facebook
System PJ
to 129 370 pojazdów na 669 381 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Warsztat Samochodowy

silnik 126p TUNING

majdan126p Fiat 126

mam pytanie mam malucha i chciałem zrobić coś z silnikiem żebym mieć więcej koni i szybciej nim polecieć i żeby miał lepszego kopa tylko właśnie niewiem co można zrobić z takim silnikiem 650ccm i ile by mnie to kosztowało jak ktoś wie to niech pisze PS:ile by kosztował silnik jakiś SWAP z okablowaniem itp. żebym mugł go zamontować i ile bym na takim silniku poleciał? piście


Dodaj odpowiedź

Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Odpowiedzi (14)

  • 2009-03-06 11:12:18

    lekkie koło zamachowe i masz niezłego kopa

  • 2009-02-26 16:26:41

    Do wicherek93
    Chłopie ty nie wiesz co gadasz. Silniki od tico i matiza są mocne i niezawodne,
    wiem bo sam mam tico i tuningu mu nie potrzeba

  • 2009-02-26 09:05:12

    do "michalp113" no wiesz jeśli masz malucha który nie ma podłogi i ma seryjne zawieszenie nie mamy o czym mówić... ale ja mam wszystko dopracowane i nie mam już zawieszenia od malucha, i przy prędkości 160km/h mogę puścić spokojnie kierownice... Więc jak sie chce włoźyć mocny silnik trzeba wszystko dopracować, to po pierwsze, a po drugie z kąd wiesz ile waży ten silnik?? do Twojej onformacji ma on cały blok silnika aluminiowy i jest bardzo lekki pomimo swojej pojemności, a po trzecie nigdy bym do malucha nie wsadził jakiegoś gówna od tico... pozdro

  • 2009-02-25 20:55:20

    Układ napędowy (silnik, skrzynia, ...)


    poprawienie wszelkich niedoróbek fabrycznych (usunięcie nadlewów)
    obniżona głowica (1 - 7 mm)
    miedziana uszczelka pod głowice
    wypolerowane/zgrane kanały (dolotowe/wylotowe)
    skrócone laski popuchaczy
    skrócone osłonylasek popychaczy
    odelżona i wypolerowana klawiatura
    frezy na zawory w tłokach
    dodatkowy pierscień olejowy
    odchudzone tłoki
    tłoki od garbusa, DF'a, cc700, bisa
    cylndry większej średnicy (rozwiercone na czwarty szlif, garbus, cc700)
    odelrzone/wywarzone korby
    wypolerowane korby
    wywarzony wał,
    wał od bisa,
    wał o większym skoku,
    lekkie koło zamachowe (od eleganta / stoczone/wyważone)
    głowica włoska bambino (kwadratowa)
    głowica od fiata pandy
    większe zawory,
    zawory od diesla,
    sportowy wałek (np 114, 385, 555, ireco4)
    dwa gaźniki seryjne
    gaźnik od fiata pandy, syreny, jawy. suzuki gsxr ogólnie pole do popisu
    poprawiony dolot (wycięte dno puszki, filtr stożkowy)
    dolot z lewej kratki
    strumiennica dolotowa
    turbinka kowalskiego
    podwyższenie gaźnika (dodatkowe podstawki)
    założenie innych dysz w gaźniku,
    modyfikacja dyfuzora,
    zwiększenie średnucy gardzieli
    zastosowanie zawirowywaczaq powietrza,
    wypolerowanie komory spalania,
    podebranie materiału koło zaworu ssacego
    odelzenie ciężarków w aparacie zapłonowym,
    zastosowanie elektronicznego modułu zapłonowego (elegant, sportowy z regulacją kąta wyprzedzenia z kabiny
    zastosowanie wydechu o mniejszych oporach (tekla, wupex, samoróbka- pustak, strumiennica wydechowa)
    montaz chłodnicy oleju
    montaz większej miski olejowej
    większe koło pasowe alternatora,
    odłączane wzbudzenie alternatora
    Wymontowanie alternatora/rozrusznika
    stosowanie lepszych olejów (głównie półsyntetycznych)
    sportowe świece (brisk, champion, ngk)
    zdjęcie oblachowaia silnika od strony termostatu/ wycięcie ścianki-części oblachowania
    zmiana sprzegla na sprzeglo od bis-a lub cc700

    Układ jezdny (zawieszenie, opony, ...)

