Warsztat Motocyklowy
|
sprzegło ogar
|
Mam taki problem.Ustawie sprzegło i jest git ogar stoi w miejscu jak nacisne nie jedzie do przodu,ale kiedy przejade jakieś 2 km to sprzegło jest juz słabsze.Wymieniłem tarczki na nowe i nic :(.
Czy to moze być wina oleju?jaki mam wlać?
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
Zmieniłem ta kape od strony szprzegła.I tez jest to samo.;(
To nie wina oleju ani tarczek. To wina popychacza, który najprawdopodobniej się krzywi lub wyciera lub śruby regulacyjnej która równierz się może wycierać. Wyjściem jest wymiana popychacza i śruby. Nie proponuje kupować rzemiosła w sklepach motoryzacyjnych bo te popychacze są nic nie warte i dzieje sie potem tak samo (wiem z doświadczenia). Wyjściem jest kupienie gwoździ o średnicy 5mm z hartowanej stali o odpowiedniej długości i docięcie ich na odpowiedni wymiar (popychacz składa się z dwóch częśći - krótszej i dłuższej). Oczywiście łeb gwoździa i ten ostry stożek należy uciąć. Pomiędzy dwie części popychacza należy włożyc koniecznie kulke równierz 5 mm. Może byc ciut mniejsza ale nie za dużo (czyli np 4,7mm). Jeżeli chodzi o śrube regulacyjną to należy iść do sklepu z takimi elementami i poprosić o śrube M6 z hartowanej lub utwardzanej stali bez łba z nacięciem czyli taka jaka jest potrzebna do sprzęgła. Jeżeli takiej nie będzie można oczywiście kupić zwykłą śrube z jakiejś twardszej lub hartowanej stali M6 i potem obciąc łeb i zrobić nacięcie (w końcu nic specjalnie trudnego). Ewentualnie jeżeli mamy możliwość możemy wyciagnąć z innego silnika jawki kompletny popychacz i śrube i też będzie dobrze :D.
srubka do reglacji sprzegla moze ci sie odkrecac od wibracji
Obecnie ogar przechodzi generalny remont silnika.Włoże ta kulke tak jak mówicie,wleje olej hipol,i napisz czy cos sie zmieniło.
To wyreguluj sprzęgło na rozgrzanym silniku.
Zastanawiam sie co ta kulka da.bo on poprostu na ciepłym silniku gubi sprzego no nie tak ze niema wogóle ale jest słabsze.
słuchaj przy samym koszu powinna byc kulka potem pt\ręcik i znów kulka i pręcik..ja tak jezdziłem 6 lat ogarem..byc moze ze zle załozyłes tarcze na odwrut zęby musza sie schodzic do sodka..pokąbinuj ze srubką od ustawiania sprzegła byc moze sie wyrobiła wkęc inna dłuzsza sprubuj ustawic...pozdro
Kulka ta powinna być na łączeniu dwóch jak Ty to mówisz pręcików. Jest to w kolejności "Śrubka regulacji-długi pręt-kulka-krótki pręt. Sprawdź czy tak masz.
u mnie w ogarze sie wkladalo kulki przed wlozeniem popychacza (preta) wkladalo sie ich tyle zeby pret wystawal i slimak za niego lapal i chodzilo
Tarczki mam juz 1 miesiąc.Olej był wlany hipol.
Dowiedziałem się ze miedzy tym krutkim precikiem w silniku a ty, długim powinna być kulka.czy to prawda?Bo kulke miedzy tom srubkom do regulacji sprzegła a tym długim precikiem mam.
To na pewno wina oleju,wlej hipol 80W90 albo hipol półsyntetyczny 75W90 i będzie OK.
MAm w podobny sposób ale ja nie musze dryć 2km tylko mocno docisnąć sprzęgło i puścić powoli a jak wrzuce na luz to na kopke nic, a na biegu idzie spoko.
moze byc duzo przyczyn i ile masz juz nowe tarcze ? jak masz je krotko to po jakims czasie one sie wytra i bedzie dobrze
W Jawce mam Elf 80W 90 do przekładni Hipoidalnych i jest wszystko w porządku, ale jeździłem na LUX 10 i też problemów nie było :D
Wyreguluj wszystko i dokładnie podokręcaj bo to może być tego wina :)
Pzdr.
rzadki ;d