Warsztat Samochodowy
|
silnik 126p TUNING
|
mam pytanie mam malucha i chciałem zrobić coś z silnikiem żebym mieć więcej koni i szybciej nim polecieć i żeby miał lepszego kopa tylko właśnie niewiem co można zrobić z takim silnikiem 650ccm i ile by mnie to kosztowało jak ktoś wie to niech pisze
PS:ile by kosztował silnik jakiś SWAP z okablowaniem itp. żebym mugł go zamontować i ile bym na takim silniku poleciał? piście
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
lekkie koło zamachowe i masz niezłego kopa
Do wicherek93
Chłopie ty nie wiesz co gadasz. Silniki od tico i matiza są mocne i niezawodne,
wiem bo sam mam tico i tuningu mu nie potrzeba
do "michalp113" no wiesz jeśli masz malucha który nie ma podłogi i ma seryjne zawieszenie nie mamy o czym mówić... ale ja mam wszystko dopracowane i nie mam już zawieszenia od malucha, i przy prędkości 160km/h mogę puścić spokojnie kierownice... Więc jak sie chce włoźyć mocny silnik trzeba wszystko dopracować, to po pierwsze, a po drugie z kąd wiesz ile waży ten silnik?? do Twojej onformacji ma on cały blok silnika aluminiowy i jest bardzo lekki pomimo swojej pojemności, a po trzecie nigdy bym do malucha nie wsadził jakiegoś gówna od tico... pozdro
Układ napędowy (silnik, skrzynia, ...)
poprawienie wszelkich niedoróbek fabrycznych (usunięcie nadlewów)
obniżona głowica (1 - 7 mm)
miedziana uszczelka pod głowice
wypolerowane/zgrane kanały (dolotowe/wylotowe)
skrócone laski popuchaczy
skrócone osłonylasek popychaczy
odelżona i wypolerowana klawiatura
frezy na zawory w tłokach
dodatkowy pierscień olejowy
odchudzone tłoki
tłoki od garbusa, DF'a, cc700, bisa
cylndry większej średnicy (rozwiercone na czwarty szlif, garbus, cc700)
odelrzone/wywarzone korby
wypolerowane korby
wywarzony wał,
wał od bisa,
wał o większym skoku,
lekkie koło zamachowe (od eleganta / stoczone/wyważone)
głowica włoska bambino (kwadratowa)
głowica od fiata pandy
większe zawory,
zawory od diesla,
sportowy wałek (np 114, 385, 555, ireco4)
dwa gaźniki seryjne
gaźnik od fiata pandy, syreny, jawy. suzuki gsxr ogólnie pole do popisu
poprawiony dolot (wycięte dno puszki, filtr stożkowy)
dolot z lewej kratki
strumiennica dolotowa
turbinka kowalskiego
podwyższenie gaźnika (dodatkowe podstawki)
założenie innych dysz w gaźniku,
modyfikacja dyfuzora,
zwiększenie średnucy gardzieli
zastosowanie zawirowywaczaq powietrza,
wypolerowanie komory spalania,
podebranie materiału koło zaworu ssacego
odelzenie ciężarków w aparacie zapłonowym,
zastosowanie elektronicznego modułu zapłonowego (elegant, sportowy z regulacją kąta wyprzedzenia z kabiny
zastosowanie wydechu o mniejszych oporach (tekla, wupex, samoróbka- pustak, strumiennica wydechowa)
montaz chłodnicy oleju
montaz większej miski olejowej
większe koło pasowe alternatora,
odłączane wzbudzenie alternatora
Wymontowanie alternatora/rozrusznika
stosowanie lepszych olejów (głównie półsyntetycznych)
sportowe świece (brisk, champion, ngk)
zdjęcie oblachowaia silnika od strony termostatu/ wycięcie ścianki-części oblachowania
zmiana sprzegla na sprzeglo od bis-a lub cc700
Układ jezdny (zawieszenie, opony, ...)
