facebook
System PJ
to 129 370 pojazdów na 669 381 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Warsztat Samochodowy

obrotomierz 126p

cina91 Fiat 126

Chciałem sie poradzić bo kupiłem od kumpla obrotomierz MERA LUMEL no i po podłączeniu pokazuje mi tylko na wolnych obrotach tak około 1.5 tys. można gazować do woli i tak nic się nie podniesie.Czego to może być wina?? z góry dzięki za porady i pozdrawiam.


Dodaj odpowiedź

Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Odpowiedzi (7)

  • 2009-03-07 21:27:07

    Jeżeli to jest Lumel model MS1-2 (ma kształt sześcianu) to tak wygląda podłączenie:
    Są trzy styki z tyłu obrotomierza:
    "+12V" - plus od akumulatora,
    Masa "-" to minus od akumulatora,
    "1" - kabel od cewki.
    Jeżeli nadal nie działa, to spróbuj zrobić tak jak mówi Gargo, sam też przerabiałem ten obrotomierz, ALE oprócz dolutowania kondensatora, trzeba jeszcze wyregulować obroty potencjometrem montażowym P1.
    Ja wlutowałem kondensator, podłączyłem ten obrotomierz, odpaliłem nagrzałem silnik i wiedząc że obroty biegu jałowego powinny wynosić około 850 obrotów na minutę, zacząłem regulować P1 tak aby wskazówka pokazała właśnie tą wartość.

  • 2009-03-07 19:10:43

    tak do obrotka idzie masa, plus z akumulatora ii plus z cewki ii musi tykać..:)

  • 2009-03-04 07:56:01

    gargo gdyby bylo tak jak mowisz to by pokazywal do jakis 3 tys a dalej by nie szedl przerabialem kiedys obrotka od poldka o bez pzrerobki dochodzil do 3,5 tys prawie a gdy dolutowalem 2 kondensator 220nF to pokazywal bezblednie odciecie przy 6,5 tys Jezeli bylby na 4 gary to oszukiwalby tylko o polowe ale by sie ruszal a mu stoji w miejscu jak odpali

  • 2009-03-03 22:00:26

    Z tego co wiem to obrotomierz MERA LUMEL jest przystosowany do silników 4 cylindrowych, wiec trzeba go przerobić na 2 cylindry musisz wymienić w tym obrotomierzu kondensator z 220nF na 470nF. Jeśli tego nie zrobisz to obrotek będzie wskazywał błędne obroty albo będzie stał w miejscu i pokazywał 1.5 tyś/obr

  • 2009-03-03 17:29:29

    Impuls bierzesz z cewki, podłączasz tam gdzie idzie cienki czarny przewód od aparatu zapłonowego na cewce sa 2 miejsca na wsuwki jedna powinno byc wolne i obojetne gdzie podlaczysz ale lepiej do tej co idzie kabelek od aparatu

  • 2009-03-02 22:03:26

    To znaczy jak przed przerywaczem?? to gdziemam podłączyć?? ja podłączyłem tutaj gdzie kabel ten co idzie z cewki łączy sie z modułem zapłonowym..

  • 2009-03-02 20:53:04

    złe podłączenie:) zamiast kabla za przerywczem podłączyłeś przed:) ott ii cała filozofia

Losowe pojazdy

  • Peugeot Trekker 50
  • Yamaha YZF 600
  • Kinroad XT50Q KING
  • Saab 900
  • Zipp Vapor
  • Honda Varadero

Co robią kierowcy na PJ