facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

ZAZ Zaporo 1982r

Oglądano już 9590 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o ZAZ Zaporo »
  • Rocznik

    1982 r.

  • Właściciel

    pomel

  • Kategoria

    Klasyczne

  • Pojemność

    1300 cm3

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Zaporożec (język rosyjski: Запоро́жец, język ukraiński: Запорожець) to nazwa marki małych samochodów budowanych od roku 1958 w fabryce ZAZ w Ukraińskiej SRR. Różne jego typy produkowane były aż do roku 1994.

    Słowo zaporożec oznacza Kozaka z Siczy Zaporoskiej.

    Podobnie jak VW Garbus w Niemczech czy Trabant w NRD, radziecki zaporożec miał być "samochodem dla ludu" - był to najtańszy samochód w ZSRR, a przy tym, dość wytrzymały na stan dróg w Związku Radzieckim.

    Wszystkie samochody Zaporożec miały napęd na tylną oś i silnik chłodzony powietrzem (umieszczony z tyłu).

    Dane techniczne modelu ZAZ-968M [edytuj]
    Liczba miejsc: 4-5
    Masa własna pojazdu (sucha): 750 kg
    Masa pojazdu gotowego do jazdy: 800 kg
    Masa pojazdu w pełni obciążonego: 1200 kg
    Maksymalne obciążenie osi przedniej: 300 kg
    Maksymalne obciążenie osi tylnej: 900 kg
    Dopuszczalna masa bagażu w bagażniku: 50 kg
    Długość: 3765 mm
    Szerokość: 1490 mm
    Wysokość (bez obciążenia): 1400 mm
    Rozstaw przednich kół: 1240 mm
    Rozstaw tylnych kół: 1226 mm
    Prześwit (przy pełnym obciążeniu): 185 mm
    Kąt natarcia: 31°
    Kąt zejścia: 26°
    Średnica zawracania (między krawężnikami): 10,6 m
    Prędkość maksymalna: 130 km/h
    Droga hamowania 80-0 km/h (z pełnym obciążeniem): 43,2 m
    Przyspieszenie 0-100 km/h (z dwiema osobami): 32 s
    Zużycie paliwa (z gaźnikiem K-133):
    - przy 90 km/h: 6,5 l/100 km
    - w mieście: 9,5 l/100 km
    - ogrzewanie 0,85 l/h


    Stosowane modele silników:
    - MeMZ-9683
    - MeMZ-968GE (nowy dwukomorowy gaźnik i zmieniony wydech)
    - MeMZ-968BE (jw. dodatkowo nowa głowica z mniejszymi komorami spalania):
    Rodzaj silnika: gaźnikowy, czterosuwowy, górnozaworowy, chłodzony powietrzem
    Ilość cylindrów: 4 w układzie V (pod kątem 90°)
    Pojemność: 1197 cm3
    Średnica cylindra: 76 mm
    Moc maksymalna (przy 4400-4500 obr/min):
    - MeMZ-9683: 41 KM
    - MeMZ-968GE: 45 KM
    - MeMZ-968BE: 50 KM
    Maksymalny moment obrotowy: 7,8-8,3 kGm (przy 3500-3600 obr/min)
    Paliwo:
    - MeMZ-9683: Etylina 76
    - MeMZ-968GE: Etylina 76
    - MeMZ-968BE: Etylina 93
    Stopień kompresji:
    - MeMZ-9683: 7,2
    - MeMZ-968GE: 7,2
    - MeMZ-968BE: 8,4
    Minimalna temperatura uruchamiania (bez podgrzewania): -15° C
    Bieg jałowy: 910 obr/min
    Kolejność pracy cylindrów: 1-3-4-2

    Produkcję zakończono 1 lipca 1994 r.

  • Silnik

    Silnik o pojemności 1197 cm³, moc 40KM umiejscowiony z tyłu napędza koła tylne

  • Zawieszenie

    Przednie zawieszenie oparte na drążkach skrętnych oraz sprężynach z amortyzatorami hydraulicznymi było kopią rozwiązania pochodzącego z Volkswagena, tylne opierało się na wahaczach wleczonych oraz sprężynach z amortyzatorami hydraulicznymi.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • KTM 125 EXC
  • Simson S51 Enduro
  • Suzuki Katana AY 50
  • Simson S 50
  • BMW 3
  • Mitsubishi Lancer

Co robią kierowcy na PJ