    Resor sklepany na [zmiana] (2-16cm, płasko)
    Resor dodane jedno pióro
    Resor odwrócone pióro
    Splanowane podkładki pod resor o [zmiana] (2-11mm)\
    Podkładki pod resor aluminiowe (seryjnie krótsze, RaceTech)
    Skrócone gumowe odbojniki
    Pospawane mocowania wahaczy
    Amortyzatory przednie [zmienna] (Bilstein, Krosno, Monroe, Koni, KYB, utwardzane przednie seria, seryjne tylnie)
    Amortyzatory tylne [zmienna] (Bilstein, Krosno, Monroe, Koni, KYB, utwardzane przednie seria)
    Sprężyny przycięte o [zmiana] (3/4, 1, 1.5, 2) zwoj(u/e)
    Sprężyny hartowane
    Sprężyny od [zmiana] (Poloneza Truck)
    Sprężyny seryjne, ściśnięte na gorąco
    Odbojniki przycięte o [zmiana] (1, 2) bulw(ę/y)
    Gumy usztywniające po [zmiana]szt. (1, 2) na stronę
    Halt pasy
    Szybki układ kierowniczy
    Hamulce tarczowe od [zmiana] (DF’a, Poloneza, CC, SC, Uno)
    Zaadoptowana maglownica (listwowy ukł. kierowniczy)
    Szpilki zamiast śrub
    Dystanse
    Felgi [zmienna] 12’, poszerzane (przednie, tylne)
    Felgi [zmienna] 13’ [zmiana] na [zmiana] (przednie, tylne), (BMW Rekin, CC, SC, Uno, ATS, RSL, Opel Kadet, Speedline typ Renault-5GTX), (4’ , 4.5’ , 5’ , 5.5’ , 6’ , 7’ , 8’ , 9’)
    Nakrętki/śruby pływające
    Opony przednie [zmiana] (135/80R12, 135/70R12, 145/70/R12, 145/80/R12, 155/70/R12, 170/70/R12, 245/40/R12, 135/70R13, 145/70R13, 155/65R13, 155/70R13, 165/55R13, 165/65R13, 165/70R13, 175/50R13, 195/45R13)
    Opony tylnie [zmiana] (135/80R12, 135/70R12, 145/70/R12, 145/80/R12, 155/70/R12, 170/70/R12, 245/40/R12, 135/70R13, 145/70R13, 155/65R13, 155/70R13, 165/55R13, 165/65R13, 165/70R13, 175/50R13, 195/45R13)

    Wnętrze

    Zegary z białą tarczą
    Zegary z podświetleniem diodowym
    Zegary z wbudowanym obrotomierzem
    Zegary od [zmienna] (kapliczka do 130km/h, EL, CC, CCS, innego auta)
    Dodatkowe wskaźniki [zmienna] (woltomierz diodowy/analogowy, amperomierz, temperatury oleju, obrotomierz diodowy/analogowy, wakuometr, inne)
    Kierownica [zmienna] (Monte Carlo dwuramienna, Monte Carlo trzyramienna, inna + naba)
    Fotele kubełkowe [zmienna] (BiMarco B, BiMarco C, Sparco)
    Fotele [zmienna] (lotnicze, z EL, z innego auta)
    Klatka bezpieczeństwa
    Hydrauliczny hamulec ręczny
    Pasy szelkowe [zmienna] (2wu punktowe, 3y punktowe)
    Brak wygłuszeń
    Brak wykładzin, tapicerki
    Nakładki na pedały
    Nakładka na drążek zmiany biegów + inny mieszek
    Skrócony drążek zmiany biegów
    Tapicerka/podsufitka [zmienna] (beżowa, zielona, czerwona, inna tapicerka/podsufitka/boczki, skóra)
    Schowek zamykany na kluczyk
    Dodatkowe podłokietniki
    Dywaniki z blachy ryflowanej
    Elektryczne szyby
    Centralny zamek
    Neony, stroboskopy, itp.
    Radioodtwarzacz [zmienna] (Kaseta, CD, mp3, DVD, z monitorem LCD, napęd CD z komputera)
    Audio [zmienna] (Głośniki w drzwiach, głośnik w półce z przodu, dodatkowa półka na głośnik dla kierowcy, tweetery, głośniki na tylnej półce, wzmacniacz, kondensator, subwoofer, zabudowa audio zamiast tylnej kanapy)

