września 2010 roku

  • Plusy i minusy pojazdu

    PLUSY
    + wygląd, piękna linia ,detale ,smaczki. Po prostu Francja Elegancja
    + komfort po Francusku: wyjątkowy wygodne siedzeń oraz miękkie zawieszenia. Tym samochodem płynie się po drodze. Do tego jeszcze klimatyzacja, świetne wyciszenie duże podgrzewane welurowe siedzenia
    + wyposażenie
    + dość dynamiczny, mało palący, cichy fajnie rozpędzający auto zwłaszcza na autostradzie silnik
    + pewne prowadzenie na wprost zwłaszcza przy wyższych prędkościach
    + po przeróbkach bardzo fajne car audio.
    Minusy
    - AWARYJNOŚĆ.Był bardzo kapryśny do tego jeszcze drogie części. To wszystko bardzo psuło humor i doprowadziło do sprzedaży. Zdecydowanie nie żałuje, że pozbyłem się tego samochodu.
    - bardzo duża turbo dziura występująca na niskich obrotach na 2 gim biegu
    - przeciętna precyzja zmiany biegów
    - duże opóźnienie w reakcji na gaz
    - duża, na śniegu/ lodzie wręcz niebezpieczna podsterowność
    - brak możliwości wyłączenia ESP
    - specyficzna pozycja za kierownicą. Jadąc nim nie czujemy się jak część tego samochodu. Niby wygodnie, ale jakoś tak nienaturalnie.

  • Osiągnięcia

    - rekord oszczędzania na trasie 4.9 l/100km (udokumentowane zdjęciem),a średnio na odcinku 400km 5.5 l/100km (jazda 20% miasto, 40% trasa 40% w około komina )
    - średnia prędkość na autostradzie 160km/h na 100km
    - 2 razy jechałem 210km/h

  • Marzę o...

    - bezpłatnych, albo przynajmniej rozsądnie płatnych autostradach
    - ON w normalnych cenach typu (3.50zł/ litr)

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Gilera Eaglet 50
  • Fiat 131
  • Romet Pony 50
  • Honda NSR 125
  • Yamaha Breeze
  • Romet 717

Co robią kierowcy na PJ