Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1989 r.
Kalisz
650 cm3
24 KM
47 Nm
0.00 s
Samochód osobowy skonstruowany w zakładach Fiat, produkowany we Włoszech w latach 1972-1980, a w Polsce od 6 czerwca 1973 do 22 września 2000 roku (Polski Fiat 126p)[1]. Polska wersja licencyjna produkowana była przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych "Polmo" Bielsko-Biała w Bielsku-Białej oraz w Tychach. Jego poprzednikiem był Fiat 500, następcą Fiat Cinquecento.
Przez wiele lat był jednym z najczęściej spotykanych samochodów na polskich drogach, doczekał się też bardzo wielu nazw potocznych i zwyczajowych, z których najpopularniejsza – Maluch, stała się pod koniec produkcji tego modelu (1997) jego oficjalną nazwą.
Łącznie wyprodukowano 4 671 586 sztuk Fiatów 126, z czego we Włoszech powstało 1 352 912 sztuk[1]. W Polsce wyprodukowano łącznie 3 318 674 sztuk Fiatów 126, z czego w Bielsku-Białej – 1 152 325 szt., a w Tychach – 2 166 349 sztuk
Tuning? W Maluchu? To chyba jakiś żart! Te samochody były i są piękne bez tuningu!!!!
# Typ silnika: 126 A2
# Gaźnik: Weber 30DGF3/150, jednogardzielowy, opadowy, dolnossący, z urządzeniem rozruchowym sterowanym ręcznie, sterowany siłownikiem podciśnieniowym, z pompką przyspieszającą
# Cykl pracy: czterosuwowy, z zapłonem iskrowym
# Liczba i układ cylindrów: 2, układ rzędowy, pionowy (Bis poziomy)
# Pojemność całkowita: 652 cm³ (Fiat 126 Bis – 703 cm³)
# Średnica cylindrów: 80 mm
# Skok tłoka: 70 mm
# Stopień sprężania: 8,6
# Moc maksymalna (DIN): 18,5 kW (24,2 KM)
# Moment maksymalny (DIN): 47 Nm (4,8 kGm)
# Prędkość obrotowa momentu maksymalnego: 3000 obr./min
# Pompa paliwa: przeponowa, wydatek 45 l/h
# Filtr powietrza: suchy z wkładem papierowym
# Smarowanie: z pompą o zazębieniu wewnętrznym, z filtrem odśrodkowym
# Rozrząd: górnozaworowy, z napędem łańcuchowym
# Chłodzenie: powietrzem, wymuszone przez napędzany mechanicznie wentylator (BIS cieczą, sterowane termostatem)
# Sprzęgło: mechaniczne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną talerzową, sterowane mechanicznie
# Skrzynia biegów: mechaniczna, 4-biegowa II, III i IV bieg synchronizowane
# Przekładnia główna: stożkowa o uzębieniu śrubowym, zblokowana ze skrzynką biegów, przełożenie przekładni głównej 39/9
# Napięcie instalacji elektrycznej: 12VPojemność akumulatora 36 Ah
# Alternator: typ A115-43 produkcji ZEM lub typ AA125R-14V-45A produkcji Magneti Marelli
# Rozrusznik: R76a-0,6/12
# Aparat zapłonowy: typ 3459 ZELMOT lub Magneti Marelli
# Świece zapłonowe: Iskra FE65PRS-Super, Magneti Marelli F7LCRChampion RN9YC, Bosch WR7DC
# Masa:
Fotele lotnicze i nowa deska rozdzielcza
Jak to w Maluchach :)
Brak :/
110 km/h! Do dziś nie wiem jak to się udało!
Sprzedany :((((
Piękny!!!
Szkoda że sprzedany ;0
teraz takich to trzeba ze świecą szukac :)
Daje 10/10
Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)