facebook
System PJ
to 129 380 pojazdów na 669 453 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Warsztat Samochodowy

hamulce tylne

Piotr1967 Ford Fiesta

Proszę o poradę.Wymieniłem w fieście kompletne tylne hamulce na nowe;tj:bębny,szczęki,cylinderki,płyn DOT 4,korektory-(używane na próbę)jednak jakie były słabe,takie są nadal,ręczny żyleta a hydrauliczne słabo hamują,czyli na podniesionym tyle włożyłem breszke między szpilki koł i na wciśniętym pedale do oporu da się obrócić kołami..czy tak ma być i czy koła tylne mają blokować na rolkach na przeglądzie tak jak przednie?na jakiej zasadzie działają korektory siły hamowania?


Dodaj odpowiedź

Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Odpowiedzi (5)

  • 2010-05-16 19:27:00

    Snejku z ciebie jest matoł bombany, co byś zrobił idioto gdyby ci przegląd nie przeszedł i wymieniłbyś (jeśli potrafisz) cały układ hamulcowy na nowy, a hamulce bez zmian? wymieniony płyn, dobrze odpowietrzony układ, ustawione samoregulatory, itd...nawet korektory siły hamowania zmieniałem na próbę. Jeśli nie masz pojęcia nie zabieraj głosu idioto!!!

  • 2009-12-13 18:13:38

    Ty kurwa to straszny cwaniak jestes w porada dla innych uzytkownikow,widze ze tam nic madrego nie piszesz,wiec matol jestes,zastanow sie troche zanim cos napiszesz

  • 2009-03-26 16:05:48

    Mam 2 fiesty i nie mam takiego problemu. W czarnej matowej wręcz musiałem zmienić tył na małe hamulce z wersji z silnikiem 1.3 bo lekki tył blokował się praktycznie przy każdym wciśnięciu hamulca. Skoro ręczny łapie bez problemu to najprawdopodobniej problem nie leży w okładzinach i bębnie tylko, jak już sam zauważyłeś w hydraulice. Zacznij od sprawdzenia czy hamulec na pewno jest dobrze odpowietrzony. Po tak szeroko zakrojonej naprawie często gdzieś wciska się powietrze i podczas pierwszego odpowietrzania nie wszystko wychodzi.

    Co do kolektora - ma on po prostu za zadanie zmniejszenie siły działającej na tylne koła, ze względu na to, że w czasie hamowania niemal cała masa pojazdu skupia się na jego przodzie. Rzadko coś się z nimi dzieje (tzn. źle działają).

    Sprawdź jeszcze samoregulatory na szczękach - odpowiadają one za zatrzymanie szczęki blisko bębna po puszczeniu hamulca, tak żeby kolejne wbicie pedału w podłogę nie wymagało dotarcia szczęki do bębna, tylko żeby była ona już tuż przy nim. Czasem nie zakleszczają się odpowiednio i wciśnięcie pedału powoduje długi ruch szczęki (pedał dochodzi do podłogi, a szczęka dopiero zaczyna dotykac powierzchni bębna).

    Za kolrektory brałbym się na samym końcu.

    Pozdrawiam.

  • 2009-03-26 15:35:23

    rozkład siły hamowania to mniej więcej 70% przód 30% tył zależnie od modelu auta, generalnie tył jedynie stabilizuje a tylne koła raczej się nie blokują

  • 2009-03-26 09:40:05

    Tak może być w Twoim aucie i nie tylko. Hamulce w samochodzie mają działać przede wszystkim na koła przednie a tył ma być tylko pomocniczy. Korektor siły hamowania zaczyna działać gdy przy ostrzejszym hamowaniu przód samochodu "nurkuje"w dół, tył natomiast się minimalnie podnosi i wtedy następuje "doładowanie" płynem hamulcowym tylnych cylinderków i auto zaczyna mocniej hamować (aby nie stracić przyczepności przednimi kołami).

Losowe pojazdy

  • Mercedes E
  • Aprilia RX 125
  • Opel Corsa
  • Yamaha DT 125
  • Zipp Triad
  • Yamaha DT 125

Co robią kierowcy na PJ