facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Ford Probe 1993r

Oglądano już 9870 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Ford Probe »
  • Rocznik

    1993 r.

  • Właściciel

    jachu_69

  • Kategoria

    Seryjne

  • Lokalizacja

    Nowy Ciechocinek

  • Pojemność

    1991 cm3

  • Moc

    118 KM

  • Max. moment obrotowy

    173 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    9.70 s

  • Opis

    Pełna elektryka, klima ale bez skóry. Rozpórka ProRacing

    www.fordprobe.prv.pl


    Ford przedstawił światu zupełnie inny, odmienny od stylu amerykańskiego samochód. Bardziej zgryźliwi twierdzili, że jest to "japończyk", tylko sygnowany przez amerykański koncern. I trzeba im przyznać rację. Auto niemal w całości zbudowane zostało na podzespołach Mazdy MX-6.
    W stosunku do poprzednika karoseria nabrała obłych kształtów, z którymi udanie współgrają delikatne linie nadwozia. Unoszone światła (typowe dla aut japońskich), które w konsekwencji okazały się newralgicznym punktem samochodu, już na pierwszy rzut oka zdradzają korzenie auta. Podobnie jest we wnętrzu. Deskę rozdzielczą zaprojektowano w japońskim stylu. Brak tu ekstrawagancji, tablica zegarów wyposażona została tylko w podstawowe wskaźniki, jednak całość wprost urzeka prostotą i przejrzystością.

  • Tuning

    STOCK

  • Silnik

    Za wygląd odpowiada Ford, za silnik Mazda. Probe to po prostu fordowska odmiana Mazdy MX-6. Silnik pozbawiony jest wyróżniających go wad czy zalet, przyśpieszenie i elastyczność jak na 118 KM są do przyjęcia, a skrzynia biegów funkcjonuje nawet lepiej niż w innych modelach Forda: lekko i dokładnie. Zużycie paliwa mieści się w średniej: 11 l/100 km.

  • Wnętrze

    Pod względem ilości miejsca Probe nawiązuje do klasycznego coupé. Z przodu jest go zaskakująco dużo. Kierowca i pasażer, nawet jeśli są rosłej budowy ciała, bez problemów zajmą wygodną pozycję. Natomiast z tyłu miejsca wystarczy tylko dwójce dzieci. Nie szerokość w tym wypadku stoi na przeszkodzie, a bardzo nisko schodzący dach - dużo lepsze było auto starszej generacji. Komfort podróży zapewniają wygodne fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Często wyposażone są one w elektryczną regulację przesuwu (przód/tył) oraz wysokości. Kierowca może też skorzystać z rzadko spotykanej regulacji pochylenia całego fotela. Ręczna obsługa sprowadza się wtedy tylko do zmiany położenia oparcia.
    Zaskakująco pojemny jest bagażnik. W samochodzie sportowym 360 l to wiel-
    kość godna pochwały. Kufer ma foremny kształt i przyzwoite wykończenie.

  • Zawieszenie

    Największą zaletą probe jest zawieszenie. Pod względem przyczepności i łatwości prowadzenia dorównuje najlepszym konstrukcjom. Na poprzecznych nierównościach auto nie podskakuje, tylko sprężyście wytłumia dziury. Jednocześnie nie traci nic ze stabilności. Stan nawierzchni niekorzystnie odbija się jedynie na trwałości zawieszenia.
    Dobre własności trakcyjne zapewnia niezależne zawieszenie przedniej i tylnej osi. Podwozie odznacza się raczej twardą charakterystyką. Samochód pewnie trzyma się drogi, nie dając powodów do obaw zarówno na prostej, jak i na ciasnych zakrętach. Przyczynia się do tego również precyzyjny układ kierowniczy wyposażony w wysokociśnieniowe wspomaganie zależne od koła skrętu.

  • Car Audio

    Clarion DXZ368RMP, Przód Boschmann RV-6200XT, Tył Lanzar Vibe VB572, Wzmacniacz BLAUPUNKT GTA 480, w bagażniku skrzynia z dwoma PIONEER`rami TS-W305C.

  • Perspektywy

    Gleba, fela, audio

  • Plusy i minusy pojazdu

    Napewno są, każdy oceni to auto i tak po swojemu ;)

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Chrysler LeBaron
  • Yamaha Virago 535
  • Aprilia RS 50
  • Simson S51 Enduro
  • Yamaha Aerox 50
  • Derbi GPR Nude

Co robią kierowcy na PJ