    Nadwozie

    Badlook
    Klapa otwierana w drugą strone
    Jedna przednia wycieraczka
    Spryskiwacze podpięte pod wycieraczki
    Wlot powietrza na przednim pasie (SWAP)
    Wlot na masce
    Kierunkowskazy przeniesione na przedni zderzak
    Kierunkowskazy przednie zapozyczone z [zmienna] (SC, golf, EL, Polonez, innego auta)
    Przednie światła zapożyczone z innego auta
    Halogeny na/pod zderzaku/zderzakiem
    Zderzak przedni połączony z nadwoziem (brak widocznego miejsca łączenia)
    Wlot powietrza (skrzela) na przednim błotniku
    Boczne kierunkowstazy z innego auta (np. SC, Polonez)
    Brak bocznych kierunkowskazów
    Pasek na przedniej szybie
    Lusterka z innego auta
    Szyby z ELa (dotyczy FLa i ST)
    Brak klamek
    Klamki od innego auta (np. UNO, Audi)
    Brak przetłoczeń na boku pojazdu
    Motocyklowy wlew paliwa
    Dodatkowe wloty w tylnym błotniku (pomiędzy kołem a drzwiami (Swap))
    Przyciemnione szyby
    Przerobiony/zlikwidowany serynjny wlot powietrza na tylnym błotniku
    Nakładki na progi
    Tylna klapa zrobiona na płasko
    Wycięte co drugie żebro w klapie
    Odelżona tylna klapa
    Tylna klapa Bambino
    Elementy nadowzia wykonane z lekkich materiałów
    Wsteczny i przeciwmgielny wkomponowane w tylna klapę
    Wsteczny i przeciwmgielny wkomponowane w tylne światła
    Lotka na klapie tylnej
    Lotka na dachu
    Światła tylne zapożyczone z innego auta
    Połączenie obudowy kloszy z nadwoziem
    Klosze seryjne [zmienna] (białe, biało-czerwone)
    Dokładka pod przedni zderzak
    Przerobiony tylny zderzak
    Dokładka pod tylni zderzak
    Rejestracja na/w zderzaku
    Rejestracja pod zderzakiem
    Zderzaki chromowane
    Brak zderzaków
    Zmieniona końcówka tłumika
    Sportowe chlapacze
    Naklejki firmowe (Mobil itd.)
    Brak rynienek bachowych


    By terytorium126p polecam!

  • 2009-02-25 20:09:08

    Do wicherek 93. Co masz do silników daewoo-jedne z bardziej dopracowanych konstrukcji.Jeździłeś kiedyś takim swapem na tico, żeby tak pisać??????
    A co tu ma do rzeczy poj 800, jak jest tu 41KM i przy tej masie co ma 126p, to połączenie daje na prawdę bardzo dobre osiągi.Ty chcesz tam pakować jakiegoś żabojada, jeszcze tej poj-przy tej wadze takiego silnika, to zapomnij o jakim kolwiek prowadzeniu sie malucha.

