Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1950 r.
Sosnowiec
3703 cm3
95 KM
185 Nm
0.00 s
Samochód Ford Custom DeLuxe 4door został zarejestrowany 25 października 1950 roku w ZSRR w Mokwie jako nowy pojazd z 216km przebiegu. Pojazd został zarejestrowany w Poselstwie Greckim (Ambasadzie greckiej) w Korpusie Dyplomatycznym przy ul. Mieszczanskaja 24. Pojazdowi przyznano numer rejestracyjny D413, oraz Techniczieskij Paszport, czyli książkę tożsamości pojazdu, zawierającą wszystkie dane pojazdu, jak również przebieg jego serwisowania. Książkę wydał Wydział Milicji miasta Moskwy 25 października 1950 roku. 20 września 1957 roku nastapiła zmiana numeru rejestracyjnego z D413 na D390. 13 maja 1959 roku pojazd nabył niejaki Andrzej G. - współpracownik Biura Handlowego, Radca Handlowy przy ambasadzie PRL w Moskwie, przynależący również do korpusu dyplomatycznego. Nastąpiła ponownie zmiana rejestracji z D390 na GAI UMD na podstawie zaświadczenia Moskiewskiego Urzędu Celnego nr 67 ot 28/... 13 maja 1959 roku. Miesiąc później 12 czerwca 1959 roku pojazd opuszcza terytorium ZSRR i przekracza granice na przejściu granicznym PRL-ZSRR w Brześciu. Odprawa celna odbyła się w Terespolu. Do tego czasu pojazd był sprawny i miał przebieg 62906km. Następnie pojazd zostaje zarejestrowany w PRL w Wydziale Komunikacji i Łączności Urzędu Miejskiego w Stalowej Woli. Następnie uszkodzeniu ulega jednosta napędowa i pojazd zostaje odstawiony do hangarów Wojskowych z zamiarem naprawy. Niestety nie zdobyto części i pojazd zostaje w końcu wyrejestrowany przez Wydział Komunikacji i Łączności Urzędu Miejskiego w Stalowej Woli. Obecnie pojazd jest naszą własnościa i przechodzi gruntowną renowację.
Więcej informacji na:
WWW.FORDCUSTOM.INFO
Nie wchodzi w gre
- 1HA6050 Ford,
- rzędowy,
- 6-cylindrowy,
- dolnozaworowy,
- chłodzony cieczą,
- umieszczony wzdłużnie nad osią przednią,
- zasilanie gaźnikowe górnossące,
- gaźnik jednogardzielowy,
- blok żeliwny,
- głowica żeliwna,
- kolektory - ssący, wydechowy żeliwne,
- wał korbowy oparty na 3 podporach,
- 1 wałek rozrządu umieszczony w bloku,
- 12 zaworów - 2 zawory na cylinder,
- układ rozrządu napędzany za pośrednictwem kół zębatych,
- pojemność 226 cubic inches ( 3703ccm ),
- średnica X skok tłoka 3.3" x 4.4" ( 83.815mm X 111.760mm ),
- moc maksymalna 95KM @ 3300RPM,
- maksymalny moment obrotowy 185Nm @ 1500RPM,
- stopień sprężania 6.80 : 1,
- kute korbowody,
- aluminiowe tłoki 5 pierścieniowe,
- zapłon iskrowy: aparat zapłonowy mechaniczny, palec rozdzielacza, świece zapłonowe,
- kolejność zapłonu 1-5-3-6-2-4,
- układ smarowania za pośrednictwem pompy olejowej,
- pojemność układu olejowego 4quarts (3785ccm),
- pojemność układu chłodzenia 18quarts (17028ccm).
Obecnie u tapicera. 6 osobowe, dwie kanapy, obszywane obecnie skórą w kolorze kości słoniowej.
Zawieszenie przednie:
- niezależne. Podwójne, poprzeczne wahacze trójkątne, obsadzane na elementach metalowo gumowych, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, drążek stabilizacyjny.
Zawieszenie tylne:
- zależne. Most sztywny jednoczęściowy, zawieszony na resorach piórowych, wzdłużnych, półeliptycznych o progresywnym działaniu, 5 piór na resor, amortyzatory teleskopowe.
Niejedna przed nami...
Minusy ??
W swoim czasie...