facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Skoda S105 1981r

Oglądano już 8277 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Skoda S105 »
  • Rocznik

    1981 r.

  • Właściciel

    Magdallena33

  • Kategoria

    Klasyczne

  • Lokalizacja

    Kraków

  • Pojemność

    1046 cm3

  • Moc

    45 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    30.00 s

  • Opis

    Skoda 105 S z 1981 roku. Zakupiłam okazyjnie od starszego małżeństwa które już z racji wieku nie było w stanie nią jeździć. Jako że wóz sprzedawał nam przyjaciel rodziny to z pierwszymi właścicielami nie miałam okazji się poznać i porozmawiać.
    Zakup tego wozu był całkowicie spontaniczną akcją - jechaliśmy do M1 na zakupy. Jadąc Al.Pokoju zobaczyliśmy skodę a na bocznej szybie białą kartkę, zawinęliśmy pod autko zadzwoniliśmy do właściciela i dobiliśmy targu;) Targowaliśmy się godzinę ale jak widać warto było. No i zamiast z zakupami to wróciliśmy z nowym autem do domu:P

    Samochodzik ma przejechane ponad 60 tys.km, lakier oryginalny, bezwypadkowa. Nie służy mi do tyrania na co dzień - jeździ po Krakowie w słoneczne weekendy na raczej niezbyt dużych trasach:) Jak na razie stan jest fabryka i mam zamiar taki utrzymać-jest to wersja eksportowa na niemcy dlatego też w książeczce serwisowej są pieczątki po niemiecku (GWARANCJA ANULOWANA).
    Pierwsi właściciele kupili skodę za hamerykańskie dolary, autko zamówili w Semexie zaś po odbiór pojazdu jechali pociągiem sypialnianym aż do miejscowości Rzepin (przy granicy niemieckiej) gdzie auto na nich czekało. Kolor ponoć wybrali sobie sami z katalogu:)
    Jako wersja S na eksport posiada wyjątkowo: serwo, korbki w tylnych drzwiach, regulowane fotele, włącznik świateł awaryjnych oraz światła cofania.

  • Tuning

    A wypluj Pan to słowo bo widłami pogonię!

  • Silnik

    Komora silnika znajduje się tam gdzie w większości pojazdów znajdziemy bagażnik czyli z tyłu. Więc jest prawie jak w Porsche:P Silnik jest standardowy 1,0 Szału nie ma, zawrotnych prędkości też to nie rozwija ale nie o to tutaj chodzi. Komora silnika również jest zachowana w oryginale.

    Warto mieć oko na pompę paliwa gdyż lubi się z niej lać co jest przywarą tego modelu i nie należy tym się specjalnie przejmować.

  • Wnętrze

    Takie jak wyjechało z fabryki. Zamiast plastykowych uchwytów w drzwiach są gustowne sznurki. Wnętrze uzupełniłam o gadżety z epoki:

    - piesek bujający głową :)
    - nakładane zagłówki( z naklejką o miejscu produkcji i cenie)
    - wentylatorek samochodowy ELFIK
    - apteczka samochodowa z epoki wraz z pełnym wyposażeniem, również z epoki
    - zestaw kultowych okularów przeciwsłonecznych
    - skrzynka narzędziowa wraz z narzędziami i latarką - wszystko z tego okresu co autko.
    - komplet map samochodowych - oczywiście z lat 70/80.
    - skrobaczka do szyb prosto z polmozbytu.
    - w bagażniku - koc gaśniczy z lat 80 oraz czeska mini gaśnica w sprayu
    - pojawił się nowy gadżet na tylnej półce - figurki Pata i Mata

    Dzięki parze przyjaciół, których rodzice lubią chomikować dziwne rzeczy z okresu komuny do skody na tylną kanapę zawitał piękny ręcznik w barwach i z logo CPN -u przepiękny:)

  • Zawieszenie

    Standardowe, przekładnia jest ślimakowa co wiąże się z ćwiczeniem bicepsa przy każdym kręceniu kierownicą ale przynajmniej człowiek czuje, że żyje:)

  • Car Audio

    Po długich przemyśleniach audio będzie - oryginalne radio TESLA oraz głośniki UNITRA TONSIL na tylną półkę, do tego antena Unitra montowana na szybę ( jak w serialu Zmiennicy ) aby bez potrzeby nie ingerować w błotniki.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    I i II edycja NowoHuckiego Rajdozlotu Trasy pełne napięć, poszukiwanie wyznaczonych miejsc, strach, niepewność, radość, duma, zatrucie mixolem...:P To wszystko tylko na tym Zlocie:)

  • Perspektywy

    Planowane zmiany zostały zrealizowane: auto ma felgi po piaskowaniu i malowaniu, do tego zestaw nowych zderzaków i chlapaczy.
    Udało się również z garażem, skoda ma już swój schron.

    W perspektywach jednak muszą zostać wykonane mam nadzieję niezbyt inwazyjne prace blacharskie. Są jeszcze 2 bardzo ważne rzeczy do zrealizowania ale nic nie napiszę aby nie zapeszyć bo już dostatecznie długo różne sprawy powodowały odwlekanie tego.

  • Plusy i minusy pojazdu

    Zawieszenie znakomite na nasze dziurawe drogi - to na plus
    Na minus zaś powiem, że wozem prowadzi się jak łodzią motorową po falach Bałtyku:)
    Alee... Jest skoda jest impreza!:P

    Dzięki obecności Pata i Mata na tylnej półce oraz całokształtem swej postaci samochód wywołuje wśród mieszkańców mego miasta uśmiech na ustach oraz ubaw:) dzięki czemu również szybsi kierowcy \"odpuszczają\" skodzince przenosząc się wraz z nią oraz Patem i Matem w świat nostalgii i dziecięcych wspomnień:P

  • Osiągnięcia

    08.08.2009r. skoda przewiozła mnie i męża do naszego ślubu - spisała się dzielnie a radosne wspomnienia pozostaną na zawsze:)

    20.03.2011r. Spotkaliśmy się z pierwszymi właścicielami naszej skody, otrzymaliśmy do auta komplet oryginalnych papierów z odprawy celnej oraz potwierdzenie rejestracji z urzędu. Poznałam całą historię auta zaś właściciele okazali się bardzo miłymi starszymi ludźmi. Już jesteśmy umówieni na kolejne odwiedziny latem:)

    Na jednym ze zdjęć - pierwsi właściciele autka:)

    Raz na czas uczestnictwo w coczwartkowych zjazdach pod CH Krakowskich Klasyków Nocą - KKN-u

    17-19.06.2011r. Skoda uczestniczyła w pierwszej edycji NH ZLOTU. Zabawa była przednia!

    29.04.2012r. Udział w Motoikonach PRL-U pod Galerią Krakowską

    01-03.06.2012r. Skoda uczestniczyła w drugiej edycji NH ZLOTU Było byczo!:D

  • Marzę o...

    Marzę o tym, aby inni kierowcy jeżdżący nowymi, sportowymi samochodami nie traktowali starowinek pokroju mojej skody jak kolejnej kupy złomu, która blokuje im drogę.
    Troszkę szacunku dla starszych :D

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Fiat 126
  • Benelli 125
  • Zipp Triad
  • Skoda Favorit
  • Romet Chart 210
  • Honda CRX

Co robią kierowcy na PJ