Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1994 r.
Leszno
2996 cm3
147 KM
273 Nm
10.00 s
Mercedes w124 po ostatnim liftingu.
Klasyka nie wypada przerabiać.
147 konny turbo-diesel jest dobrym źródłem napędu tego ciężkiego pojazdu. W połączeniu z 4 biegową, automatyczna skrzynią biegów jazda staje się bardzo przyjemna. Przy wyższych obrotach (+ 3 tys.) odzywa się gang 6 cylindrowej rzędówki. Skrzynia biegów działa perfekcyjnie.
Środek w124 jest bardzo solidnie wykonany. Mój Mercedes był w miarę dobrze wyposażony: klimatyzacja, szyby i lusterka w prądach, 2 poduszki powietrzne.
Zawieszenie wielowachaczowe, może okazać się drogie w naprawie. Na całe szczęście jego elementów nie chwyta rdza. Udanie łączy ze sobą komfort jazdy z dobrymi właściwościami jezdnymi, a przy tym nie odczuje się jego pracy.
Niestety, standardowe nagłośnienie w tym Mercedesie nie jest już takie super. W swoim egzemplarzu miałem dodatkowo 2 piszczałki, 2 głośniki w półce + jakiś słaby wzmacniacz. Całości dopełniał Pioneer z drewnianym panelem (nie pamiętam modelu) i zmieniarka na 12 płyt.
Na pewno gonitwa za Clio II 1,6 16V do 170 km/h, ucieczka przed Megane 1,9 Dci - przy 160 km/h zostawało w tyle. Kilka razy pokusiłem się o wyjazd z przyjaraniem gumy, tzn. bieg N obrotomierz 3,5 tys, szybka zmiana na driva. Co prawda skrzynia mocno dostaje po takim czymś, ale odczucia są niesamowite ;) Nie oznacza to oczywiście że pojazd był katowany cały czas, dbałem o niego technicznie i wizualnie.
No i ten tyny napęd, trudno zapomnieć wejścia bokami..
+ komfort jazdy
+ dobry silnik i skrzynia
+ jakość wykonania
+ niezawodność
+ i wiele wiele innych
- to że już go nie ma
215 km/h podczas trasy Leszno - Paryż
Mercedes w124 e60 AMG lub BRABUS