Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1979 r.
Szczecin
652 cm3
24 KM
0.00 s
Polski Fiat 126P - druga wersja ST. Samochód został zakupiony w lutym 1979 roku. Był przeznaczony na eksport. Z powodu niewielkiej wady lakieru został wycofany i stał się dostępny do zakupu w Polsce (na tzw. 'ekspres'). Przez wszystkie lata użytkowania nie sprawiał większych problemów. Przeszedł remont w okolicach przełomu lat 80. i 90. Wymieniono tylne błotniki, jeden błotnik przedni i pas przedni. Przyczyną był stan blach. Od dłuższego czasu stoi w garażu dziadka. Wcześniej służył jako pojazd pracowniczy. Dziadek posiadał zakład murarski. Wszystkie narzędzia były nim lub w przyczepce przewożone. Poskutkowało to nadwyrężeniem podwozia/zawieszenia. Obecnie stoi w garażu.
?! => Patrz jaka kategoria...
Seryjny silnik 652ccm. Chodzi dobrze. Samochód rozpędza się do prędkości około 90 km/h.
Seryjne wnętrze. Licznik 'kapliczka' do 140 km/h, deska rozdzielcza starego typu (II seria ST), z miejscem na radio. Żółto-czarna tapicerka foteli i tylnej kanapy. Na tylnej półce apteczka z epoki.
Seryjne zawieszenie.
Samochód posiada radio SAFARI 2A (niesprawne) i głośnik.
Dla niektórych będzie może to przesada, ale dla mnie każdy dalszy przejazd tym autem był swego rodzaju przygodą. To auto ma duszę, której brakuje innym pojazdom. Miałem okazję jeździć Oplem Corsą B i Škodą Fabią I i mimo wszystko lepiej czuję się w Maluchu.
Brak perspektyw.
Tata określa ten egzemplarz złomem. Dla mnie jednak ten 'czerwony trup' jest bardzo ważny. Z miłości do niego zrodził się zakup beżowego Malucha. Wady Malucha każdy zna, ale plusy i fakt, że stał się już ikoną motoryzacji polskiej pozwalają o wadach zapomnieć.
Brak osiągnięć.
Przedewszytkim marzę o tym, żeby na złomowiskach było mniej Maluchów. Pierwsze wydania (ST) to już niedługo prawie 'gatunek' wymierający.