widze ze wkurwe mechanikow sie odezwało powiem tyle 2 pierscienie = mniejsze tarcie , 3 pierscienie = wieksze tarcie chyba troche wyjasnilem jesli jest dobrej jakosci to zalozyl bym 2 pierscienie a jak nie to bym wepchal to gowno z chin
Włóż pierścień do cylka i jak masz duży luz to daj 3, jak mały to daj dwa, na 3 będzie się gorzej wkręcał i mocniej grzał, na 3 powinien być mocniejszy ale nie zawsze tak jest. Co do planowania to sam nie wiem, czytałem jeden temat i skusiłem się na plan i nie wiem czy dobrze zrobiłem, bo w drugim przeczytałem, że nic nie daje, a dużo szybciej wał pada i łożyska, więc chyba kupie do sima druga głowice nie planowaną i zobaczę.
lepiej 3 pierścienie..ty no ale ty do silnika musisz mieć odpowiedni tłok..w romecie są 2 pierścienie, a w jawce 3, wiec dobeirz do silnika jaki masz ...
Ja ze swojego doświadczenia powiem tak. Jeżeli masz zdrowy cylinder wsytarczą spokojnie dwa. Jeżeli masz już mocno zużyty, a chcesz jeszcze troche pojeździć to wtedy 3. Aczkolwiek problem polega na tym, że przy 3 pierścionkach szybciej zużywa się cylinder, i silnik uzyskuje maksymalną moc przy wyższych obrotach, więc dużo nie zyskasz bo wiadomo, że 3 pierścionki to większe opory i większe tarcie. Jeżeli masz zdrowy cylek to w takim razie 2. Chyba, że chcesz uzyskać duża moc bez strat to zrób planowanie głowicy i załóż 1 pierścionek. Kompresja będzie jak przy dwóch lub nawet trzech pierścionkach, tarcie maksymalnie zmniejszone, maksymalna moc już od dość niskich obrotów. Lub wersja hardkorowa czyli planowanie plus 2 pierścionki. Tylko nie zalecam tego typu zabiegu przy 60ccm bez wzmacnianego wału i bez dobrych łożysk bo wszystko szlak trafi.
Zależy jaki masz cylek jezeli 60cm to polecam 2p a do 50cm to 3p ja mam tez ogara po remoncie mam tłok 3p i ci powiem ze niezle sie spisuje.Ja polecam ci tłok 3p
Aha, tylko poszukaj Czeskiego albo jakiejś dobrej firmy, bo te chińskie mają tendencje do puchnięcia i tracenia szybko na mocy. Lepiej zapłacić więcej i mieć na dłużej i lepiej.
2 pierścieniowy jest lepszy !
widze ze wkurwe mechanikow sie odezwało powiem tyle 2 pierscienie = mniejsze tarcie , 3 pierscienie = wieksze tarcie chyba troche wyjasnilem jesli jest dobrej jakosci to zalozyl bym 2 pierscienie a jak nie to bym wepchal to gowno z chin
Włóż pierścień do cylka i jak masz duży luz to daj 3, jak mały to daj dwa, na 3 będzie się gorzej wkręcał i mocniej grzał, na 3 powinien być mocniejszy ale nie zawsze tak jest. Co do planowania to sam nie wiem, czytałem jeden temat i skusiłem się na plan i nie wiem czy dobrze zrobiłem, bo w drugim przeczytałem, że nic nie daje, a dużo szybciej wał pada i łożyska, więc chyba kupie do sima druga głowice nie planowaną i zobaczę.
ja miałem 2p, i zmieniłem na 3p i trzeba przyznać że jest odczuwalny przyrost mocy :) może przez to jeszcze że kolanko skróciłem
Silnik jawki ;)
lepiej 3 pierścienie..ty no ale ty do silnika musisz mieć odpowiedni tłok..w romecie są 2 pierścienie, a w jawce 3, wiec dobeirz do silnika jaki masz ...
3 pirscieniowy
Ja ze swojego doświadczenia powiem tak. Jeżeli masz zdrowy cylinder wsytarczą spokojnie dwa. Jeżeli masz już mocno zużyty, a chcesz jeszcze troche pojeździć to wtedy 3. Aczkolwiek problem polega na tym, że przy 3 pierścionkach szybciej zużywa się cylinder, i silnik uzyskuje maksymalną moc przy wyższych obrotach, więc dużo nie zyskasz bo wiadomo, że 3 pierścionki to większe opory i większe tarcie. Jeżeli masz zdrowy cylek to w takim razie 2. Chyba, że chcesz uzyskać duża moc bez strat to zrób planowanie głowicy i załóż 1 pierścionek. Kompresja będzie jak przy dwóch lub nawet trzech pierścionkach, tarcie maksymalnie zmniejszone, maksymalna moc już od dość niskich obrotów. Lub wersja hardkorowa czyli planowanie plus 2 pierścionki. Tylko nie zalecam tego typu zabiegu przy 60ccm bez wzmacnianego wału i bez dobrych łożysk bo wszystko szlak trafi.
jak kupisz tani tłok ( made in China ) , to go wygotuj w oleju i nie będzie puchł ;]
Według mnie do ogara jest lepszy Dwupierścieniowy
kup na trzy pierścienie bedzie mocniejsza
Zależy jaki masz cylek jezeli 60cm to polecam 2p a do 50cm to 3p ja mam tez ogara po remoncie mam tłok 3p i ci powiem ze niezle sie spisuje.Ja polecam ci tłok 3p
na 3 pierścienie kup.. taki za 20zl tez ci bedzie dzialal, do takiego sprzetu nie bedziesz przeciez dawal za tloka bog wie ile
Aha, tylko poszukaj Czeskiego albo jakiejś dobrej firmy, bo te chińskie mają tendencje do puchnięcia i tracenia szybko na mocy. Lepiej zapłacić więcej i mieć na dłużej i lepiej.
Lepszy 3 pierścieniowy. Daje większą kompresję, lepiej pali. Ja mam taki w Jawce :)
Pzdr.