Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1974 r.
Bielsko-Biala
903 cm3
47 KM
74 Nm
21.00 s
Pojawil sie jako nastepcja Fiata 850 w 1971. Rok pozniej zdobyl tytul samochodu roku.
Produkowany do lat 80
Moj to najstarsza wersja mk1. Czyli najbardziej "kasyczna" bez plastikow i innych gadzetow
Z racji nieomal identycznych przednich hamulcow jak w Fiacie 125 ich skutecznosc pozostawiala wiel do zyczenia, wiec po namysle zalozylem tarcze Bremobo i klocki Ferodo.
Zmiana skutecznosci niesamowita, opony zdecydowanie nie radzily sobie z takim zestawem.
Z tylu fabryczny zestaw analogiczny do Fiata 126.
Zmieniona cewka zaplonowa na niskoopornosciowa, klasyczny kondensator zastapiany ukladem elektronicznym pozwalajacy na zwiekszenie odstepu na elektrodach swiec do 1 mm. Stabilna pelna iskra w pelnym zakresie obrotow. Teoretycznie mozliwe ustawienie obrotow biegu jalowego na 500 obr/min
Silnik beznzynowy pojemnosc 903 ccm przy 6200 obr/min rozwijal moc 47 KM. Wal korbowy podparty 3 lozyskami.Rozrzad lancuchowy. Walek rozrzadu w bloku. Aparat zaplonowy z odsrodkowym wyprzedzeniem zaplonu. Wykres momentu obrotowego ostry do 2 tys obr/min pozniej charakterystyka stosunkowo plaska co zaowocowala duza elastycznoscia silnika, ulawiajac m.in. jazde w miescie.
Wnetrze spartanskie, nawet jak na tamte czasy. Z racji wloskiej wersji slupki przednie, srodkowy oraz czesc karoserji miedzy szyba tylna doczna a tapicerka pokryte byly skajem badz innym materialem skoropodonym, gdzie w polskiej wersji elementy te byly lakierowane zgodnie z kolorem nadwozia. To w zasadzie jedyna roznica miedzy wersja polska a wloska.
Samochod przeznaczony do przewozenia 5 osob, ktora nawet na dluzszych dystansach nie odczuwaly szczegolnego dyskomfortu.
Deska rozdzielcza czesciowo wykonczona drewnem. Zestaw wskaznikow posiada tylko niezbedne kontrolki. Fotele przednie jak na swoje lata bardzo wygodne i nawet trasa powyzej 200 km nie meczy kregoslupa.
Bagaznik o pojemnosci prawie 400 litrow (kilka litrow mniejszy niz we Fiacie Brava) dzieki przedniemu napedowi i kolu zapasowemu umieszczonemu pod maska, gleboki i foremny.
Lusterko zewnetrze Cromodora Astro.
Przod - kolumna McPersona drazek stabilizatora, wahacz.
Tyl - Resor poprzeczny, wahacze trojkatne, amortyzatory teleskopowe.
4x40W Tonsil z poloneza.
Sony XX-5800R.
Problematyczne bylo zamontowania radia poniewaz samochod nie posiadal stosownej wneki.
Sylwester 1999-2000.
Parking 4 samochody Renault Clio I 1.9 D, Ford Fiesta, Fiat CC.
Po zabawie Sylwestrowej poznym popoludniem powrot do domu. Temperatura okolo -25 stopni.
Stalem jako ostatni na parkingu wiec doszedlem do samochodu w chwili kiedy inni usilowali odpalic swoje samochody. Clio za wyjatkiem kopcenia z wydechu i jeczeia rozrusznika nie dawalo znakow zycia. Ford krecil ledwo co...a CC kichalo i prychalo probojac zaskoczyc.
Wsiadlem do samochodu, wyciagnalem ssanie i zaczalem naciskac na pedla gazu, zeby dostarczyc jak nawiecej paliwa do gardzieli. Silnik zaskoczyl za 2 razem ku mojemu wielkiemu zadowolenie. Miny pozostalych kierowcow "bezcenne", na zwsze zostna mi w pamieci.
Jesli sytuacja finansowa sie poprawi kapitalny remont blacharki i odrestaurowanie samochodu.
Wymiana rozrzadu (po 120 tys by wypadalo).
Plusy. Niskie koszty eksploatacji, niewielkie wymiary zenetrzne i spora ilosc miejsca w srodku. Elastyczny silnik. Twarde zawieszenie, dzieki resorowi poprzecznemu nie ma tendencji do wychylania sie na zakretach. Duzy bagaznik. Male zuzycie paliwa jak na 32 letni pojazd (trasa 5,5 ,miasto 5,5-7)
Minusy. Ciagla walka z korozja. W przypadku awarii trudnosci z czesciami. Niewielka pokrywa bagaznika utrudnia zaladunek.
Glosny powyzej 100 km/h.
Brak ogrzewania tylnej szyby w okresie jesienno -zimowym praktycznie wyklucza wewnetrzne lusterko. Slabe ogrzewanie.
Sam fakt posiadania samochodu 32 letniego na chodzie uwazam za osiagniecie.
Fiat Dino Coupe 2.0