Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1974 r.
Sopot
1800 cm3
111 KM
11.00 s
Samochód pochodzi z 1974 roku i został zmontowany w FSO "ze standardów montażowych FIATA".
Kupiony kilka lat temu od 1. właściciela.
Produkowany w FSO od końca lat sześćdziesiątych Polski Fiat 125p nie był samochodem który mógł spełnić oczekiwania średniego szczebla prominentów PRL. A że za czasów Gierka wiele się zmieniło, wojewodowie, komendanci, dyrektorzy zjednoczeń nie za bardzo chcieli już jeździć Wołgami. Rozwiązanie pojawiło się na początku lat 70-tych, kiedy to bramy FSO zaczęły opuszczać tzw. samochody montażowe, czyli w zasadzie sprowadzane w całości z Włoch Fiaty 127,128,130,131 i 132.Mimo znaczka "licencja Fiat" i literki "p" przy nazwie modelu, oraz emblematu "Polski Fiat" na atrapie, krajowy montaż ograniczał się do założenia polskich opon, akumulatora, owych znaczków właśnie i chlapaczy;) Do regularnej produkcji nie doszło niestety nigdy. Prominentni obywatele najczęściej wybierali te najbardziej prestiżowe wozy jak 131 Mirafiori i 132p właśnie.
BRAK
Wyposażony jest w silnik czterocylindrowy, benzynowy o poj. 1800 cm3, z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, o mocy 111 KM. Przez wielu uważany za najlepszy silnik Fiata w historii i jeden z lepszych silników w historii motoryzacji w ogóle. Mocny silnik zapewnia autu odpowiednie osiągi.
Przebieg 160 tys km od nowości, silnik NIGDY NIE ROZBIERANY! Do dziś brak potrzeby dolewania oleju między wymiananmi.
Przestronna, komfortowa i dobrze wyciszona kabina zapewnia pasażerom wygodę,przestrzeń i ciszę nieznaną posiadaczom Polskich Fiatów 125p, Polonezów i innych szczytowych osiągnięć konstruktorów z FSO.
Bardzo komfortowe i pewne prowadzenie na prostej, nieco gorzej na szybkich zakrętach z powodu miękkkich nastawów. Z tyłu most napędowy na sprężynach śrubowych.
jakieś tam jest
Każda jazda tym samochodem to wielka wielka przyjemność. Mój kolega, ekspert od klasycznych, luksusowych pojazdów stwierdził nawet że podróżowanie Fiatem 132p jest tak komforowe jak nie jednym Mercedesem z epoki :)
Zachować dla przyszłych pokoleń
PLUSY:
- prawdopodobieństwo spotkania drubiego
- świetna dynamika jazdy
- komfort podróżowania
- wersja "P" czyli "zmontowana" w FSO
- pełna dokumentacja
..spełnia wszelkie marzenia o klasycznym, szybkim, wygodnym klasyku