  • 2009-02-25 19:52:08

    Turbinki kowalskiego nie zakładaj, zostaw normalnie ebonit jak w serii, bo on izoluje ciepło jakie idzie od głowicy, strumienic dolotu przerabiałem kilka zestawów i jak nie jest idealnie zgrana z wydechem to też za duzo nie da.
    Podstawa to głowica w dół, większe zawory, wycięte prowadnice zaworowe, polerowane kanały dolotowy i wydechowe(ten najlepiej jeszcze zgrać z kolankiem).Do tego możesz odelżyć zamach, patentów w maluchu jest niezliczona ilość.Sam miałem kiedyś silniczek na seryjnej pojemności zrobiony idealnie dla mnie do kjs-ów, i bez problemu sobie 900-tki objeżdżałem, ale miał niezbyt długą żywotność, ale coś za coś.Wyniosło mnie to ok 1200zł.Obecnie przygotowuje się do włożenia do malucha silnika z subaru justy: poj 1,2 75KM i 100NM.

  • 2009-02-25 19:48:50

    do " marcin60ccm" chłopie co Ty gadasz wgl?? jakie Ty masz pojęcie o maluchu ;| od tico to sobie wsadź do roweru a nie do malucha... co to da?? jak to jest 800cmm i w dodatku "daewoo"... majdan126 polecam Ci silnik taki jak ja mam osobiście... miałem ich całą mase, ale ten jest naprawde dobry i wytrzymały części są do niego tanie i dostępne. Mianowicie silnik od peugota 205 lub AX to jest to samo, ja za dobry silnik z osprzętem dałem 350zł... Tylko kupuj o pojemności 1.4:) Jeśli sam będziesz sobie to robił to dużo przeróbka Cię nie wyniesie...

  • 2009-02-25 18:54:17

    Jak robić swap to na silnik od tico, tylko trochę przeróbek będzie.Silnik w stanie bdb można za 600 zł kupić.

  • 2009-02-25 18:27:02

    zmień układ dolotowy (strumienica) załurz turbinke kowalskiego , zmień układ wydechowy, daj do odciążenia koło zamachowe

  • 2009-02-25 15:21:53

    Poszperaj trochę w internecie a na pewno uda Ci się znaleźć odpowiednie informacje. Generalnie podstawa to dobrze ustawiony silnik (zawory, zapłon, gaźnik) w bardzo dobrym stanie mechanicznym. Warto przepolerować kanały dolotowe i wydechowe (ruchami poprzecznymi do kierunku przepływu mieszanki/spalin!), odciążyć koło zamachowe (takie rozwiązanie posiada również wady), założyć lepszy gaźnik, zastosować lepszy filtr powietrza i układ wydechowy (spowoduje to powstawanie mniejszych oporów), warto wymienić świece (lepsze spalanie mieszanki -więcej energii i mniejsza dziura w portfelu)... długo tak jeszcze można pisać. Pozdrawiam

  • 2009-02-25 13:45:07

    proponuje odwiedzić http://red104.w.interia.pl/tuning.html. co do kosztów może też tam podpowiedzą:)

  • 2009-02-25 13:26:00

    chodzi mi o to że co bym musiał zrobić w seryjce 650ccm żeby miał więcej koni ile bym takim poleciał i ile by mnie to kosztowało$$$$?

  • 2009-02-25 13:10:39

    Jeśli chodzi o swap silnika to polecam ten artykuł.
    http://www.126fan.pl/www/1100.htm
    szerokości i powodzenia.JaZ

  • 2009-02-25 13:05:17

    trudne pytanie... nie mam pojęcia... trochę w tym siedzę ale proponuję Ci poczyta jak posiadacze cc700 zwiększają moc swoich aut i pokombinuj... maluch i cc700 mają bardzo podobne konstrukcujnie silniki... Kup świece i przewodu NGK u mnie w cc700 mocy nie dało bo jakim cudem ale silnik równiej pracował i lepiej spalał mieszankie... Wydech raczej nic Ci nie da może z 1% więcej mocy... a jak chcesz zwiększy prędkoś maksymalną wstaw większe koła:-)

Losowe pojazdy

  • Ford Escort
  • Romet Pony 50
  • Volkswagen Golf
  • Peugeot Trekker 50
  • Yamaha DT 80
  • Aprilia RS 50

Co robią kierowcy na PJ