facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Lada 2107 1982r

Oglądano już 7239 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Lada 2107 »
  • Rocznik

    1982 r.

  • Właściciel

    VAZLada

  • Kategoria

    Klasyczne

  • Lokalizacja

    Łomża/Mazowsze

  • Pojemność

    1300 cm3

  • Moc

    69 KM

  • Max. moment obrotowy

    92 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    18.00 s

  • Opis

    Łada 2105. Co tu dużo pisać - solidny samochód naszych "przyjaciół" ze Wschodu. :)
    Jestem drugim posiadaczem tego auta. Pierwszym był wujek (do roku 2006). Główne zmiany od tego czasu to : dwukrotne malowanie nadwozia (pierwszy kolor - srebrny metalik, drugi - czarny). Feligi pomalowane na kontrastowy, biały kolor. Wstawione nowe klosze do świateł z tyłu. Nowe lusterka boczne. Nowy radioodtwarzacz, głośniki i antena.

    Samochód jak na 25 lat i przebieg ok. 110 tys km sprawuje się nadzwyczaj dobrze. Wszędzie, gdzie się pojawi sprawia pozytywne wrażenie, budzi podziw i uznanie wśród pozostałych kierowców. Szkoda, że te klasyczne Łady znikają pomału z polskich dróg. A te, które jeszcze po nich jeżdzą wiernie służą swoim właścicielom ! Korzystajac z okazji pozdrawiam wszystkich Ładowiczów.

  • Tuning

    Wymieniona kierownica z oryginalnej 2105 na tą z 2107. Różnica nie do opisania. Oczywiście na korzyść 2107.

  • Silnik

    Model: BA3-2105; Typ: czterosuwowy, benzynowy, gaźnikowy. 4 cylindry w układzie rzędowym.

  • Wnętrze

    Bardzo przestronne i dosyć komfortowe. Z przodu dużo miejsca, z tyłu trochę mniej (w Dużym Fiacie na odwrót). Lotnicze fotele z przodu. Ciekawie zaprojektowana deska rozdzielcza (moim zdaniem ładniejsza od tej z Samary). No i klawisze. Tu się jeszcze pstryka, nie klika. :)

  • Zawieszenie

    Zawieszenie przednie - niezależne, na wahaczach poprzecznych ze sprężynami śrubowymi, teleskopowymi amortyzatorami hydraulicznymi podwójnego działania i stabilizatorem poprzecznym.

    Zawieszenie tylne - na sprężynach śrubowych, z teleskopowymi amortyzatorami hydraulicznymi podwójnego działania, z czteroma drążkami wzdłużnymi i jednym poprzecznym.

  • Car Audio

    Radioodtwarzacz kasetowy Panasonic + 2 głośniki z tyłu. Wystarczy.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Właściwie każda dluższa podróż tym autem jest niezapomnianą przygodą. :)

  • Perspektywy

    Utrzymać w dobrym stanie to co jest.

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy:
    - stara, niezawodna Łada
    - odpala nawet w największe mrozy
    - bardzo dobre ogrzewanie wnętrza pojazdu
    - jak na swoje lata bardzo zrywny samochód
    - ekonomiczna - niskie zużycie paliwa w trasie
    - bardzo dobre, mocne światła
    - wytrzymałe blachy
    - duży bagażnik
    - tanie części zamienne

    Minusy:
    - duża nieporęczna kierownica, którą trzeba było wymienić
    - 4 biegowa skrzynia
    - tył auta ma nierzadko tendencję do nadsterowności, szczególnie podczas opadów deszczu lub w zimie

  • Osiągnięcia

    130 km/h na autostradzie. Można było jeszcze troszkę więcej ale to Łada. Jeden niewłaściwy ruch kierownicą... i lądujesz na poboczu. :)

    PS. Zobaczyć miny wyprzedzanych kierowców w swych zachodnich "toczydłach" - BEZCENNE :)

  • Marzę o...

    - Skoda 110R
    - Skoda Rapid
    - Zastava 1100
    ... czyli o starych dobrych klasykach ze wschodniej Europy.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Opel Corsa
  • Mercedes A
  • Benzer Aston 50
  • Volkswagen Golf
  • Daewoo Nubira
  • Aprilia Af1 Replica 125

Co robią kierowcy na PJ