Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1982 r.
Łomża/Mazowsze
1300 cm3
69 KM
92 Nm
18.00 s
Łada 2105. Co tu dużo pisać - solidny samochód naszych "przyjaciół" ze Wschodu. :)
Jestem drugim posiadaczem tego auta. Pierwszym był wujek (do roku 2006). Główne zmiany od tego czasu to : dwukrotne malowanie nadwozia (pierwszy kolor - srebrny metalik, drugi - czarny). Feligi pomalowane na kontrastowy, biały kolor. Wstawione nowe klosze do świateł z tyłu. Nowe lusterka boczne. Nowy radioodtwarzacz, głośniki i antena.
Samochód jak na 25 lat i przebieg ok. 110 tys km sprawuje się nadzwyczaj dobrze. Wszędzie, gdzie się pojawi sprawia pozytywne wrażenie, budzi podziw i uznanie wśród pozostałych kierowców. Szkoda, że te klasyczne Łady znikają pomału z polskich dróg. A te, które jeszcze po nich jeżdzą wiernie służą swoim właścicielom ! Korzystajac z okazji pozdrawiam wszystkich Ładowiczów.
Wymieniona kierownica z oryginalnej 2105 na tą z 2107. Różnica nie do opisania. Oczywiście na korzyść 2107.
Model: BA3-2105; Typ: czterosuwowy, benzynowy, gaźnikowy. 4 cylindry w układzie rzędowym.
Bardzo przestronne i dosyć komfortowe. Z przodu dużo miejsca, z tyłu trochę mniej (w Dużym Fiacie na odwrót). Lotnicze fotele z przodu. Ciekawie zaprojektowana deska rozdzielcza (moim zdaniem ładniejsza od tej z Samary). No i klawisze. Tu się jeszcze pstryka, nie klika. :)
Zawieszenie przednie - niezależne, na wahaczach poprzecznych ze sprężynami śrubowymi, teleskopowymi amortyzatorami hydraulicznymi podwójnego działania i stabilizatorem poprzecznym.
Zawieszenie tylne - na sprężynach śrubowych, z teleskopowymi amortyzatorami hydraulicznymi podwójnego działania, z czteroma drążkami wzdłużnymi i jednym poprzecznym.
Radioodtwarzacz kasetowy Panasonic + 2 głośniki z tyłu. Wystarczy.
Właściwie każda dluższa podróż tym autem jest niezapomnianą przygodą. :)
Utrzymać w dobrym stanie to co jest.
Plusy:
- stara, niezawodna Łada
- odpala nawet w największe mrozy
- bardzo dobre ogrzewanie wnętrza pojazdu
- jak na swoje lata bardzo zrywny samochód
- ekonomiczna - niskie zużycie paliwa w trasie
- bardzo dobre, mocne światła
- wytrzymałe blachy
- duży bagażnik
- tanie części zamienne
Minusy:
- duża nieporęczna kierownica, którą trzeba było wymienić
- 4 biegowa skrzynia
- tył auta ma nierzadko tendencję do nadsterowności, szczególnie podczas opadów deszczu lub w zimie
130 km/h na autostradzie. Można było jeszcze troszkę więcej ale to Łada. Jeden niewłaściwy ruch kierownicą... i lądujesz na poboczu. :)
PS. Zobaczyć miny wyprzedzanych kierowców w swych zachodnich "toczydłach" - BEZCENNE :)
- Skoda 110R
- Skoda Rapid
- Zastava 1100
... czyli o starych dobrych klasykach ze wschodniej Europy.