Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1983 r.
1289 cm3
58 KM
97 Nm
0.00 s
Skoda z salonu, od początku w rodzinie. Ojciec szukał f125p, jednak chwilowo do wyboru był tylko Wartburg 353 i Skoda 105. Przywiozła mnie z porodówki, woziła do "zerówki", czasem na wakacje. Później (pod koniec lat 90-tych) ja uratowałem ją od sprzedaży, wybudowałem garaż, dzięki któremu przetrwała. W miarę możliwości powoli ją restauruję.
Poważniejsza ingerencja od strony technicznej: zawieszenie tylne, skrzynia biegów i silnik ze Skody Rapid 130, niektóre elementy blacharskie z modelu 120LS. Tuning jedynie w ramach epoki i marki.
Ze Skody Rapid 130, przebieg ok. 65.000km, stan bdb, potrafi rozpędzić samochód do prędkości rzędu 130-145 km/h. Przyspieszając, przy ok. 3000 obr. wyraźnie można odczuć dodatkową dawkę mocy - następuje podciśnieniowe otwarcie II przepustnicy gaźnika :-)
Fotele i wykładzina z modelu Rapid 136 (beżowy interier), zegary okrągłe z chromowanymi ramkami i czystym szkłem z modelu 120 LS/GLS starszej generacji.
Przód: fabryczne z modelu 105, czyli wahacze, sprężyny i stabilizator.
Tył: Konstrukcja z modelu Rapid 130, czyli wahacze wzdłużne i skośne.
Kenwood KDC 3041 (green), głośniki: przód 2x Pioneer 13 cm, tył 2x Sharp 15 cm.
Trasa 1: Żywiec - Gołdap i pętla po Mazurach w pięć osób (1988r). Wiele nie pamiętam, ale wróciliśmy cało ;)
Trasa 2: Żywiec-Tuchola-Kartuzy-Hel-Krynica Morska- Żywiec, ok 1.700km przejechane bezawaryjnie w 2007 r. - jeszcze na skrzynce IV-biegowej.
Trasa 3: Żywiec - Polańczyk nad Jeziorem Solińskim - Ustrzyki Górne i oczywiście powrót (2010r.) - już na V biegu :)
Trasa 4: Żywiec - Łomża - Ruciane Nida - Mikołajki - Giżycko - Lidzbark Warmiński - Krynica Morska i jak zwykle powrót (2010r). Ok. 80 km przejechane trudnymi, leśnymi duktami w upale, kilka campingów, piękna podróż i miejsca.
Planuję założyć motor Skoda Rapid 136, a najlepiej 136B 68 KM ze Skody Felicii. Przydałyby się też alu felgi Apollo albo Jupiter z eksportowych modeli.
Plusy: rzadko już spotykany, klasyczny wygląd i warkot motoru, wielka frajda z jazdy, sentyment, zapach spalin ;)
Minusy: Oceniając współczesną miarą - zużycie paliwa większe niż oferowane osiągi, toporne w jeździe miejskiej, generalnie dosyć niepraktyczne w razie normalnego użytkowania.
Cierpliwość sakramencka do Skody ;)
Zamierzam utrzymywać wóz w jak najlepszej formie :)