facebook
System PJ
to 129 380 pojazdów na 669 453 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Warsztat Samochodowy

stożek czy orginał

Paweł200 Ford Fiesta

chciałbym się was zapytać co sądzicie o stożkowych filtrach powietrza czy one naprawdę poprawiają osiągi i czy zmieniają na basowy pomruk silnika. a może po prostu kupić oryginalny filtr


Dodaj odpowiedź

Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Odpowiedzi (12)

  • 2009-03-24 20:25:31

    Stożek to nie wszystko, ważny jest cały układ dolotowy. Długość oraz średnica rury na wejściu do kolektora w układzie wielopunktowego wtrysku powinna zostać niezmieniona bo może to tylko pogorszyć osiągi. Do profesjonalnego dobrania dolotu służy skomplikowany wzór, w którym musisz znać takie parametry jak promienie przylgni zaworowej w gnieździe dolotu, wydechu, kąt krzywek wałka rozrządu, obliczenia na odbicia falowe itp. Co innego dzieje się przy zastosowanych puszkach kompensacyjnych, przy takiej konstrukcji warto zastosować nieco większą średnicę + zwężkę na wejściu do puszki.

    Ogólnie to stosować tylko filtr stożkowy (mniejszy koszt względem czasu używalności - lepiej zainwestować w 1 prawie wieczny niż co roku wymieniać seryjnego dziada), do tego dochodzi wygląd i brzmienie.

  • 2009-03-24 16:58:30

    Mam takowy stożek i powiem ci że auto szybciej wkręca sie na obroty i ładniejsza praca silnika ale jak nie bedziesz o stożek dbał to bedzie ci sie zbierac pyłek ( bo stożek sie pierze i konserwuje) i możesz w najgoszym wypadku zakatowac silnik. Autko na stożku wiecej pali przy "deptaniu" ale przy normalnej jeździe nie odbiega od serii w spalaniu. Także stożek to tylko ladniejsze brzmienie. Chyba że masz silnik podłubany konkretnie (Virus, przelot, mapa silnika, turbo) to da ci coś więcej.

  • 2009-03-22 14:16:42

    dziwięk to na pewno, bo sam się zdziwiłem jak przerobiłem dolot ;)

  • 2009-03-22 13:55:51

    Stanley123 i właśnie o tym mówię że na zwykłym mixerze to nic nie daje a nawet może pogorszyć, miałem w jednym samochodzie i dlatego piszę... A jeśli mówisz o blosie to ok może być dobrze... ale dżwięk silnika ze stożkiem dobrze zamontowanym jest o niebo lepszy od serii:):)

  • 2009-03-22 13:38:42

    karol916999 powiedz niby, czemu przy lpg z blosem stożek ma coś popsuć lpg ma większą liczbę oktan i raczej przez zwiększenie ilości tlenu to teoretyczni powinno być na+ problemy są jak masz zwykły mixer i wtedy pęd powietrza może zadusić auto przez zbyt dużą ilość tlenu do ilości gazu

    A propo wypowiedzi kolegi rafiq89 to widziałeś może jakiś wykres ze przeróbka dolotu może dać 30KM ;)

  • 2009-03-22 10:59:22

    napewno dzwiek bedzie fajny i chyba nic wiecej, bedzie lepiej sie wkrecal na obroty, a na odcieciu zaplonu to piekny ryk daje, ja u siebie wywalilem wszystko, oryginalny filtr cala obudowe i zapas powietrza z zadkola, ze zderzaka wyjalen zaslepke do cholowana i cale powietrze wpada do filtra, w polaczeniu z wydechem daje fajny efekt

  • 2009-03-22 10:34:28

    heh jak się założy stożek do gazu no to faktycznie osiągi mogą być gorsze i to się mija z celem... ja mam stożek w astrze 1.6 i jestem zadowolony, może nie ma ogromnej różnicy w osiągach, ale zauważyłem że żwawiej wchodzi na obroty, a pozatym pomruk silnika jest super:):) pozdro

  • 2009-03-22 09:31:47

    jak mam jakis silnik 3 litry na turbo doladowaniu albo cos w tym stylu to taki stozek z pelnym dolotem moze dac nawet do 30 koni;] a jak Ty chcesz go zamontowac w jakims silniku 1.4 czy 1.6 8v to niemasz co liczyc na rewelacje;]

  • 2009-03-22 01:57:35

    jak załozysz stożka a nie odizolujesz go od komory silnika i cieplego powietrza to tylko pogorszysz osiagi. chodzi o to ze storzek daje wiecej powietrza a wtedy i tlenu,niektorzy zapominaja ze w cieplym pow. jest mniej tlenu

  • 2009-03-21 22:58:06

    raczej to nic Ci nie da... próbowałem i po tyg wywaliłem... pseudo tuning... zrobiłem dobrze dolot odizolowałem tak jak trzeba i gówno wielkie... moment obrotowy się zmieniła ogólnie wyszło na gorsze... kupjakiśsportowy wkład w seryjną obudowę filtra powietrza...

  • 2009-03-21 22:23:20

    u mnie montaż stożek był wymuszone przez zmianę całego dolotu przy przerabianiu lpg i szczerze to w seryjnym silniku nic nie daje prócz dźwięku podczas przyspieszania ;)
    a nawet może zdarzyć się że moc spadnie szczególnie jak będzie zasysał ciepłe powietrze, musi być odizolowany od silnika i doprowadzone do niego zimne powietrze

  • 2009-03-21 22:07:06

    jak masz sportowy tłumnik to troche pomorze ci i zmieni pomruk silnika bęndzie troche słychać jak bęndzie zasysał powietrze ale to jest ładne... pozdro

Losowe pojazdy

  • Ford Escort
  • Aprilia RS 50
  • Ural K-750
  • Jawa 250
  • Honda Varadero
  • Romet Zetka 50

Co robią kierowcy na PJ