Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1991 r.
Nałęczów
2000 cm3
117 KM
12.00 s
Witam
Oto moje R25. Pojazd jest u mnie w rodzinie już około 9 lat. Ostatnio przeszedł mały lifting odmładzający podczas którego otrzymał większość części z drugiego (stan jak nowy niestety z angli i uderzony w tył) egzemplarza.
Renault 25 było topowym modelem firmy w latach `80 potem zastapiony przez model Safrane. W swoich latach był to jeden z najnowocześniejszych (pierwsze auto z mikroprocesorem, komputer z syntezą mowy itd.) i bogato wyposażonych modeli. Produkowany był w latach 1984-1992. w 1988 przeszedł facelifting. Była tylko jedna wersja nadwoziowa (to nie citroen :) nielicząc wersji wydłużonej LIMOUSINE która z tyłu zamiast kanapy posiadała dwa fotele elektrycznie regulowane. Gama silników benzynowych była duża (2.0, 2.0i, 2.0 12v, 2.2i, V6 2.7, V6 2.9, V6 2.5 turbo 220KM) trochę mniejsz diesla (2.1, 2.1 TD). Ogomna rozpiętość wyposażeniowa od kompletnego golasa po pełen wypas :)
Zapraszam na www.renault25.plm11.pl
Pojazd wysoko nietuningowalny, jednakże był pakiet fabrycznego tunera firmy Elia, oraz mozna było dokupić nakładkę na tył która robiła zeń kombi :) również firmy Elia
Wcześniej posiadałem wilka w owczej skórze 2.9 V6 w automacie, jednakże czasy się zmieniły i silnik też. 2.0 również w automacie. Rewelacji nie ma ale wystarcza do sprawnego poruszania się. Czterocylindrowe silniki są bardzo długowieczne i bezproblemowe. przebiegi rzędu 300kkm bez remontu to codzienność a niektórzy deklaróją 400 a naewt 500kkm.
Wnętrze mego auta troszkę ostatnio zyskało i juz mu niewiele brakuje do pełnej specyfikacji :)
- szyby atermiczne
- klimatyzacja automatyczna
- elektrzyczne szyby przód i tył
- elektrzycznie regulowane i podgrzewane lusterka
- elektrycznie regulowane fotele
- skórzana tapicerka (nie tylko fotele ;))
- komputer pokładowy
- synteza mowy (naszczęście po angielsku)
- nawiew na tył
- fabryczne audio philips z pilotem przy kierownicy i wyswietlaczem w desce
- czujnik temperatury
- centralny zamek z pilotem
do tego dużo pierdułek takich jak: regulacja kierownicy, regulacja świateł, mnóstwo podłokietników, 4 popielniczki, 2 zapalniczki, światełko w schowku, światełko do czytania map itd
Niestety nie posiadam już tempomatu i telefonu i tak nie działał bo to nie był jeszcze GSM (1991r!!!)
Najbogatsze wersje miały jeszcze: pompowanie foteli, pamięć fotela kierowcy, drewno, elektrycznie domykaną tylną klapę
No cóż w trakcie odmładzania auta zubożyły się hamulce. Z tyłu zawitały bębny, a z przodu mniejsze tarcze. Jednakże stare zawieszenie bedzie naprawiane i zawita spowrotem do auta. Jest również ABS. Ogólnie zawieszenie zestrojone bardzo komfortowo, jednak gdy komu nieprzeszkadza przechylanie na zakrętach to auto trzyma się bardzo dobrze jezdni.
To co dała fabryka, Czyli bardzo dobre audio od philips`a wieżyczka 2din z korektorem pilot przy kierownicy, wyswietlacz w desce rozdzielczej, cztery głośniki i dwa gwizdki. Całość gra bardzo ładnie, nie brakuje ani basów ani wyższy tonów. Niestety radyjko jest kasetowe oraz bez RDS`u jednakże mozna sobie łatwo zrobić wejście np. na Jack`a.
Każdą podróż się pamięta :)
Utrzymać auto w super stanie aż stanie się zabytkiem ;) No może przyciemnić szyby, obniżyć troszeczkę przód i dać ładny felunek.
W sumie to plusy już wypisałem no to może minusy.
- mój egzemplarz dość dużo pali około 14l/100km gazu, ale jeszcze z tym walczę
- średnio trwałe zawieszenia
- awaryjne automatyczne skrzynie biegów
- trochę słaby skręt (volvo 850 jest o niebo lepsze)
- drobne awarie elektryki (trzeba sobie dobrze zakonserwować styki to nic się niedzieje)
Jestem po studiach turystyki a złożyłem sobie sam samochód praktycznie od podstaw (z pomocą taty oczywiście który jest po ekonomiku :) Wielu zaczynało wątpić.........
2.5 V6 turbo w pierwszej budzie ze wszystkim i w super stanie najlepiej Liomusine. Ewentualnie może być Citroen CX Prestige również ze wszystkim :)