Warsztat Samochodowy
|
Płyn chłodniczy sie "rzuca"
|
Witam.
Na początek wrzuce link z filmikiem
pl.youtube.com/watch?v=gIUtWQTQQBE&feature=channel_page
I to jest ten problem płyn az sie pieni przy wyzszych obrotach...
Jedni mowią ze to normalne a inni ze płyn do wymiany a jeszcze inni ze uszczelka pod głowicą walnieta...
Co o tym myślicie??
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
dzisiaj sprawdzalem to co mowili Panowie nizej...czyli kolor oleju i musze powiedziec ze jest idealny piekny :P korek od oleju i korek od plynu sprawdzany i rowniez jest okey bez białego "osadu"...płyn chlodniczy jest czysty bez oleju... samochod mi nie kopci tak jak są objawy uszczelki pod głowicą wiec tez niby ok ladnie zaskakuje ma ladny rozruch ma dobra moc i pracuje na wszystkich garkach...ale sprawdze jeszcze pokrywe zaworową skoro Kolega tak pisze
mechanik mi powiedzial ze jakby to byla uszczelka pod glowica to bym mial te wszystki objawy co wyzej wymieniłem a to ze mi tylko plyn buzuje i nic po zatym sie nie dzieje to mowi ze mam plyn do wymiany :P fakt ze nie byl wymieniany od nowosci :P
walnieta uszczelka pod głowica i nie ma co sobie szukac tyle powiem. Dodam ze nie zawsze oznaka ze pod korkiem jest taki kisiel to zaraz swiadczy ze jest padnieta uszczelka . Poprostu silnik sie nagrzewa w zimie potem stygnie wiec gromadzi sie woda ( skrapla sie ) i to jest norma przynajmniej u mnie w lecie tego nie ma . Jedynie mozna sprawdzic odkrecajac pokrywe zaworowa to nie ejst duzo roboty jak pokrywa jest zalepiona taka maziuga i to sporo to wiadomo uszczelka a jak jest czysta w miare niezbyt duzo tego osadu to jest w normnie. ale na sto procent padła uszczelka.
dzieje sie to nie zaleznie od temp silnika...ale silnik pracuje idealnie szybko zyskuje temp i ją idealnie 3ma zadne plyny nie uciekaja wszystko jest na swoim miejscu...a olej ma swoj prawidłowy Kolor to wiem
ale sprawdze to co mowicie z tym korkiem
Jeżeli to się dzieje niezależnie od temperatury silnika czyli czy jest zimny czy ciepły to będzie to tak jak koledzy mówią niżej czyli uszczelka ewentualnie i większe to jest prawdopodobieństwo głowica jest pęknięta. Zobacz czy masz olej w tym płynie choćby małe ilości kropelek. Jeżeli są,,, to uszczelka na 100% do wymiany a głowica na 50% że jest uszkodzona
Na pewno to nie jest normalne i nie jest płyn do wymiany. Jak pisze "Brudsien" zobacz na olej czy nie robi się biały ale z tym kisielem pod korkiem to bywa różnie bo przy niedogrzanych silnikach też się robi. Moim zdaniem uszczelka walnięta.
Odkrec korek wlewu oleju i zobacz czy nie ma bialego kisielu na korku i zobacz olej na bagnecie jaki ma kolor czy nie jest bialy, co do plynu to w zbiorniku wyrównawczym nie powinien sie tak zachowywac, to bulgotanie jest wywowalane powietrzem gdzies ci sie powietrze dostaje do plynu