facebook
System PJ
to 129 364 pojazdów na 669 350 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Volkswagen Karmann Ghia 1941r

Oglądano już 17418 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Volkswagen Karmann Ghia »
  • Rocznik

    1941 r.

  • Właściciel

    vw-classic.pl

  • Kategoria

    Klasyczne

  • Lokalizacja

    Białystok - Zaścianki

  • Pojemność

    1200 cm3

  • Moc

    25 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    60.00 s

  • Opis

    Mimo że samochód nie jest Karmann-em umieściłem go w tej zakładce ze względu na brak zakładki "INNE" /co admin mi wyjaśnił/ a za umieszczenniem SAM-a w KG przemawia wzornictwo inż Szuby na Karmann-ie
    poniżej dość szczegółowy opis samochodu

    Samochód tzw. „SAM” zbudowany na podwoziu VW KdF Kubelwagen z 1941r. Autorem projektu jest inż. Bogumił Szuba, pracownik Szybowcowych Zakładów Doświadczalnych z Bielsko Biała. Historia tego auta zaczyna się w 1958 roku, kiedy to w lokalnej gazecie jest zamieszczone ogłoszenie o sprzedaży VW, auto zostało zakupione i do 1962 roku był tworzony projekt. Budowa samochodu trwała 26 lat, w 1988 roku odbyły się pierwsze jazdy na lotnisku w BB. Samochód otrzymał dopuszczenie do ruchu po drogach publicznych w roku 1991. Auto w moim posiadaniu od 08.2006.
    Informacje techniczne:
    · Płyta podłogowa z blachy stalowej wykorzystana z VW KdF, bez zmian punktów mocowania zawieszeń, zawieszenie przednie i tylne oraz układ kierowniczy i hamulcowy VW KdF
    · Silnik „bokser” VW 1130 cm³, moc 25 Kw, zapłon iskrowy rok produkcji silnika 1940r.
    · Nadwozie zbudowane we własnym zakresie, szkielet wykonany z prętów i kształtowników stalowych, pozostałe elementy nadwozia: błotniki przednie, tylne, pokrywy silnika i bagażnika oraz dach wykonano z tworzywa sztucznego /włókno poliuretanowe/
    · Szyby wykonane są z „Pleksi”
    · Osprzęt i wyposażenie wykonano częściowo we własnym zakresie, lub wykorzystano elementy z innych samochodów takich jak: Trabant, VW Garbus, Skoda Oktavia, Żuk, Syrenka, Warszawa.

    Cytat z OCENY TECHNICZNEJ:
    Samochód zbudowany poprawnie, odpowiada wymogom rozporządzenia Ministra Komunikacji w sprawie warunków technicznych i badań pojazdów/Dz.U z 1983r. Nr70, poz.317/ i może być dopuszczony do ruchu na drogach publicznych. Przedłożono pozytywny atest badania pojazdu uprawnionej stacji diagnostycznej. Bielsko Biała 18.01.1991r.

    Pan inż. Szuba był projektantem szybowców polskiej produkcji, więc wiedzę swą przelał na budowę tego samochodu, jest on zbudowany w technologii lotniczej /dotyczy nadwozia/ w taki sam sposób jak szybowce z lat 60-70.

    Dodatkową ciekawostką jest oficjalne pozwolenie fabryki Volkswagena z Wolksburga, na umieszczenie znaczka VW na karoserii samochodu.

  • Tuning

    nie dopuszczalny

  • Silnik

    Boxer 1200

  • Wnętrze

    Wykonane przez żonę pama Bogumiła, w kolorze "SZKOCKA KRATA"

  • Zawieszenie

    RUROWISKO

  • Car Audio

    SAFARI_lub_BLAUPUNKT DERBY

  • Pamiętna podróż/przygoda

    WWW.MOTORETRO.ORG.PL

  • Perspektywy

    Ciąg dalszy nastąpi w "MUZEUM NA WĘGLOWEJ" w Białymstoku

  • Plusy i minusy pojazdu

    same plusy

  • Osiągnięcia

    Kupno tego auta

  • Marzę o...

    Marzenia niedługo na naszych drogach *Karmann Ghia 14 kabrio **Karmann Ghia typ34 /duży Karmann/ ***VW 411L, ****Kupno jednego z pierwszych modeli VW Golf 1974****ostatnio BULIK 1968

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Volvo S80
  • Mercedes 190
  • Kingway Coliber
  • Simson SR 50
  • Romet 50 T-3
  • Zipp Triad

Co robią kierowcy na PJ