Warsztat Motocyklowy
|
tłok ogar 200
|
Robie właśnie remont silnika i sie zastanawiam jaki tłok kupić.Który jest lepszy na 2 pierscienie czy na 3 pierscienie?Chce zebu ogar miał siłe i dobry V-max.
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
3 pierscienie do 50cccm a 2 bardziej do 60 ccm zależy jaki masz cylek
Generalnie zalecam 2 :D
Ja ze swojego doświadczenia powiem tak. Jeżeli masz zdrowy cylinder wsytarczą spokojnie dwa. Jeżeli masz już mocno zużyty, a chcesz jeszcze troche pojeździć to wtedy 3. Aczkolwiek problem polega na tym, że przy 3 pierścionkach szybciej zużywa się cylinder, i silnik uzyskuje maksymalną moc przy wyższych obrotach, więc dużo nie zyskasz bo wiadomo, że 3 pierścionki to większe opory i większe tarcie. Jeżeli masz zdrowy cylek to w takim razie 2. Chyba, że chcesz uzyskać duża moc bez strat to zrób planowanie głowicy i załóż 1 pierścionek. Kompresja będzie jak przy dwóch lub nawet trzech pierścionkach, tarcie maksymalnie zmniejszone, maksymalna moc już od dość niskich obrotów. Lub wersja hardkorowa czyli planowanie plus 2 pierścionki. Tylko nie zalecam tego typu zabiegu przy 60ccm bez wzmacnianego wału i bez dobrych łożysk bo wszystko szlak trafi.
jak krzysiek mowi, zalezy jak dlugo go bedziesz mial, 2 na dluzsza droge, a 3 na krotsza ;D
3 pierścienie=lepsza kompresja na początku... ale cylinder szybciej złapie próg.. i i tak ja straci... (mocy trochę więcej ale szybko wszystko szlak trafi;p)
2 pierścienie wydaje mi się lepszym rozwiązaniem na dłuższą metę..
3
sportowe tłoki 2T mają 1 pierścień,to wszystko na ten temat ;)
3 mialy by chyba lepsza kompresje ale daja wieksze tarcie to chyba na to samo wychodzi
2 pierścienie dają mniejsze opory tarcia,co przekłada się na ogólne osiągi silnika
2
3 pierscienie do 50 cm 3.
3 pierscienie