Warsztat Motocyklowy
|
Ogar 200
|
Jaka powinna być przerwa na platynach i na swiecy w ogaze 200 (z czeskim silnikiem).I jaka powinna byc swieca obeznie jezdze na BOSH 85
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
Na przerywaczu 0,4mm. Świeca zależy też od pory roku. Jeżeli jest ciepło czyli upalne lato itd to iskra F95 lub F100 ale F95 jest raczej optymalna. Jeżeli nie jest upalnie ale ciepło to iskra F80 (taka jest rownierz zalecana fabrycznie). Przy niskich temperaturach i mrozach niższe wartości cieplne czyli np F75, F70 czy nawet F65. Generalnie chodzi o to że im niższa cyfra po "F" (czyli niższa wartość cieplna świecy) tym silnik łatwiej odpali przy niskiej temperaturze ale przy wysokich znowu może tracić iskre od przegrzania świecy, więc świece raczej należy dobierać do temperatury a najlepiej jeździć na tej na której najlepiej pali i nie traci mocy po zagrzaniu się. Zalecana jest fabrycznie isrka F80 lub F95 w Polsce, w Czechach z koleji fabrycznie montowano świece o nazwie BRISK (oznaczenia nie pamiętam ale był to odpowiednik ISKRY F80) podobno dobre i da się je kupić niestety osobiście nie testowałem. BOSH-e też są dobre. Nie polecałbym z koleji NGK ponieważ nie przepadają za olejem więc nie nadają się za bardzo do dwu taktów i szybko padają. Tak więc ISKRA, BOSH lub BRISK (do przetestowania). Jeżeli chodzi o wartości cieplne (czyli oznaczenia BOSH i BRISK) trzeba po prostu znaleźć tabele odpowiedników. Najlepiej względem świec ISKRA bo tam podałem wartości cieplne.
NGK BP7HS to odpowiednik ISKRY F100 :p
iskra F80 lub NGK BP7HS
na przerywaczu 0,4mm na świecy 0,5-0,6mm Iskra F100 lub odpowiednik o tej samej wartości cieplnej