Resor sklepany na [zmiana] (2-16cm, płasko)
Resor dodane jedno pióro
Resor odwrócone pióro
Splanowane podkładki pod resor o [zmiana] (2-11mm)\
Podkładki pod resor aluminiowe (seryjnie krótsze, RaceTech)
Skrócone gumowe odbojniki
Pospawane mocowania wahaczy
Amortyzatory przednie [zmienna] (Bilstein, Krosno, Monroe, Koni, KYB, utwardzane przednie seria, seryjne tylnie)
Amortyzatory tylne [zmienna] (Bilstein, Krosno, Monroe, Koni, KYB, utwardzane przednie seria)
Sprężyny przycięte o [zmiana] (3/4, 1, 1.5, 2) zwoj(u/e)
Sprężyny hartowane
Sprężyny od [zmiana] (Poloneza Truck)
Sprężyny seryjne, ściśnięte na gorąco
Odbojniki przycięte o [zmiana] (1, 2) bulw(ę/y)
Gumy usztywniające po [zmiana]szt. (1, 2) na stronę
Halt pasy
Szybki układ kierowniczy
Hamulce tarczowe od [zmiana] (DF’a, Poloneza, CC, SC, Uno)
Zaadoptowana maglownica (listwowy ukł. kierowniczy)
Szpilki zamiast śrub
Dystanse
Felgi [zmienna] 12’, poszerzane (przednie, tylne)
Felgi [zmienna] 13’ [zmiana] na [zmiana] (przednie, tylne), (BMW Rekin, CC, SC, Uno, ATS, RSL, Opel Kadet, Speedline typ Renault-5GTX), (4’ , 4.5’ , 5’ , 5.5’ , 6’ , 7’ , 8’ , 9’)
Nakrętki/śruby pływające
Opony przednie [zmiana] (135/80R12, 135/70R12, 145/70/R12, 145/80/R12, 155/70/R12, 170/70/R12, 245/40/R12, 135/70R13, 145/70R13, 155/65R13, 155/70R13, 165/55R13, 165/65R13, 165/70R13, 175/50R13, 195/45R13)
Opony tylnie [zmiana] (135/80R12, 135/70R12, 145/70/R12, 145/80/R12, 155/70/R12, 170/70/R12, 245/40/R12, 135/70R13, 145/70R13, 155/65R13, 155/70R13, 165/55R13, 165/65R13, 165/70R13, 175/50R13, 195/45R13)
Wnętrze
Zegary z białą tarczą
Zegary z podświetleniem diodowym
Zegary z wbudowanym obrotomierzem
Zegary od [zmienna] (kapliczka do 130km/h, EL, CC, CCS, innego auta)
Dodatkowe wskaźniki [zmienna] (woltomierz diodowy/analogowy, amperomierz, temperatury oleju, obrotomierz diodowy/analogowy, wakuometr, inne)
Kierownica [zmienna] (Monte Carlo dwuramienna, Monte Carlo trzyramienna, inna + naba)
Fotele kubełkowe [zmienna] (BiMarco B, BiMarco C, Sparco)
Fotele [zmienna] (lotnicze, z EL, z innego auta)
Klatka bezpieczeństwa
Hydrauliczny hamulec ręczny
Pasy szelkowe [zmienna] (2wu punktowe, 3y punktowe)
Brak wygłuszeń
Brak wykładzin, tapicerki
Nakładki na pedały
Nakładka na drążek zmiany biegów + inny mieszek
Skrócony drążek zmiany biegów
Tapicerka/podsufitka [zmienna] (beżowa, zielona, czerwona, inna tapicerka/podsufitka/boczki, skóra)
Schowek zamykany na kluczyk
Dodatkowe podłokietniki
Dywaniki z blachy ryflowanej
Elektryczne szyby
Centralny zamek
Neony, stroboskopy, itp.
Radioodtwarzacz [zmienna] (Kaseta, CD, mp3, DVD, z monitorem LCD, napęd CD z komputera)
Audio [zmienna] (Głośniki w drzwiach, głośnik w półce z przodu, dodatkowa półka na głośnik dla kierowcy, tweetery, głośniki na tylnej półce, wzmacniacz, kondensator, subwoofer, zabudowa audio zamiast tylnej kanapy)
Nadwozie
Badlook
Klapa otwierana w drugą strone
Jedna przednia wycieraczka
Spryskiwacze podpięte pod wycieraczki
Wlot powietrza na przednim pasie (SWAP)
Wlot na masce
Kierunkowskazy przeniesione na przedni zderzak
Kierunkowskazy przednie zapozyczone z [zmienna] (SC, golf, EL, Polonez, innego auta)
Przednie światła zapożyczone z innego auta
Halogeny na/pod zderzaku/zderzakiem
Zderzak przedni połączony z nadwoziem (brak widocznego miejsca łączenia)
Wlot powietrza (skrzela) na przednim błotniku
Boczne kierunkowstazy z innego auta (np. SC, Polonez)
Brak bocznych kierunkowskazów
Pasek na przedniej szybie
Lusterka z innego auta
Szyby z ELa (dotyczy FLa i ST)
Brak klamek
Klamki od innego auta (np. UNO, Audi)
Brak przetłoczeń na boku pojazdu
Motocyklowy wlew paliwa
Dodatkowe wloty w tylnym błotniku (pomiędzy kołem a drzwiami (Swap))
Przyciemnione szyby
Przerobiony/zlikwidowany serynjny wlot powietrza na tylnym błotniku
Nakładki na progi
Tylna klapa zrobiona na płasko
Wycięte co drugie żebro w klapie
Odelżona tylna klapa
Tylna klapa Bambino
Elementy nadowzia wykonane z lekkich materiałów
Wsteczny i przeciwmgielny wkomponowane w tylna klapę
Wsteczny i przeciwmgielny wkomponowane w tylne światła
Lotka na klapie tylnej
Lotka na dachu
Światła tylne zapożyczone z innego auta
Połączenie obudowy kloszy z nadwoziem
Klosze seryjne [zmienna] (białe, biało-czerwone)
Dokładka pod przedni zderzak
Przerobiony tylny zderzak
Dokładka pod tylni zderzak
Rejestracja na/w zderzaku
Rejestracja pod zderzakiem
Zderzaki chromowane
Brak zderzaków
Zmieniona końcówka tłumika
Sportowe chlapacze
Naklejki firmowe (Mobil itd.)
