Warsztat Motocyklowy
|
Uszczelka Ogar 200
|
Witam , mam silnik z jawki 50 i chciałem się zapytać czy dać uszczelkę pod głowicą czy nie czy z uszczelką będzie słabszy , a może mocniejszy ??
Z góry dzięki z a odpowiedz ;)
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
Przetwstowałem i najlepiej to splanować głowice o 1mm i dać podkładke z kręgielitu o grubości 1 mm ;)
To jest sprawa dyskusyjna. Generalnie uszczelka być powinna bo się ją zakłada jest w oryginalnym zestawie uszczelek i jest ona przewidziana do tego silnika i tam jest jej miejsce. Teoretycznie jeżeli jej nie założysz uzyskasz troche mocniejszą kompresje ale tylko troche bez szału i tylko teoretycznie bo z koleji jeżeli połączenie nie będzie prawidłowe czyli będzie nieszczelność silnik będzie tracił kompresje i będzie jeszcze gorzej. Jak ją założysz to wiadomo, że minimalnie straci na kompresji ale za to masz pewność, że połączenie jest szczelne. Możesz równierz założyć głowice na sam silikon i jest bez uszczelki i szczelnie ale czy to dobry pomysł sam nie jestem przekonany więc skoro jest to tylko głowica i założenie jej i zdjęcie nie zajmuje dużo czasu i nie jest zbytnio kłopotliwe najlepiej zrób to doświadczalnie i podziel się potem wynikami i która metoda jest najlepsza. Tylko z metodą na silikon byłbym ostrożny bo ona może być dobra ale do czasu.
tak, głowica nie była idealna, bo ten silnik kupiłem używany, potrzebny był mi wał, kupiłem cały dobry silnik za 100zł wał bez luzów...
aha i jeszcze jedno kto sie niezna niech nie pisze...
przy ogarze powinna byc cieniutka aluminiowa uszczelka... ja bym niezakładal bo bedzie mnial wiekszą komore spalania i bedzie slabszy to juz zalezy od ciebie.. ;P
Jawki mają głowice bez uszczelkowe,MurzynoOo pewnie miałeś pokrzywioną głowicę od mocnego dokręcania
nie dawaj żadnej uszczelki, ja się zdziwiłem na początku że nie było jej w zestawie, założyłem bez uszczelki i na początku wchodził na obroty wysokie i lipa była, a pozniej połozyłem lekką (prawie wogóle) warstwę sylikonu, odczekałęm do jutra, bo nie chciałem już go odpalać tego samego dnia i elegancko chodzi do tej pory:D
patyk380 dobrze powiedziałeś że się bawisz,ale wiedzę że wiedzę na ten temat masz nikłą bo absolutnie nie daje się kartonowych uszczelek pod głowicą i nie smaruje się w tym miejscu silikonem!co najwyżej pod cylem,ale tu chodzi o głowicę gdzie zakłada się uszczelki azbestowo-metalowe lub aluminiowe,im grubsza uszczelka,tym mniejsza kompresja (fachowo stopień sprężania),dlatego nie polecam stosowania takich uszczelek których zresztą jawka w ogóle nie ma.
bawię się w te silniki od 5 lat daj uszczelkę na pewno na mocy nie straci, a może tylko zyskać uszczelnisz połączenie między cylindrem a karterami i nie będzie łapał lewego powietrza, a co za tym idzie będzie miał lepszą kompresje ... Uszczelkę najlepiej wytnij z cienkiej tektury i posmaruj z obu stron sylikonem żaroodpornym. Sylikon uszczelni połączenie i nie będzie uciekać sprężone powietrze ... gdybyś miał problemy zapraszam do mnie ... pisz na priva ... pozdrawiam zapraszam do komentowania moich maszyn ...
zależy jaką?ale raczej nie dawaj bo zmniejszysz stopień sprężania i będzie słabszy