facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Tarpan D239 1994r

Oglądano już 7207 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Tarpan D239 »
  • Rocznik

    1994 r.

  • Właściciel

    Allu

  • Kategoria

    Klasyczne

  • Lokalizacja

    Rzeszów

  • Pojemność

    2502 cm3

  • Moc

    42 KM

  • Max. moment obrotowy

    150 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Silnik

    Jednostka napędowa D3.152UR/UR P-08 o pojemności 2502 ccm bardzo ekonomiczna (6,9 l/100 km) przy 42 KM i aż 150,6 Nm przy 1200-1300 obr/min (Perkins 3 cylindrowy)

    → doskonałe rozwiązanie konstrukcji zawieszenia jednostki napędowej - drgania dokuczliwe jedynie na wolnych obrotach, później praktycznie niezauważalne,

    → dostęp do silnika bardzo dobry: z wnętrza kabiny poprzez otwieraną pokrywę oraz z zewnątrz po podniesieniu pokrywy silnika, stojąc na zderzaku przednim,

  • Wnętrze

    → wnętrze 3-osobowej kabiny jest bardzo przestronne - silnik znajduje się całkowicie przed kabiną; widoczność z miejsca kierowcy bardzo dobra z uwagi na dobre przeszklenie; powierzchnia oczyszczania wycieraczek - 70% całej szyby przedniej,

    → dźwignia zmiany biegów - bardzo krótki skok i bardzo delikatna praca,

    → tablica rozdzielcza - skromna ale wystarczająca w zupełności; rozmieszczenie przełączników funkcjonalne i intuicyjne; lampki sygnalizacyjne z regulacją jasności świecenia - praktyczne rozwiązanie zwłaszcza w nocy,

    → komfort jazdy byłby bardzo dobry gdyby nie nadmierny hałas silnika wysokoprężnego; jednak są to dźwięki o tonach niskich charakterystyczne dla wolnossącego diesla,

    → efektywne ogrzewanie kabiny oraz dobra praca dmuchawy,

    → wysoko umieszczone światła bardzo dobrze oświetlają drogę; światło cofania również poprawnie oświetla przestrzeń z tyłu,

  • Zawieszenie

    → zastąpienie wahaczy współpracujących ze sprężynami śrubowymi przez belkę sztywną z podłużnymi resorami piórowymi - maksymalne uproszczenie układu i wyeliminowanie licznych punktów smarowania; bardzo dobra stabilność pojazdu; kierowalność bez zastrzeżeń; zerwanie przyczepności kół na skutek zbyt gwałtownego manewrowania jest trudne nawet w czasie pokonywania płaskich zakrętów; resory piórowe z przodu i z tyłu sprawiają, że komfort podróżowania nie jest zbyt duży, jednak w terenie sprawują się bardzo dobrze ze swoją sztywnością

    → układ hamulcowy - hamulce bębnowe; skuteczność hamowania pojazdy próżnego dobra - po naładowaniu droga hamowania wydłuża się znacznie co jest dużym minusem

  • Plusy i minusy pojazdu

    zalety: - niskie zużycie paliwa, - wygodna kabina, - dobre oświetlenie drogi, - nieskomplikowane zawieszenie przednie, - pojemny zbiornik paliwa, - funkcjonalna skrzynia ładunkowa,

    oraz wady: - głośna praca silnika, - niekorzystne przełożenie skrzyni biegów, - kłopotliwy do naprawy most tylny.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Longjia LJ50QT
  • Saab 900
  • Lada 2103
  • Mercedes 190
  • Peugeot Trekker 50
  • Honda CBR 125

Co robią kierowcy na PJ