Brak rynienek bachowych
By terytorium126p polecam!
Do wicherek 93. Co masz do silników daewoo-jedne z bardziej dopracowanych konstrukcji.Jeździłeś kiedyś takim swapem na tico, żeby tak pisać??????
A co tu ma do rzeczy poj 800, jak jest tu 41KM i przy tej masie co ma 126p, to połączenie daje na prawdę bardzo dobre osiągi.Ty chcesz tam pakować jakiegoś żabojada, jeszcze tej poj-przy tej wadze takiego silnika, to zapomnij o jakim kolwiek prowadzeniu sie malucha.
Turbinki kowalskiego nie zakładaj, zostaw normalnie ebonit jak w serii, bo on izoluje ciepło jakie idzie od głowicy, strumienic dolotu przerabiałem kilka zestawów i jak nie jest idealnie zgrana z wydechem to też za duzo nie da.
Podstawa to głowica w dół, większe zawory, wycięte prowadnice zaworowe, polerowane kanały dolotowy i wydechowe(ten najlepiej jeszcze zgrać z kolankiem).Do tego możesz odelżyć zamach, patentów w maluchu jest niezliczona ilość.Sam miałem kiedyś silniczek na seryjnej pojemności zrobiony idealnie dla mnie do kjs-ów, i bez problemu sobie 900-tki objeżdżałem, ale miał niezbyt długą żywotność, ale coś za coś.Wyniosło mnie to ok 1200zł.Obecnie przygotowuje się do włożenia do malucha silnika z subaru justy: poj 1,2 75KM i 100NM.
do " marcin60ccm" chłopie co Ty gadasz wgl?? jakie Ty masz pojęcie o maluchu ;| od tico to sobie wsadź do roweru a nie do malucha... co to da?? jak to jest 800cmm i w dodatku "daewoo"... majdan126 polecam Ci silnik taki jak ja mam osobiście... miałem ich całą mase, ale ten jest naprawde dobry i wytrzymały części są do niego tanie i dostępne. Mianowicie silnik od peugota 205 lub AX to jest to samo, ja za dobry silnik z osprzętem dałem 350zł... Tylko kupuj o pojemności 1.4:) Jeśli sam będziesz sobie to robił to dużo przeróbka Cię nie wyniesie...
Jak robić swap to na silnik od tico, tylko trochę przeróbek będzie.Silnik w stanie bdb można za 600 zł kupić.
zmień układ dolotowy (strumienica) załurz turbinke kowalskiego , zmień układ wydechowy, daj do odciążenia koło zamachowe
Poszperaj trochę w internecie a na pewno uda Ci się znaleźć odpowiednie informacje. Generalnie podstawa to dobrze ustawiony silnik (zawory, zapłon, gaźnik) w bardzo dobrym stanie mechanicznym. Warto przepolerować kanały dolotowe i wydechowe (ruchami poprzecznymi do kierunku przepływu mieszanki/spalin!), odciążyć koło zamachowe (takie rozwiązanie posiada również wady), założyć lepszy gaźnik, zastosować lepszy filtr powietrza i układ wydechowy (spowoduje to powstawanie mniejszych oporów), warto wymienić świece (lepsze spalanie mieszanki -więcej energii i mniejsza dziura w portfelu)... długo tak jeszcze można pisać. Pozdrawiam
proponuje odwiedzić http://red104.w.interia.pl/tuning.html. co do kosztów może też tam podpowiedzą:)
chodzi mi o to że co bym musiał zrobić w seryjce 650ccm żeby miał więcej koni ile bym takim poleciał i ile by mnie to kosztowało$$$$?
Jeśli chodzi o swap silnika to polecam ten artykuł.
http://www.126fan.pl/www/1100.htm
szerokości i powodzenia.JaZ
trudne pytanie... nie mam pojęcia... trochę w tym siedzę ale proponuję Ci poczyta jak posiadacze cc700 zwiększają moc swoich aut i pokombinuj... maluch i cc700 mają bardzo podobne konstrukcujnie silniki... Kup świece i przewodu NGK u mnie w cc700 mocy nie dało bo jakim cudem ale silnik równiej pracował i lepiej spalał mieszankie... Wydech raczej nic Ci nie da może z 1% więcej mocy... a jak chcesz zwiększy prędkoś maksymalną wstaw większe koła:-)